Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Van T4 naar California
Re: Van T4 naar California
Ha Jorrit,
Ik heb helaas geen tijd gehad dit weekend om nog wat met de bus aan de gang te gaan. Ik heb nog geen maten kunnen nemen. Op z'n vroegst volgend weekend. Mocht je dan nog van niemand wat maten gekregen hebben, dan ga ik (alsnog) aan het meten.
Lukt het een beetje met de standkachel? Is dat trouwens ook zo'n Eberspächer D2l?
groet,
Erik.
Ik heb helaas geen tijd gehad dit weekend om nog wat met de bus aan de gang te gaan. Ik heb nog geen maten kunnen nemen. Op z'n vroegst volgend weekend. Mocht je dan nog van niemand wat maten gekregen hebben, dan ga ik (alsnog) aan het meten.
Lukt het een beetje met de standkachel? Is dat trouwens ook zo'n Eberspächer D2l?
groet,
Erik.
Al ruim 500.000 km plezier met de T4
http://www.camperbus.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pectoralis.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.camperbus.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pectoralis.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Van T4 naar California
Ik heb de D3LP van Eberspacher. Ik heb het hele ding nu uit elkaar liggen en dat laat ik even zo. Ik moet toch nog een aantal onderdelen gaan bestellen en schoonmaken maar dat wil ik tussendoor gaan doen. Volgens mij zijn er ook revisie setjes te koop voor deze standkachel. Daar ga ik nog eens naar op zoek. Ik weet trouwens helemaal niet of de kachel werkt, maar ik heb gewoon alles schoongemaakt en gedemonteerd dus kan ik met een schone lei starten. Alleen met het doseerpompje durf ik niet veel te doen. Het zit onder de roest en tectyl, maar waarschijnlijk werkt het gewoon dus ik monteer het doseerpompje wel in deze staat.
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Van T4 naar California
Ik heb eventuel wel wat nummers voor de kachel
Pakking
Gaaje
Viltenring
Die zwarte pieletjes weet ik niet om hem weer dicht maken maar die heeft en eberdealer wel, kan ze binnenkort ook halen voor de liefhebbers, ben dan in de buurt vd eberdeler
Pakking
Gaaje
Viltenring
Die zwarte pieletjes weet ik niet om hem weer dicht maken maar die heeft en eberdealer wel, kan ze binnenkort ook halen voor de liefhebbers, ben dan in de buurt vd eberdeler
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- BenTDI
- Berichten: 656
- Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
- Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland
Re: Van T4 naar California
Hoi de schuifruit bij de keuken heb ik ook met sikaflex kit gedaan en bezuinig daar niet op en zorg dat het er goed uitkomt aan alle kanten ,je kan het altijd voorzichtig met een plamuur mes weer weg halen en op een keukenrol doen .....
Hij zit al sinds pasen 2009 en heeft al heel wat hoosbuien en stormen gehad en geen spat komt naar binnen...
De bovenkant dus zeker goed dik eruit laten komen kan je het gelijk strijken en goede afloop voor het water....
Je trekt m lekker aan met die zwarte plastic moertjes aan de binnenkant...en goed aan de buitenkant aandrukken en wat beuken...
Let goed op roestvorming in de sponning als je de orginele ruit eruit hebt...
Groet Ben

Hij zit al sinds pasen 2009 en heeft al heel wat hoosbuien en stormen gehad en geen spat komt naar binnen...
De bovenkant dus zeker goed dik eruit laten komen kan je het gelijk strijken en goede afloop voor het water....
Je trekt m lekker aan met die zwarte plastic moertjes aan de binnenkant...en goed aan de buitenkant aandrukken en wat beuken...
Let goed op roestvorming in de sponning als je de orginele ruit eruit hebt...
Groet Ben

Laatst gewijzigd door BenTDI op 18 dec 2011, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Re: Van T4 naar California
Ha Ben,
Bedankt, da's heldere informatie. Als ik je foto's zo erbij zie denk ik dat het inderdaad zelf te doen is. Moet ik toch maar eens aan de Sikaflex. Weet je trouwens iets over een folie dat aan de binnenzijde van de ramen zit? Is dat standaard? Ik merkte de folie pas op doordat er een stukje van was beschadigd. Kan ik die folie er gewoon afhalen?
Jorrit, had je al de handleidingen e.d. voor je standkachel. Via http://www.standkachels.com/infopages/pdf.html" onclick="window.open(this.href);return false; is veel te downloaden. Jouw kachel lijkt veel op de D2 die ik eerst in de bus had gemonteerd. Je kunt de brandsofpomp heel makkelijk op werking controleren door hem handmatig aan en uit te zetten. Trek de stekker los en maak contact met 12V +/- draden. Je hoort de pomp dan klikken en, als de brandstofslang in de diesel hangt, je ziet de brandstof schoksgewijs door de leiding bewegen. De pomp bij mijn eerste kachel zag er ook niet uit, maar functioneerde prima! Succes met de kachel.
Bedankt, da's heldere informatie. Als ik je foto's zo erbij zie denk ik dat het inderdaad zelf te doen is. Moet ik toch maar eens aan de Sikaflex. Weet je trouwens iets over een folie dat aan de binnenzijde van de ramen zit? Is dat standaard? Ik merkte de folie pas op doordat er een stukje van was beschadigd. Kan ik die folie er gewoon afhalen?
Jorrit, had je al de handleidingen e.d. voor je standkachel. Via http://www.standkachels.com/infopages/pdf.html" onclick="window.open(this.href);return false; is veel te downloaden. Jouw kachel lijkt veel op de D2 die ik eerst in de bus had gemonteerd. Je kunt de brandsofpomp heel makkelijk op werking controleren door hem handmatig aan en uit te zetten. Trek de stekker los en maak contact met 12V +/- draden. Je hoort de pomp dan klikken en, als de brandstofslang in de diesel hangt, je ziet de brandstof schoksgewijs door de leiding bewegen. De pomp bij mijn eerste kachel zag er ook niet uit, maar functioneerde prima! Succes met de kachel.
Al ruim 500.000 km plezier met de T4
http://www.camperbus.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pectoralis.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.camperbus.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pectoralis.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- BenTDI
- Berichten: 656
- Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
- Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland
Re: Van T4 naar California
erik988 schreef:Ha Ben,
Bedankt, da's heldere informatie. Als ik je foto's zo erbij zie denk ik dat het inderdaad zelf te doen is. Moet ik toch maar eens aan de Sikaflex. Weet je trouwens iets over een folie dat aan de binnenzijde van de ramen zit? Is dat standaard? Ik merkte de folie pas op doordat er een stukje van was beschadigd. Kan ik die folie er gewoon afhalen?
Je bedoelt de bekleding ? als folie ...die moet eraf want je krijg daar de keueken tegenaan en bij de stijlen B de kunsstof bekleding en daar komen de boutjes van de ramen weer achter....
Of bedoel gewoon foli op de ruiten tegen de zon??
Jorrit, had je al de handleidingen e.d. voor je standkachel. Via http://www.standkachels.com/infopages/pdf.html" onclick="window.open(this.href);return false; is veel te downloaden. Jouw kachel lijkt veel op de D2 die ik eerst in de bus had gemonteerd. Je kunt de brandsofpomp heel makkelijk op werking controleren door hem handmatig aan en uit te zetten. Trek de stekker los en maak contact met 12V +/- draden. Je hoort de pomp dan klikken en, als de brandstofslang in de diesel hangt, je ziet de brandstof schoksgewijs door de leiding bewegen. De pomp bij mijn eerste kachel zag er ook niet uit, maar functioneerde prima! Succes met de kachel.
Laatst gewijzigd door BenTDI op 13 dec 2011, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
- BenTDI
- Berichten: 656
- Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
- Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland
Re: Van T4 naar California Update let op
De maat vanaf de keuken is 8,5 cm = vanaf de plint van de keuken ....let op.
Heb er ook een nieuwe foto bij gezet.
Hier nog even de pics van de vloer voor de rails Jorrit....
Als je deze maten meet en dan tussen de nokken van de glij rails meet v onder de bank heb je gelijk de maat voor de andere rail aan de entree kant ( schuifdeur ) je bed slaapbank gaat vlak langs de wielkast met bekleding van het kunststof paneel 2a 3 cm ruimte ongeveer ..
Deze foto's zijn genomen bij een orginele california bij mij in de buurt ...dus maten zijn goed ...
Groet Bentdi

Heb er ook een nieuwe foto bij gezet.
Hier nog even de pics van de vloer voor de rails Jorrit....
Als je deze maten meet en dan tussen de nokken van de glij rails meet v onder de bank heb je gelijk de maat voor de andere rail aan de entree kant ( schuifdeur ) je bed slaapbank gaat vlak langs de wielkast met bekleding van het kunststof paneel 2a 3 cm ruimte ongeveer ..
Deze foto's zijn genomen bij een orginele california bij mij in de buurt ...dus maten zijn goed ...
Groet Bentdi

PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Re: Van T4 naar California
Bedankt voor het aanbod! Ik moet echter nog wat onderdelen bestellen bij de dealer. Dan kunnen de standkachel onderdelen er meteen bij, als ze een beetje fatsoenlijke prijzen hanteren. Dat wil ik nog even uitzoeken.sgsdebruijn schreef:Ik heb eventuel wel wat nummers voor de kachel
Pakking
Gaaje
Viltenring
Die zwarte pieletjes weet ik niet om hem weer dicht maken maar die heeft en eberdealer wel, kan ze binnenkort ook halen voor de liefhebbers, ben dan in de buurt vd eberdeler
Ben, aan je informatie heb ik helaas veel gehad!

- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Van T4 naar California
Reken op zeker 60 tientjes voor alle spullen incl gloeibougie
Gaasje 9
Pakking en ring en zwarte klemmetjes 20
Bougie minimal 3 tientjes op ebay.de
Gaasje 9
Pakking en ring en zwarte klemmetjes 20
Bougie minimal 3 tientjes op ebay.de
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: Van T4 naar California
Ha Jorrit,
Ik ben vanmiddag nog wat aan het werk geweest in de donorbus; keukenblok verwijderd. Ik heb van de rails wat foto's gemaakt met een rolmaat erbij zodat je de maten kunt zien vanaf vaste punten in de bus. Ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn, anders hoor ik het wel. Succes alvast met het opnieuw plaatsen van de rails.






groet,
Erik.
Ik ben vanmiddag nog wat aan het werk geweest in de donorbus; keukenblok verwijderd. Ik heb van de rails wat foto's gemaakt met een rolmaat erbij zodat je de maten kunt zien vanaf vaste punten in de bus. Ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn, anders hoor ik het wel. Succes alvast met het opnieuw plaatsen van de rails.






groet,
Erik.
Al ruim 500.000 km plezier met de T4
http://www.camperbus.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pectoralis.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.camperbus.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pectoralis.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- BenTDI
- Berichten: 656
- Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
- Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland
Re: Van T4 naar California
He erik nu zie ik ook gelijk de maten van de gaten voor de doorvoer van de lucht verwarming ...
Heb jij niet toevallig een eberspacher standkachel over ?
En die gaten zitten er bij mij nog niet dus dat moet dan ook een keer gebeuren ...met de tijd.
Groet Ben
Heb jij niet toevallig een eberspacher standkachel over ?
En die gaten zitten er bij mij nog niet dus dat moet dan ook een keer gebeuren ...met de tijd.
Groet Ben

PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Re: Van T4 naar California
Ha Ben,BenTDI schreef:He erik nu zie ik ook gelijk de maten van de gaten voor de doorvoer van de lucht verwarming ...
Heb jij niet toevallig een eberspacher standkachel over ?
En die gaten zitten er bij mij nog niet dus dat moet dan ook een keer gebeuren ...met de tijd.
Groet Ben
Helaas, ik heb de Eberspächer een paar weken geleden verkocht. Onder de donorcamper hangt ook een Eberspächer (D2l geloof ik), die ik ga overplaatsen. Handig dat ie onder de bus hangt, scheelt weer ruimte in de bus. Bovendien kan die kachel ook als luchtcirculatie-unit werken; handig als je koele avondlucht naar binnen wilt halen in de zomer...

Als de donorbus helemaal leeg is maak ik een overzicht van alle gaten in de vloer, komt dan wel weer op het forum terecht.
Al ruim 500.000 km plezier met de T4
http://www.camperbus.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pectoralis.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.camperbus.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pectoralis.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Van T4 naar California
Super, die afmetingen. Ik heb vrijdag de rails opnieuw geplaatst na eerst weer 1 avond demontage van de rails en schoonmaken. Duidelijk jongens die afstanden, ik zal zelf de meetlat er ook nog eens langs leggen en wat foto's maken.
Ik heb trouwens tpv die bitumen mat op de vloer een gedeelte met de fohn verwijderd. Ik hoop zo toch een wat betere hechting te krijgen van de kit. De rails gingen op die plaats vrij makkelijk eraf.
De onderlinge h.o.h. afstand van 863 mm heb ik nu gefixeerd met zogenaamde flamco-rails. Kit aangebracht op de vloer. Rails erop en aandrukken dmv de slaapbank en enkele loodbroodjes.
Hier enkele foto's..
Ik heb trouwens tpv die bitumen mat op de vloer een gedeelte met de fohn verwijderd. Ik hoop zo toch een wat betere hechting te krijgen van de kit. De rails gingen op die plaats vrij makkelijk eraf.
De onderlinge h.o.h. afstand van 863 mm heb ik nu gefixeerd met zogenaamde flamco-rails. Kit aangebracht op de vloer. Rails erop en aandrukken dmv de slaapbank en enkele loodbroodjes.
Hier enkele foto's..
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Van T4 naar California
ik had wellicht toch eerst de keukenkast geplaatst en het afwerkpaneel aan de rechterkant..
Dan weet je zeker dat je goed zit
Dan weet je zeker dat je goed zit
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...