Hoi Henny,
Leuk te horen dat je ook aan het ombouwen bent.
Mbt die kunstof koker. Dat is idd de kokerbocht voor de aanzuiglucht. Hij zuigt aan vanuit de bodem(balk) achter het keukentje. Vandaar heb je een "open" verbinding naar de ventilatiesleuven van het zekeringenpaneel. Het afmeten heb ik aan de hand van de duidelijke fotos van de onderstaande websites gedaan. Tevens heb ik de complete standkachel met aanzuigbuis op blokken gelegd en op die manier gepast en gemeten. Zorg dat je zeker bent van je zaak! De gaten in de balk kun je het beste slijpen. Vooral binnenin het glas goed afschermen voor eventueele slijpsplinters, die branden namelijk in je glas en dat zie je pas goed als je folie toe gaat passen. Ik heb het gehad met mijn achterruit helaas. De koker zo goed als mogelijk uitzuigen, helaas kun je dit nooit perfect doen. Het moeilijkste vond ik de positie van het gat aan de bovenzijde tov het gat aan de onderzijde. Die 2 moeten uiteraard mooi in 1 lijn liggen. Bij mij zaten ze iets versprongen waardoor ik een en ander af moest dichten met compriband. Dat is verder geen probleem maar je zou het wel kunnen voorkomen natuurlijk. 1 tip, als je een brug kan regelen gaat alles een stuk makkelijker. Ik ben een dag bezig geweest met het monteren van zelf gemaakte beugeltjes en het aan de praat krijgen van het hele zaakje. Tel daar bij op het schoonmaken, spuiten en weer bedrijfsklaar maken van het hele zaakje.
VW nummer voor het bochtje: 701 819 461 pakking (tussen aanzuigbuis en bocht) 701 819 471
De aansluiting op de bodem heb ik dus gemaakt met compriband en daarover een kitlaag, en dat zit dicht.
De slang die jij bedoeld naast de uitlaat is een demper en die sluit je aan op de chassisbalk nabij de brandstoftank. Dat kan niet missen, gewoon klik en hij zit vast. Over de werking ervan moet je mij niks vragen, daar heb ik me niet echt verder in verdiept, maar daar zijn anderen weer kundig in.
Hier wat linkjes van mijn bronnen mbt de standkachel:
BenTDI, Oskar en forumleden die ik vergeten ben
http://www.t4-wiki.de/wiki/D3L" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.t4-wiki.de/wiki/Luftstandhei ... BCstung%29" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoop dat je hier verder mee kunt en anders hoor ik het wel. Succes!