
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Multivan ombouw naar California
Re: Multivan ombouw naar California
Kijk dat ziet er weer eens gelikt uit Erdem goed bezig 

Re: Multivan ombouw naar California
Na nog wat controleren en historiecheck, alles was nog origineel, dus koppeling en vliegwiel hebben het 365.000km volgehouden.
Toeval of niet, vanmorgen begon de multiriem eerst beetje te piepen maar werd steeds erger en na controle bleek de bout van de multiriemspanner gebroken. Zal een universele bout in met een sterkte van 8.8 dus deze vervangen voor een originele van 10.9.
Tevens afspraak gemaakt, dinsdag 29-3 staat hij bij de spuiter.
Toeval of niet, vanmorgen begon de multiriem eerst beetje te piepen maar werd steeds erger en na controle bleek de bout van de multiriemspanner gebroken. Zal een universele bout in met een sterkte van 8.8 dus deze vervangen voor een originele van 10.9.
Tevens afspraak gemaakt, dinsdag 29-3 staat hij bij de spuiter.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Dat is geweldig lang voor origineel. Teken dat het degelijk is
Ben benieuwd hoe het gaat worden ondanks dat je bij orgineel blijft van kleur :)
Misschien een leuk idee als je het met watergedragen lak laat spuiten om het wat parlemoer in laat doen. Blijft het toch origineel met een twist

Ben benieuwd hoe het gaat worden ondanks dat je bij orgineel blijft van kleur :)
Misschien een leuk idee als je het met watergedragen lak laat spuiten om het wat parlemoer in laat doen. Blijft het toch origineel met een twist

- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Multivan ombouw naar California
Mazzel gehad Erdem 

Re: Multivan ombouw naar California
Gisteren het stuurwiel vervangen. Het originele stuur van leder is niet kapot maar is aardig glad aan het raken. Ik heb een nieuw origineel leder stuur gevonden!
Tevens heb ik mijn instrumentenpaneel vervangen, ik had er eentje met MFA, nu heb ik een gereviseerd exemplaar met FIS en verlichte tellernaalden.
Tevens heb ik mijn instrumentenpaneel vervangen, ik had er eentje met MFA, nu heb ik een gereviseerd exemplaar met FIS en verlichte tellernaalden.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Verse teller en vers stuurwiel


T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Ziet er goed uit !! Schroef hem er maar weer uit kan ik hem meenemenErdem50 schreef:Verse teller en vers stuurwiel


Re: Multivan ombouw naar California
We schroeven er helemaal niks uit :)
Nieuwe turbo besteld. Heel lang over nagedacht of ik een gereviseerde wilde, een nieuwe of een aangepaste turbo.
Ik heb prioriteit gegeven aan degelijkheid/levensduur dus heb een nieuwe originele Garrett turbo besteld.
Officieel levert Garrett geen losse delen tbv revisie van een turbo voor de AHY/AXG, veel op (Duitse) fora verhalen over diverse revisiebedrijven en binnen 20.000km stuklopende turbos dus die optie viel af. Zeker omdat ik getuned rijd en regelmatig flink doorkachel vond ik dat geen verstandige keuze.
Na nog meer lezen op internet, met een gezonde originele turbo is er 200PK en 400NM uit te halen. Dat zijn waardes die ik helemaal niet in gedachte heb/had dus een getunde turbo is ook van mijn lijst afgevallen. Ik heb nu 178PK en 360Nm en dat is eigenlijk mans zat.
Ik vervang de turbo vooral uit voorzorg eerlijk gezegd. Laatst asje gecontroleerd, heeft wel een beetje speling maar zeker niet extreem of versleten, ik weet zeker dat iemand anders er nog lachend jaren mee zou doorrijden
Ik heb na de motortuning gereviseerde injectoren geplaatst en straks een verse turbo. Als dat klaar is wil ik weer op de rollenbank om de grafieken te vergelijken en inzichtelijk maken wat de injectoren en turbo nou precies gebracht hebben. Dit doet een kennis van mij, dan laat ik ook meteen de kmstand goed zetten ivm het vervangen van het instrumentenpaneel.
Nieuwe turbo besteld. Heel lang over nagedacht of ik een gereviseerde wilde, een nieuwe of een aangepaste turbo.
Ik heb prioriteit gegeven aan degelijkheid/levensduur dus heb een nieuwe originele Garrett turbo besteld.
Officieel levert Garrett geen losse delen tbv revisie van een turbo voor de AHY/AXG, veel op (Duitse) fora verhalen over diverse revisiebedrijven en binnen 20.000km stuklopende turbos dus die optie viel af. Zeker omdat ik getuned rijd en regelmatig flink doorkachel vond ik dat geen verstandige keuze.
Na nog meer lezen op internet, met een gezonde originele turbo is er 200PK en 400NM uit te halen. Dat zijn waardes die ik helemaal niet in gedachte heb/had dus een getunde turbo is ook van mijn lijst afgevallen. Ik heb nu 178PK en 360Nm en dat is eigenlijk mans zat.
Ik vervang de turbo vooral uit voorzorg eerlijk gezegd. Laatst asje gecontroleerd, heeft wel een beetje speling maar zeker niet extreem of versleten, ik weet zeker dat iemand anders er nog lachend jaren mee zou doorrijden

Ik heb na de motortuning gereviseerde injectoren geplaatst en straks een verse turbo. Als dat klaar is wil ik weer op de rollenbank om de grafieken te vergelijken en inzichtelijk maken wat de injectoren en turbo nou precies gebracht hebben. Dit doet een kennis van mij, dan laat ik ook meteen de kmstand goed zetten ivm het vervangen van het instrumentenpaneel.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Gisteren avond op de snelweg op de a9 hoorde ik opeens een bonkend geluid onder m'n voetjes. Meteen aan de kant en door de ANWB afgesleept daar Hoofddorp waar ze op de brug hebben gekeken.
Tussenlager vd steekas lag eruit (rechts). Dus kom niet verder en de bus is weer opgetakeld en naar mijn werk gesleept. Dit helaas met de handrem er nog een beetje op :(
Vandaag alles bekeken. Helaas de steekas verkeerd gemonteerd waardoor deze schuin zat, vorige week bij het vliegwiel en koppeling verhaal. Hierdoor is het lager stukgelopen en de spiebanen beschadigd.
Schijven achter helemaal blauw door het slepen met handrem.
Morgen gaat er een compleet nieuwe steekas onder incl asstomp in de bak en lager. Tevens nieuwe schijven en blokken achterop.
Dan ben ik voorlopig weer even klaar ermee :)
Tussenlager vd steekas lag eruit (rechts). Dus kom niet verder en de bus is weer opgetakeld en naar mijn werk gesleept. Dit helaas met de handrem er nog een beetje op :(
Vandaag alles bekeken. Helaas de steekas verkeerd gemonteerd waardoor deze schuin zat, vorige week bij het vliegwiel en koppeling verhaal. Hierdoor is het lager stukgelopen en de spiebanen beschadigd.
Schijven achter helemaal blauw door het slepen met handrem.
Morgen gaat er een compleet nieuwe steekas onder incl asstomp in de bak en lager. Tevens nieuwe schijven en blokken achterop.
Dan ben ik voorlopig weer even klaar ermee :)
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Multivan ombouw naar California
Oja?Erdem50 schreef:Dan ben ik voorlopig weer even klaar ermee :)





Re: Multivan ombouw naar California
Oooo vergeten, volgende week de turbo vervangen :)Multivan Generation schreef:Oja?Erdem50 schreef:Dan ben ik voorlopig weer even klaar ermee :)![]()
![]()
![]()
![]()
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Nieuwe turbo op zijn plek
Nu heb ik alleen last van een klein beetje olielekkage ergens bij het oliefilter vandaan, zaterdag maar even filter loshalen dan kan ik het beter zien.

Nu heb ik alleen last van een klein beetje olielekkage ergens bij het oliefilter vandaan, zaterdag maar even filter loshalen dan kan ik het beter zien.

T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Blijft een mooi verhaal maatje en rijdt hij nu weer als nieuw ??
en straks nieuw laklaagje nou dan is hij beter en mooier als nieuw
tot gauw maatje
en straks nieuw laklaagje nou dan is hij beter en mooier als nieuw
tot gauw maatje
Rob & Lize
Re: Multivan ombouw naar California
Rijdt heerlijk
Ben ook bezig met een nieuwe dynamo, ruilsysteem via Bosch en wil er dan meteen een vrijlooppoulie op hebben.
Nog een 2e set Projekt Zwo koplampen gekocht welke ik ook ga ombouwen naar bi-xenon. Heb veel geleerd van mijn eerste ombouw en ga daarom een paar dingen net even anders doen/afwerken en dan doe ik deze set in mijn bus. De eerste set ga ik dan ook weer upgraden en op zolder bewaren

Ben ook bezig met een nieuwe dynamo, ruilsysteem via Bosch en wil er dan meteen een vrijlooppoulie op hebben.
Nog een 2e set Projekt Zwo koplampen gekocht welke ik ook ga ombouwen naar bi-xenon. Heb veel geleerd van mijn eerste ombouw en ga daarom een paar dingen net even anders doen/afwerken en dan doe ik deze set in mijn bus. De eerste set ga ik dan ook weer upgraden en op zolder bewaren

T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Ow dan moet ik dus zoeken op je zolder voor een setjeErdem50 schreef:Rijdt heerlijk![]()
Ben ook bezig met een nieuwe dynamo, ruilsysteem via Bosch en wil er dan meteen een vrijlooppoulie op hebben.
Nog een 2e set Projekt Zwo koplampen gekocht welke ik ook ga ombouwen naar bi-xenon. Heb veel geleerd van mijn eerste ombouw en ga daarom een paar dingen net even anders doen/afwerken en dan doe ik deze set in mijn bus. De eerste set ga ik dan ook weer upgraden en op zolder bewaren


http://pages.ebay.com/link/?nav=item.vi ... 49&alt=web
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.vi ... 51&alt=web