Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Project “van 2.4D naar 2.5TDi” en nu spuiten
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
Zo de feestdagen zitten er op nog de beste wensen voor 2011.
Gisteren zijn we weer gaan puzzelen met de bedrading en dan vooral het camper gedeelte, hebben nog 1 kabelboompje die we moeten uitzoeken met oa ook de binnen verlichting die niet werkt en het westfalia display wat aangestuurd moet worden. Vanavond gaan we weer verder met de bedradingpuzzel.
Verder is de bus motorisch klaar alleen nog de remvloeistof er nog in en ontluchten, interkoeler is ondertussen ook gemonteerd en alles zit voor zover we weten vast ge-schroefd/bout.
Gisteren zijn we weer gaan puzzelen met de bedrading en dan vooral het camper gedeelte, hebben nog 1 kabelboompje die we moeten uitzoeken met oa ook de binnen verlichting die niet werkt en het westfalia display wat aangestuurd moet worden. Vanavond gaan we weer verder met de bedradingpuzzel.
Verder is de bus motorisch klaar alleen nog de remvloeistof er nog in en ontluchten, interkoeler is ondertussen ook gemonteerd en alles zit voor zover we weten vast ge-schroefd/bout.
ʎɐqǝ UO pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐ ן ǝɥʇ si sıɥʇ
- Multivan Generation
- Contacteer:
Wat zou je er van denken om eerst eens te starten,
dat lijkt me belangrijker als het camper gedeelte
Nu is het nog een grote "bouwput".
Als de motor loopt dan kun je al een deel van het project geestelijk afsluiten.
Of is dat mijn vreemde logica?
dat lijkt me belangrijker als het camper gedeelte

Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 06 jan 2011, 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
En dan ook nog de temperatuursensor die we eerst niet konden herleiden maar met behulp van het
forum en Odorf zijn we eruit gekomen
De sensor moest dus in de bumper, we hebben een malletje van de oude bumper gemaakt en deze gekopieerd naar de nieuwe met het volgende resultaat.

De sensor moest dus in de bumper, we hebben een malletje van de oude bumper gemaakt en deze gekopieerd naar de nieuwe met het volgende resultaat.

SssstMultivan Generation schreef:Wat zou je er van denken om eerst eens te starten,
dat lijkt me belangrijker als het camper gedeelte![]()

Rimu schreef: De sensor moest dus in de bumper, we hebben een malletje van de oude bumper gemaakt en deze gekopieerd naar de nieuwe met het volgende resultaat.

Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<

Denk nog een paar avondjes

Afgelopen zaterdag is door Jan het achter gedeelte verder af gemaakt, nieuwe bedrading voor verlichting en stekkerdoos netjes aangesloten en alles dicht gebouwd, en vast even de nieuwere

Jeroen heeft nu eindelijk

Later weer meer met de foto's.
Groet Rinke

We zijn weer wat verder ondanks de kou, koelvloeistof zit er in en de oude bumpersteunen verwijderd en de nieuwere bumpersteun/beugel van de Kmar
bus gemonteerd en de bumper vast gezet, zo dat zit strak en stevig, beter dan het ervoor zat...
. ondertussen begonnen met gaten in de voorbumper te maken voor de mistlampen 1 gat is nu klaar de volgende doen we donderdagavond, met een beetje mazzel word dan ook remmen van een sappie voorzien en ontlucht.
Groet Rinke

Groet Rinke

Laatst gewijzigd door Rimu op 12 jan 2011, 16:06, 3 keer totaal gewijzigd.
- sgsdebruijn
Volg het project al een hele tijd, echt leuk om te zien en alles erg netjes, je hebt echt mazzel met 2 van zulke gasten die je helpen.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Vandaag een super dag gehad bij de bus. Lekker weer, niet te koud. eerst de deuren in elkaar gezet, speakers aangesloten en toen de bekleding aan de deur gehangen, jammer dat past dus niet daar waar de rechts de raambediening en links de spiegel en raambediengspaneeltjes zitten kunnen ze niet door gedrukt worden in de deur bekleding, omdat er een stuk deurmetaal in de weg zit of de stekkertjes zitten in de weg. Rechts hebben we het op gelost door tussen het mannetje en vrouwtje verleng draadjes te maken. links ook maar de stekker van de spiegel bediening bleef in de weg zitten en daar hebben we het metaal een beetje bewerkt
tot het wel pas was. vervolgens de voorbumper pas gemaakt en gemonteerd. De huishoud accu's aangesloten en getest en alles werkt op het bedieningspaneel, ook de koelbox/kast doet het, en deze had het op de laatste dag van de vakantie vorig jaar begeven
(schiet mij maar lek ik snap het niet), we zullen zien of het zo blijft. Verder is de auto aan de VAS(5052)com gehangen en alle storingen zijn verholpen. En verder luchtfilter aangepast en pas gemaakt, interkoeler gemonteerd (ja Peter toch meteen wel
) trouwens peter, heb even de stekker van de interkoeler na gekeken en bijde zijn 4 pins
maar dank voor je bezorgdheid, voor de andere
ers Peter had twijfels over de stekker aansluiting van de interkoeler de foto's laten geen twijfel, ben altijd blij met meedenkers. Verder nog wat kleine klusjes tussen door gedaan. Maandag gaan we de remmen/koppeling ontluchten daarna kunnen de wielen er onder en vanaf dat moment kan de bus naar buiten worden gerold om gestart te worden. We willen niet binnen starten en proef draaien vanwege de te verwachten stank en rook overlast (Peter weer een antwoord op je vraag/opmerking
)