Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hekel aan krabben

vragen over de T5
Gebruikersavatar
RonaldCaravelle
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mei 2012, 06:14
Locatie: Wachtum

Re: hekel aan krabben

Bericht door RonaldCaravelle »

@oviivo

De kachel moet ten alle tijden reageren op het aan/uit signaal, ook al is het 20 graden buiten. Door het ombouw setje ga je 'om' de temperatuur sensor van de bus heen.

Als je hem inschakelt, gaat dan je ventilator in de bus wel draaien?
Het kan i.d.d. aan pin 1 liggen ( :gif is niet leuk want dit is het meeste werk om bij te komen) de T-100 geeft een impuls signaal via de W-bus (gele pin 1 draad) dan slaat ie aan. Nog een keer een impuls en hij slaat af.

Heb je de stekker van de Webasto wel uit elkaar gehaald om pin 1 bij te zetten? Want het pinnetje erbij induwen is onvoldoende en gaat niet omdat de stekker 'vergrendeld' is.
Nu -
T5 Caravelle 1.9 TDI 75 KW 2006 LW
Vito 111 2.2 CDI 2005 L2

Toen -
T4 2.5 DSL 1999 KW
T3 1.6 TD 1986
Gebruikersavatar
RonaldCaravelle
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mei 2012, 06:14
Locatie: Wachtum

Re: hekel aan krabben

Bericht door RonaldCaravelle »

hier de stekker. Om pin 1 erbij te zetten moet het groene vergerendel dingetje weggeschoven worden anders gaat het nooit lukken.
DSC_0162 kopie.jpg
Nu -
T5 Caravelle 1.9 TDI 75 KW 2006 LW
Vito 111 2.2 CDI 2005 L2

Toen -
T4 2.5 DSL 1999 KW
T3 1.6 TD 1986
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: hekel aan krabben

Bericht door Oviivo »

Ronald,

Je bevestigd mijn vrees. Ik heb enorm lopen klooien met die stekker. Ik heb zelfs 1 van de vergrendelingen afgebroken bij een poging de stekker los te krijgen. Toen dat gelukt was, lukte het met inderdaad niet om pin1 er in te krijgen. :muur
Ik heb dan ook niet dat groene ding weggeschoven, wel geprobeerd, maar lukte niet. :bonk
Uiteindelijk leek de pin vast te zitten en toen was ik blijkbaar te blij om verder te denken en heb de hele handel weer vastgezet.
Welke kant moet-ie op en in welke richting moet die pin1 erin? Ik heb een "microtimer" kabel van de dealer met een contactje met aan 1 kant een soort weerhaakje, maar ik kon niet zien hoe die erin moest. Vierkant contactje maakt vier mogelijkheden :nuts

Afijn, nogmaals onder de wagen dus... Gisteren moest mijn hele stoel eruit en stoelbevestiging los om de kabeldoorvoer te kunnen maken. Dat hoeft nou gelukkig niet meer, hopelijk :wjw
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: hekel aan krabben

Bericht door Oviivo »

Inmiddels dus ook succes bij mij; pin 1 zat uiteindelijk niet goed vast, dankzij bovenstaande hulp is het me gelukt :jumpklap
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Mennohuiser
Berichten: 191
Lid geworden op: 21 sep 2011, 22:13
Locatie: In het Brabantse land

Re: hekel aan krabben

Bericht door Mennohuiser »

Kan je een MV standkachel ook uitbreiden naar een "luchtkachel" ?

Ik zag bij Oviivo dat je dan in elk geval ook een nieuwe instapbak nodig hebt (rooster) en er schijnt ook een rooster te zitten in de B-stijl.
VW Multivan Highline Sport Edition 174pk
Afbeelding
Nieuwjaarsmeeting 2013
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: hekel aan krabben

Bericht door Roger B. (11)61 »

een motorverwarmer verwarmt het koelsysteem en bij aansturing van de voertuigvarwarming op die manier ook het interieur, dus via de normale verwarming die je ook tijdens het rijden standaard gebruikt...

een standverwarming die lucht verwarmd is een totaal andere kachel de een is niet om te bouwen naar de ander.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Mennohuiser
Berichten: 191
Lid geworden op: 21 sep 2011, 22:13
Locatie: In het Brabantse land

Re: hekel aan krabben

Bericht door Mennohuiser »

Roger B. (11)61 schreef:een motorverwarmer verwarmt het koelsysteem en bij aansturing van de voertuigvarwarming op die manier ook het interieur, dus via de normale verwarming die je ook tijdens het rijden standaard gebruikt...

een standverwarming die lucht verwarmd is een totaal andere kachel de een is niet om te bouwen naar de ander.
Zijn er WJW-lers die allebei de kachels in hun bus hebben..??
VW Multivan Highline Sport Edition 174pk
Afbeelding
Nieuwjaarsmeeting 2013
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: hekel aan krabben

Bericht door Oviivo »

Mennohuiser schreef:
Roger B. (11)61 schreef:een motorverwarmer verwarmt het koelsysteem en bij aansturing van de voertuigvarwarming op die manier ook het interieur, dus via de normale verwarming die je ook tijdens het rijden standaard gebruikt...

een standverwarming die lucht verwarmd is een totaal andere kachel de een is niet om te bouwen naar de ander.
Zijn er WJW-lers die allebei de kachels in hun bus hebben..??
Ja :toppie (maar dat wist je volgens mij al :bifun )
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Mennohuiser
Berichten: 191
Lid geworden op: 21 sep 2011, 22:13
Locatie: In het Brabantse land

Re: hekel aan krabben

Bericht door Mennohuiser »

Klopt.. maar ik wist niet zeker of je ook een standkachel had..
Intussen wil ik wel wat onderdelen van jouw bus overnemen.. :bifun

Dus.. dan zal je dus ergens een nieuwe luchtkachel moeten plaatsen + extra accu + schakelunit + instapbak + rooster B-stijl
Volgens mij heb ik het dan.. en dan nog jouw rolhorretjes voor de voorraam :toppie
VW Multivan Highline Sport Edition 174pk
Afbeelding
Nieuwjaarsmeeting 2013
Plaats reactie