Roger B. (11)61 schreef:111 euro voor 20 liter
minimaal 12 euro toeslag voor verzendkosten (ze geven alleen oostenrijk aan(12 euro) binnen duitsland is het gratis)
10W40 ook in 20 liter verpakking (eerlijker vergelijken)
74 euro voor 20 liter
in deze advertentie geeft ie wel aan wat verzending naar NL kost: 16,00 euro
dus eerlijk vergelijk:
90 euro voor 20 liter (ook hier moet je dus wel voor 3,5 á 4 keer verversen kopen)
127 euro voor Longlife tov 90 euro voor gewone olie dan is longlife toch eventjes 1,4 keer zo duur......
ga je kijken zonder verzendkosten (111 longlife tov 74 gewoon) kom je nog ongunstiger uit: 1,5 keer zo duur
Dus... JA Longlife olie is (nog steeds) duur(der dan gewone olie), en ik blijf voorkeur hebben de olie gewoon wat vaker te verversen.
Overigens zijn zijn olieprijzen wel akelig voordelig (oké je moet er 20 liter ineens voor afnemen, maar voor de prijs waar je elders 6 liter voor koopt is dat geen straf lijkt me)
Iets verderop in de advertentie staat keurig de volgende regel: Versand nach Österreich, Belgien und in die Niederlande für 16,- € (12,- € für jeden weiteren 20-L Kanister)
Idd is de longlife volsyntheet 2x zo duur als de 10w40; en iets duurder dan de synthethische 5w40.
Prijs is akelig goedkoop; zeker voor wat hij bied. Hier in het landje van de belastingregeltjes verkopen ze een niets zeggend merk longlife III 5w30 met een lading korting die ik krijg bij een automateriaalzaak toch niet voor minder dan € 10,50 ex de btw in 5 liter kannen..... Schatting is dat ik zo'n 4 jaar doe met het vaatje. Hebben we het nog niet over de prijs bij meneer vw
Op mijn werk koop ik vaker grotere hoeveelheden olie in bij een der grote leveranciers, ook die kan met een 20 liter vatje vloeibaar goud niet onder de literprijs van 10 euro komen......(alles ex transport en ex btw) Pas als je 200

liter afneemt is er te praten.......
Kortom, ik kom nergens onder de prijs van 10 euro ex btw.
Maar goed, ik zal mijn ervaring met deze olieboer delen; alstie betrouwbaar leverancier blijkt meld ik het. Kunnen meer hun voordeel mee doen of een vaatje kopen samen met iemand in de buurt of zo.