even terug komend op de banden mogelijkheden, dit hebben wij er van de week onder laten zetten, samen met een goed stel Sachs.
bevalt prima en wij vinden het wel "stoer"staan
Heb nu een setje Audi velgen gevonden:
- 15"
- 5x112
- Naafdiameter 57,1
- ET 45
Als ik de zoekfunctie gebruik dan moet dit passen op een 2001 T4. Als het goed is zijn de standaard stalenvelgen ET55 dus komen ze met de "nieuwe" velg 1cm verder naar buiten. Als ik de opzet bij drakenvader zie dan moet dat dus wel lukken
Giela schreef: 19 mar 2018, 15:44
Ziet er stoer uit met die velgen en banden!
Heb nu een setje Audi velgen gevonden:
- 15"
- 5x112
- Naafdiameter 57,1
- ET 45
Als ik de zoekfunctie gebruik dan moet dit passen op een 2001 T4. Als het goed is zijn de standaard stalenvelgen ET55 dus komen ze met de "nieuwe" velg 1cm verder naar buiten. Als ik de opzet bij drakenvader zie dan moet dat dus wel lukken
Die 1cm verder naar buiten , hangt ook af van de breedte van de velg . Als de velg van de T5 bvb 6,5" breed is , en de Audi velg bvb 7,5" breed , dan is deze al 25,4mm breder dan de T4 velg , dit telt ook mee ivm verder naar buiten komen van de velgrand
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Sommige bussen hebben een verlaagd laadvermogen..
Heb je dan ook nog een geel kentekenbus dan hoef je zelfs (in NL) niet aan een loadindex te voldoen.
Of dat raadzaam is, is een andere discussie.
Maar het zou wel eens genoeg kunnen zijn.
Ik heb als eens T4 bussen gezien die leeg rond de 1640 kg wogen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Maar voor het draagvermogen van je velgen kijk je toch naar de maximum aslast?
Ik had een set Audi velgen in dezelfde maten en draagvermogen maar mij werd sterk afgeraden deze te monteren omdat mijn maximum aslast 1510 en 1410 is
De T4 is vorige week teruggekomen van zijn grote beurt. Veel vervangen en vernieuwd. Voor komende maanden staat nu nog de oliepomppakking en de gehele distributieset. Blijkbaar wisselen de waarde van brandstofpomp ook continue, vooralsnog (volgens de garage) geen probleem maar dit kan ook nog een keer vervangen worden door een goed exemplaar.
Afgelopen week wat kleine dingen gedaan zoals heldere achterlichten, sidebars op de kop kunnen tikken, windschermen voor de voorruiten, nieuwe wissers en sterkere gasveren voor de achterklep zodat de fietsen kunnen blijven staan als je de klep opent.
We zijn ook op zoek naar het liefst een originele slaapbank. Ik lees op het forum dat deze op rails bevestigt wordt en dat deze gekit vastzitten. Gaat de RDW hiermee akkoord?
Slaapbank hangt af van je chassisnummer.
Als je een WV1 nummer hebt, dan zitten er geen gordelpunten die je bij de bank moet gebruiken.
Bij een WV2 (= personenbus) zitten die er wel.
Als het een originele VW bank is en die zit net zo gemonteerd als af fabriek, dan zal dat wel goedgekeurd worden.
"Mac" camper: T4 1.9TD (12-2002)
Jeep Compass Night Eagle Liberty Edition (10-2020)
Ik heb twee gordelpunten van de achterbank nu in de cabine zitten. Althans, die zitten achterin bevestigt. Dus zal een passende slaapbank moeten maken om gekeurde zitplaatsen te krijgen neem ik aan...
Ik zou je aanraden om niets aan te nemen,
en een afspraak te maken bij het RDW-keuringsstation waar je de bus wilt laten omkeuren.
Die mensen daar zijn ook diegenen die jouw beoogde zitplaatsen moeten gaan goedkeuren.
Bellen heeft geen zin, te veel verschillende antwoorden krijg je dan.
Mijn advies is echt om gewoon langs te gaan, met je bus,
je voornemen te vertellen en vragen hoe dit netjes gerealiseerd kan worden.
Doe er je voordeel mee.
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gaan we dat inderdaad doen, een keer langs de RDW om te overleggen wat verstandig is. Nu bezig een leuk setje velgen te vinden waarop de AT banden gaan.
Voor nu, afgelopen weekend lekker toertje gemaakt: