Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Opfrisser MET foto's en T4 4ever stickers

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

Gisteren een echte baaldag gehad, bumper + binnenbumper verwijderen ging heel moeizaam omdat de 2 uiterste vijzen van de buitenbumper die in het chassis vastzitten niet zonder slag of stoot eruit wilde :nuts gat in het dak maken was ook niet effe snel geklaard wegens zaagbladen die braken en dit op een 1mm dik plaatwerk (het mindere klusmateriaal denk ik dan) :nuts en dan is er nog het Belgisch weer dat in de namiddag ook niet echt hielp met onweer :muur
Hier nog effe wat foto's van hoe de binnenbumper en spatbordranden eruit zien en hoe ik hem ingepakt heb voor onweer en andere nattigheid :knipoog
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo dit was het voor nu, nu terug verder :werkaanT4 :zwaai
Laatst gewijzigd door Jurgen VH op 05 jun 2013, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Opfrisser

Bericht door matje86 »

:werkaanT4
Bijlagen
zijkantf.jpg
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
RITC
Berichten: 912
Lid geworden op: 17 jul 2011, 08:49
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: Opfrisser

Bericht door RITC »

Mooi kaal :toppie
Groeten Maarten(RITC)

witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

RITC schreef:Mooi kaal :toppie
Hoop dat dit niet zo blijft RITC :nuts :bifun
Vandaag nog effe verder geschuurd, voorste deuren, vleugels, project zwo grill en dakspoiler nu moet enkel het dak nog geschuurd worden en dan ben ik hopelijk klaar :knipoog 1 van de dagen komt de spuiter effe langs om mijn schuurkunsten te controleren en hopelijk is het allemaal goed.
Had dit klusje toch wel een beetje onderschat moet ik eerlijk toegeven :nuts

Morgen hopelijk wat droog weer dan kan ik het dak schuren :werkaanT4

En dan zullen we zien of ik de hele boel terug gemonteerd krijg, er lopen volgens mij al onderlinge weddenschappen of het me allemaal zal lukken dus hopelijk maak ik de mensen blij die in mij geloven :yes
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: Opfrisser

Bericht door kurt&oxana »

komt allemaal in orde Jurgen , maar je schrikt er van hoeveel werk er bij komt kijken hé :werkaanT4
T4 Multivan 2.5 TDI
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Opfrisser

Bericht door Multivan Generation »

Jurgen VH schreef:En dan zullen we zien of ik de hele boel terug gemonteerd krijg, er lopen volgens mij al onderlinge weddenschappen of het me allemaal zal lukken dus hopelijk maak ik de mensen blij die in mij geloven :yes
Dat kan ik me wel voorstellen:
viewtopic.php?f=2&t=42341

Dus verras ons jurgen :gekte :yes
Je kunt het...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

@ Kurt klopt helemaal, hier paar stukjes af beetje schuren gdvdm dit moet er ook nog is af en zo verder :nuts dan dacht ik nu ben ik toch al zo ver dan gaat de binnen kant van de laadruimte er ook maar aan :bifun

Mijn grootste probleem was dat ik schuurpads besteld had en deze maandagavond in mijn bezit had moeten hebben, maar vanmorgen (vrijdag dus) nog steeds niet binnen :muur het komt er dus op neer dat ik 15 schuurpads direct in mijn bezit had en dat ik ongeveer 90% van mijn bus met de hand geschuurd heb omdat ik niet kon/wou wachten op de pads en ik had het dus bij het rechte eind spijtig genoeg :gif ik kan u zeggen Kurt mijn armen en schouders doen een klein beetje pijn :muur maar dit weekend werd mijn busje opgehaald dit is ondertussen wel volgende week maandag of dinsdag geworden wegens gebreken aan de tranporteur die mijn busje komt ophalen :knipoog

@ MV wrijf het er nog maar eens in :bifun voorlopig zie ik het nog helemaal zitten, dit zal wss zo zijn tot ik aan de elektrische ramen-, spiegel- en cvkit ga beginnen. Dan zal mijn oude topic terug nieuw leven ingeblazen worden :nuts viewtopic.php?f=2&t=38252" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: Opfrisser

Bericht door kurt&oxana »

de elektrische ramen is geen probleem , ik heb ze ook achteraf bij mijn schoonvader zijn T4 geplaatst zonder problemen
T4 Multivan 2.5 TDI
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

kurt&oxana schreef:de elektrische ramen is geen probleem , ik heb ze ook achteraf bij mijn schoonvader zijn T4 geplaatst zonder problemen
Wat voor jou een eitje is is voor mij mss een hele boterham Kurt :bifun

Ik ben helemaal rond met schuren :yes hoop alleen dat de spuiter er ook zo over denkt, ik mag er niet aan denken om terug een schuurvel in mijn handen te moeten nemen :nuts

Wat moet ik nog doen nieuwe schroeven bestellen bij VW voor de voorbumper, achter binnen- en buitenbumper, slotvanger en slot van de achterklep kunnen ook wel nieuwe schroeven gebruiken. Nieuwe antenne en het gat van het dak nog wat verder 100% maken (zaagbladbreuk 2x :nuts )

:adhd :zwaai
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Opfrisser

Bericht door odorf »

Wow, met het handje schuren RESPECT :toppie
Ik kan me voorstellen dat daar wat spierpijn op komt zetten.

Ik ben al moe als ik mijn bus met de hand in de was heb gezet.

Succes verder!
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

odorf schreef:Wow, met het handje schuren RESPECT :toppie
Ik kan me voorstellen dat daar wat spierpijn op komt zetten.

Ik ben al moe als ik mijn bus met de hand in de was heb gezet.

Succes verder!
Odorf
Je moest eens weten Odorf, al mijn vingers doen pijn en hebben wel ergens een wonde (rechter dikke duim is bijna 1,5 x zo dik dan normaal) :nuts maar als ze je beloven dat je ten laatste dinsdag 30 extra schuurschijfjes zal hebben en deze worden dan pas vrijdag avond geleverd dan zit er niks anders op. Wachten kon ik niet want normaal werd het busje vandaag opgehaald :knipoog
Wat hebben we hier dan uitgeleerd ? Dat je uw materiaal 2 wkn op voorhand moet bestellen en niet zo maar moet vertrouwen op wat ze zeggen :knipoog

:zwaai
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

Vandaag is WJW postduif Matje bij me langs geweest, was spijtig genoeg zelf niet thuis :nuts maar op mijn tuintafel lag de overgenomen achterruit + de schoongemaakte EGR klep die ik overgenomen had van Oskar :knipoog

Nogmaals bedankt Matje :toppie
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Opfrisser

Bericht door matje86 »

volgens oskar mag je hem zelf schoon maken :werkaanT4
maar wat een bende in je tuin, mag dat wel van de gemeente :ie
Bijlagen
MVC-011S.jpg
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

matje86 schreef:volgens oskar mag je hem zelf schoon maken :werkaanT4
maar wat een bende in je tuin, mag dat wel van de gemeente :ie
Na een hele week aan de T4 bezig geweest te zijn, zijn de achter- en voortuin wat achter gebleven qua onderhoud :nuts en ook nog andere klusjes die ik normaal voor mijn rekening neem :muur Zelfs mijn grasmachine moest op het terras komen te staan zodat ik plaats had voor alle T4 spullen op tijdelijk op te slagen, de deuren moet ik nog terug hangen voor hij opgehaald wordt maar alleen kan ik dit effe niet. En de banden op je foto moeten terug op de velgen wanneer deze terug zijn van bij de spuiter.

Ik wordt echt gek van al die troep en hoop zo snel mogelijk mijn busje klaar te hebben zodat alles terug op zijn plaats kan :zwaai

Nu effe snel het grasmaaien :adhd
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

En hij is deze voormiddag opgehaald :yes
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie