Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Multivan ombouw naar California
Re: Multivan ombouw naar California
Dat lijkt me zeer interessant
Krijg je daar nog foto's van toegestuurd?
Rinke
Krijg je daar nog foto's van toegestuurd?
Rinke
a silence so loud
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Multivan ombouw naar California
Dit is het diagram
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Vandaag een beetje tijd gevonden om met de voortrein aan de gang te gaan.
Hoe ik normaal werk met de onderdelen die ik nodig heb is als volgt.
Bouten en moeren doe ik altijd origineel nieuw, zijn vaak rekbouten al kijkt hier bijna niemand naar. Heel soms gebruik ik de oude als ze nog netjes zijn maar vaak na zoveel jaar valt dat tegen.
Sommige bouten moet je op moment zetten en sommige moet je op moment zetten EN nog natrekken met een bepaalde hoeveelheid graden. Dit zijn bijna altijd rekbouten maar zeker niet altijd.
Onderdelen waar je later slecht bij kunt of veel werk is om bij te komen monteer ik originele onderdelen. De draagrubbers ga ik originele rubbers voor plaatsen bijvoorbeeld.
Andere delen schaf ik aan van het merk Lemförder. Heeft Lemförder het niet in het assortiment dan ga ik voor origineel.
Zo heb ik heb de stuurkogels en spoorstangen van Lemförder aangeschaft, stuurhuishoezen origineel VW.
Vandaag het stuurhuis aangepakt. Deze komt uit de donorbus en is van 2017 dus redelijk recent. Om die reden durf ik die wel onder mijn eigen bus te monteren. Verse spullen erop gezet, moet alleen nog de klemmen om de hoezen monteren aan de stuurhuiszijde, met een tyrip zoals het heeft gezeten past mij niet.
Hoe ik normaal werk met de onderdelen die ik nodig heb is als volgt.
Bouten en moeren doe ik altijd origineel nieuw, zijn vaak rekbouten al kijkt hier bijna niemand naar. Heel soms gebruik ik de oude als ze nog netjes zijn maar vaak na zoveel jaar valt dat tegen.
Sommige bouten moet je op moment zetten en sommige moet je op moment zetten EN nog natrekken met een bepaalde hoeveelheid graden. Dit zijn bijna altijd rekbouten maar zeker niet altijd.
Onderdelen waar je later slecht bij kunt of veel werk is om bij te komen monteer ik originele onderdelen. De draagrubbers ga ik originele rubbers voor plaatsen bijvoorbeeld.
Andere delen schaf ik aan van het merk Lemförder. Heeft Lemförder het niet in het assortiment dan ga ik voor origineel.
Zo heb ik heb de stuurkogels en spoorstangen van Lemförder aangeschaft, stuurhuishoezen origineel VW.
Vandaag het stuurhuis aangepakt. Deze komt uit de donorbus en is van 2017 dus redelijk recent. Om die reden durf ik die wel onder mijn eigen bus te monteren. Verse spullen erop gezet, moet alleen nog de klemmen om de hoezen monteren aan de stuurhuiszijde, met een tyrip zoals het heeft gezeten past mij niet.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
En het nieuwe spul, ik heb het schroefdraad ingesmeerd met keramisch vet zodat het mooi gangbaar blijft.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Mooi werk!
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Multivan ombouw naar California
Van het weekend de oude rubbers eruit geperst en gisteren het subframe, 4 draagarmen en de stabistang naar de Poedercoater gebracht.
Bovenste draagarmen
Bovenste draagarmen
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Onderste draagarmen hebben alu bussen welke geperst zitten, de bovenste zijn volrubber
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Met een knappe pers op m’n werk alles eruit gedrukt, de alu bussen bleven uiteraard vastzitten dus deze allemaal moeten uithakken. Ik ben uiteindelijk 3 uur bezig geweest om alles eruit te krijgen en en de plaatsen waar de nieuwe bussen straks inkomen schoon te schuren zodat alles weer klaar is voor montage.
Ze worden dus nog eerst compleet gestraald en daarna drukken ze stoppen in de gaten zodat deze plekken vrij blijven van coating, anders passen de rubbers straks niet meer.
Ze worden dus nog eerst compleet gestraald en daarna drukken ze stoppen in de gaten zodat deze plekken vrij blijven van coating, anders passen de rubbers straks niet meer.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
De oude bouten. De onderste achterste draagarmbout heeft me een hoop uren gekost om eruit te krijgen. Dit is een belangrijke bout voor de uitlijning van de T4.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Lading vers spul. Helaas zijn niet alle bouten meer nieuw leverbaar dus daar moet ik iets anders voor bedenken.
Er komen ook nieuwe wiellagers in
Er komen ook nieuwe wiellagers in
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Mooi voorbeeld van versleten stabilisatorstangrubbers.
Ik heb de schuifmaat op 22mm gezet, in de nieuwe rubbers zit het mooi strak, bij de oude nog dik 2mm ruimte over.
Alles wat ik nu aan het doen ben is best een grote klus en de vraag is dan: ‘is het nodig’ of ‘bus rijdt nog prima’
Totdat je alles er vers onderzet dan pas merk je echt verschil en gaat die bus die prima rijd nog veel lekkerder rijden
Ik heb de schuifmaat op 22mm gezet, in de nieuwe rubbers zit het mooi strak, bij de oude nog dik 2mm ruimte over.
Alles wat ik nu aan het doen ben is best een grote klus en de vraag is dan: ‘is het nodig’ of ‘bus rijdt nog prima’
Totdat je alles er vers onderzet dan pas merk je echt verschil en gaat die bus die prima rijd nog veel lekkerder rijden

T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Bus wordt flink verwend!
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: Multivan ombouw naar California
Klopt, mijn vrouw is jaloers

T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1