Freds schreef: 27 okt 2021, 16:52
Maar als we het erover eens zijn dat dit geen originele is, dan is die prijs wel erg hoog.
Hoog, hoog… Ze vragen voor een originele uit 1992 met bromfiets motor tegenwoordig ook rustig 14000 euro.
Als ik dan moet kiezen zou ik het wel weten.
Helemaal mee eens. Ik snap persoonlijk niet dat gehamer dat het een ‘originele’ moet zijn. Ik heb er al genoeg gezien zodat ik durf te zeggen dat de algehele staat ‘in mijn optiek’ belangrijker is dan dat hij origineel is.
Uiteraard wel los van het feit dat er eerlijk over gecommuniceerd moet worden dat je weet wat je koopt.
Freds schreef: 27 okt 2021, 16:52
Maar als we het erover eens zijn dat dit geen originele is, dan is die prijs wel erg hoog.
Hoog, hoog… Ze vragen voor een originele uit 1992 met bromfiets motor tegenwoordig ook rustig 14000 euro.
Als ik dan moet kiezen zou ik het wel weten.
Hoog betekent dat dit een niet originele kan zijn, geen idee wat er dan in de jaren van gebruik als bestelauto met de bus is gebeurd.
Verder is een auto bij een particulier kopen altijd wat lastiger mbt verborgen problemen. En dat kan al snel in de duizenden euro’s lopen.
En wat Erdem zegt (over onderhoudsstaat) ben ik wel met hem eens. Maar echt naar binnen kijken kan ik natuurlijk ook niet.
Ps dit is voor mij geen hypothetisch voorbeeld: na wat vlot verkoop van mijn vorige T4 ben ik toch weer op zoek …
Westfalia t4 Beach dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk ACV
Hiervoor:
Westfalia t4 coach acv 1996
Westfalia t4 coach acv 1999
Westfalia t3 joker 1988 met 1.9td motor
Bij de bekende handelaren in Buscampers wordt voor een California van 2003 met deze kilometerstand al gauw 24-25.000 gevraagd. Dus wat is duur. Dit is blijkbaar de markt op dit moment.
En het kan nog veel gekker, Deze bijvoorbeeld https://www.poptop.nl/aanbod/volkswagen ... ifornia-4/
Een California van 1993! met 1.9 motor voor € 24.950,- en dat alleen omdat hij maar 100.000 gereden heeft en er nog zo goed uitziet. Maar wel verkocht, dus iemand was bereid dit bedrag te betalen voor een 28 jaar oude camper met een maige motorisering.
De wagen die ik nu heb is wel een beetje af met hoeveelheid roest en onderdelen die vervanging nodig hebben. Ook wordt ik gek van de herrie van de motor (het is een Ford uit 89) dus ik wil een stillere zodat ik gewoon muziek kan luisteren tijdens het rijden en niet doof wordt.
Zodanig ben ik stiekem af en toe op Marktplaats aan het kijken voor de volgende.
Ik zou denken dat KLM hun wagenpark goed onderhoudt (misschien dat ze ook binnen parkeren).
Ik heb wel twijfels bij de kleine motor. Een kleine uitvoering en geen TDI zo te zien. Lekt die olie denken jullie?
En waar moet ik op letten qua bouwjaar als ik naar t4 autos kijk? Ik las ergens dat de latere versies (vanaf 2002 a 2003) geen kinderziektes meer hebben.
Ik weet niet hoe ik fotos van Marktplaats moet toevoegen maar hieronder de advertentietekst
Beschrijving
211.000KM NAP GELOPEN CAMPERKENTEKEN LAAG TARIEF NIEUWE APK
Technische informatie
Vermogen: 50 kW (68 PK)
Aantal cilinders: 4
Motorinhoud: 1.896 cc
Transmissie: Handgeschakeld
Ledig gewicht: 1.641 kg
Max. trekgewicht: 2.000 kg (ongeremd 700 kg)
Milieu
CO₂-uitstoot: 224 g/km
Emissieklasse: Euro 2
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,3 l/100km (1 op 12,0)
Brandstofverbruik in de stad: 10,0 l/100km (1 op 10,0)
Brandstofverbruik op de snelweg: 7,2 l/100km (1 op 13,9)
Onderhoud
APK: gekeurd tot mei 2022
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 111 - 119 per kwartaal
Opties en accessoires
Stuurbekrachtiging
1STE EIGENAAR
EX-KLM SERVICEAUTO GEWEEST VAN VLIEGTUIGEN
TOP ONDERHOUDEN (GEEN AANKOMENDE KOSTEN)
TECHNISCH IN PERFECTE STAAT
WORDT GELEVERD OP CAMPERKENTEKEN + 5 ZITSPLAATSEN OP KENTEKENBEWIJS (GEEN EXTRA KOSTEN)
Ik vind het motor vermogen minimaal voor zo'n grote bus, bij KLM op het terrein w.s. genoeg, maar als je hem ook nog als camper in gaat richten en gebruiken, zou het mijn keuze niet zijn.
En misschien als service wagen afgetrapt omdat hij zo weinig vermogen heeft.
De informatie in de advertentie klopt van geen meter. Kleur rood terwijl op de foto's toch echt een grijze auto staat. Er staat ook dat hij wordt geleverd met camperkenteken en 5 zitplaatsen, zonder bijkomende kosten. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen voor die prijs.
En misschien technisch goed onderhouden, dat kan je op de foto's niet zien maar hij ziet er wel behoorlijk afgeragd uit.
Zou ook van 1e eigenaar zijn maar heeft al 9 eigenaren gehad (kenteken 64-VV-FS), meest bedrijven en fleetowners maar deze zomer ook nog anderhalve maand van een particulier geweest. Geeft niet veel vertrouwen in een zorgvuldige behandeling.
Ik zou hem laten staan.
De RDW geeft maar beperkte informatie. Ik gebruik vaak de app Finnik die veel meer info geeft over de eigenaren en de APK keuringen.
Om een camperkenteken te krijgen moet de bus wel aan een aantal inrichtingseisen voldoen, zoals zitplaatsen, tafel, bed, bergruimte en kookgelegenheid. En dan heb je nog geen kwarttarief want de Belastingdienst stelt nog meer eisen. Daarom vroeg ik mij af hoe ze dat gratis gaan doen bij een auto van € 3650,-
Mijn eerste berichtje. Tja veel inlezen. Ik moet nog een bus selecteren. Zo kwam ik op marktplaats toch iets vreemds tegen. Een t6 met het kenteken van een fiat ducato. ???
Als het kenteken in de tekst staat kan het een tikfout van de verkoper zijn. Als het op een foto staat is het misschien een slordigheid van de RDW of het kenteken hoort inderdaad niet bij deze auto.