NKC is de grootste en met de meeste belanghebbende.
Dit lijkt mij wel een klusje voor NKC (Nederlandse Camper Club)
Dus een petitie

Lukt dat niet dan misschien met een jachtbuks

Groeten Wim

We hebben meerdere malen ingesproken in raadscommissievergaderingen, via oppositie partijen kritische vragen laten stellen etc.jan2009 schreef: 30 sep 2017, 09:42 Eigenlijk moet je infiltreren in de lokale politiek om de regels aan te passen.
Lijkt mij dat het niet zo moeilijk is om wat geld bijelkaar te krijgen. Duizenden diesel bus eigenaren worden door deze maatregelen gedupeerd.odorf schreef: 30 sep 2017, 14:18jan2009 schreef: 30 sep 2017, 09:42 Eigenlijk moet je infiltreren in de lokale politiek om de regels aan te passen.
Er lopen nog rechtzaken bij de raad van state. Mogelijk levert dat nog wat op.
Helaas hadden wij daar niet meer de middelen voor, beroep bij de rechtbank en de verdere ellende rondom de zone heeft ons al veel gekost.
Odorf
Vergeet dat maar (in Belgie) , je kan roetfilters plaatsen zoveel je wil , dat zal NIET worden goedgekeurd om van bvb Euro 3 naar 4 te gaan . Het corrupte Belgische keuringssysteem weigert iedere medewerking /naleving van Europese regels (Belgie is trouwens al veroordeeld geweest door Europa , wegens het niet naleven van Europese regelgeving wat betreft keuring van auto's )brugseb schreef: 02 okt 2017, 12:36 Belgie volgt trouwens; na Antwerpen is er nu ook een LEZ voor Brussel goedgekeurd; daar werken ze op basis van de EURO indeling - EURO 1 gaat er eerst uit, de jaren daarop telkens hogere norm. Lijkt op zich beter aan te sluiten op de doelstelling, met name oudere en vuilere motoren er uit te krijgen, dan louter werken op jaartal. In die visie zou het ook haalbaar moeten kunnen zijn om een roetfilter te plaatsen, en zo een EURO indeling op te schuiven. Dan kan ieder voor zich uitmaken welke aanpassingen nog uit de geldbuidel mogen getoverd worden...
We zijn inderdaad een uitstervend ras - opent misschien perspectieven om via oldtimerwetgeving terug binnen te raken op termijn? Mijn T4 is in België intussen oldtimer (maar voorlopig nog ingeschreven als camper).
Zelf kom ik met de bus nooit in een centrum; waar kan nemen we de fiets (mee).
Mechelen , Willebroek , Gent enz volgen ook vanaf volgend jaar ...brugseb schreef: 02 okt 2017, 12:36 Belgie volgt trouwens; na Antwerpen is er nu ook een LEZ voor Brussel goedgekeurd;
Is het dan niet eenvoudiger om de woonwerkverkeervergoeding af te schaffen, want spits-tax is netto eigenlijk niks anders dan het compenseren daarvan.Ik ben van mening dat een systeem naar gebruik veel eerlijker is.