Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Ombouwproject naar Camper
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Ombouwproject naar Camper
Ziet er strak uit hoor, hoeveel inch gewoon 15?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Ombouwproject naar Camper
nee, is een maatje groter.
6Jx16 ET53 met bandenmaat 205-60-16
6Jx16 ET53 met bandenmaat 205-60-16
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Ombouwproject naar Camper
En Peter, zijn de wielen een beetje trilling vrij?
Het is weer een mooi geheel geworden, back to basic en subtiel.

Het is weer een mooi geheel geworden, back to basic en subtiel.


Groet, Oskar.
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Ombouwproject naar Camper
@ Oskar,
wat ik er mee gereden heb bevalt het.
Maar ja, Diana rijdt er het meeste in he
Verschil in soepelheid tussen de michelin en bridgestone is wel goed te merken..
wat ik er mee gereden heb bevalt het.
Maar ja, Diana rijdt er het meeste in he

Verschil in soepelheid tussen de michelin en bridgestone is wel goed te merken..

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Ombouwproject naar Camper
Soms wordt je gek gemaakt daar een andere T4 Leipo
We hebben wat onderdelen gescoord en vanmiddag er in gebouwd.
We begonnen met dit:

Vervolgens de motorafwerkplaat er af en dan zie je dit:

we gaan ruimte maken want er komen andere onderdelen in
namelijk deze:

Eerst de EGR-klep maar eens verwijderd.
Vanaf kilometerstand 1500 zit er al een EGR-plaatje tussen dus binnen in ziet het er zeer schoon uit als je de huidige kilometerstand in ogenschouw neemt (300.000+)

Wat je er in ziet is dus puur carterontluchtingsdampen die er een beetje in zitten..

Ook het inlaatspruitstuk ziet er erg schoon uit (inwendig).

Maar het zal toch verwijderd worden om de luchtstroom te optimaliseren.
Inlaatspruitstuk er uit gehaald.

Verschil in inlaat spruitstuk, bij de AJT/ACV versie zit de EGR klep er aan de bovenzijde op geschroefd met een bocht van 90 graden,
bij die van de AXG zit de EGR klep(en smoorklep) in het verlengde van het aanzuig traject, de diameter is groter en de weg is korter.
Dus de bus kan veel beter ademen..

Een blik in de motorruimte:

Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog wat andere zaken te veranderen.
Een origineel VW EGR plaatje bijvoorbeeld, en de rubberen/kunststof afwerkkap voor het kleppendeksel.
Altijd bizar gevonden dat een Belgische bus die 1 week jonger was als de onze dit wel had, en de onze niet! :alarm
Ook onder de olievulpijp de O-ring vervangen.
EGR-plaatje origineel VW:

Zo dat ziet er toch veel kaler uit.
Voordeel is ook, dat je heel veel meer sleutel ruimte hebt nu..

Technisch is het klaar.
Morgen maar eens proefrijden


We hebben wat onderdelen gescoord en vanmiddag er in gebouwd.
We begonnen met dit:

Vervolgens de motorafwerkplaat er af en dan zie je dit:

we gaan ruimte maken want er komen andere onderdelen in

namelijk deze:

Eerst de EGR-klep maar eens verwijderd.
Vanaf kilometerstand 1500 zit er al een EGR-plaatje tussen dus binnen in ziet het er zeer schoon uit als je de huidige kilometerstand in ogenschouw neemt (300.000+)


Wat je er in ziet is dus puur carterontluchtingsdampen die er een beetje in zitten..

Ook het inlaatspruitstuk ziet er erg schoon uit (inwendig).

Maar het zal toch verwijderd worden om de luchtstroom te optimaliseren.
Inlaatspruitstuk er uit gehaald.

Verschil in inlaat spruitstuk, bij de AJT/ACV versie zit de EGR klep er aan de bovenzijde op geschroefd met een bocht van 90 graden,
bij die van de AXG zit de EGR klep(en smoorklep) in het verlengde van het aanzuig traject, de diameter is groter en de weg is korter.
Dus de bus kan veel beter ademen..


Een blik in de motorruimte:

Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog wat andere zaken te veranderen.
Een origineel VW EGR plaatje bijvoorbeeld, en de rubberen/kunststof afwerkkap voor het kleppendeksel.
Altijd bizar gevonden dat een Belgische bus die 1 week jonger was als de onze dit wel had, en de onze niet! :alarm
Ook onder de olievulpijp de O-ring vervangen.
EGR-plaatje origineel VW:

Zo dat ziet er toch veel kaler uit.
Voordeel is ook, dat je heel veel meer sleutel ruimte hebt nu..




Technisch is het klaar.
Morgen maar eens proefrijden


...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Ombouwproject naar Camper
Ziet er zéééééééééééééé r interessant uit....Heb iets dergelijks met de BMW gedaan...inlaatspruitstuk van een 530 op de 523 gezet.....moesten wel het gasklephuis overzetten en veranderen..maar wat een verschil!!
Mooi Peter!
groetenHarry
Mooi Peter!
groetenHarry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Ombouwproject naar Camper
Ben benieuwd Peter hoe hij nu zal rijden en of je nog meer aanpassingen heb moeten maken,
nu kan hij er weer 300000km tegen aan toch grt rob
nu kan hij er weer 300000km tegen aan toch grt rob
Rob & Lize
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Ombouwproject naar Camper
Harry 341 schreef:Ziet er zéééééééééééééé r interessant uit....Heb iets dergelijks met de BMW gedaan...inlaatspruitstuk van een 530 op de 523 gezet.....moesten wel het gasklephuis overzetten en veranderen..maar wat een verschil!!
Mooi Peter!
groetenHarry
Dank je Harry,
Ook het telefoongesprek was wel verhelderend denk ik

Wat er allemaal aangepast is(aan onze bus),heartbeat schreef:Ben benieuwd Peter hoe hij nu zal rijden en of je nog meer aanpassingen heb moeten maken,
nu kan hij er weer 300000km tegen aan toch grt rob
pfoe heb je even....?
Rijden doet het heerlijk.
De verschillen die Diana opmerkte: Bus klimt iets sneller in toeren en hangt direkter aan het gas.
Ook lijkt hij stiller geworden.
Wat ik bemerk, is een veel rustiger en stillere loop, waarbij vooral bij het net wegrijden de soepelheid zeer opvalt.
In het koppelgebied hangt hij direkter aan het gas, en als je gas loslaat en dan weer gas bijgeeft geeft de motor meteen thuis in plaats van even een vertraging.
Ik ben ook benieuwd of de bus zuiniger wordt.
Nee Jan, is niet standaard, maar is wel leverbaar geweest voor de 150 pk TDI waar het wel standaard op zat. Je hebt er 2 versies van en wij hebben de laatste versie, waarbij we de rode I aangepast hebben naar een blauwe I. Past dat zo maar? Ja, bij een 88 pk en bij een 150 pk TDI past dat zonder meer, waarbij je wel een wijsneus moet hebben, in verband met de maatvoering. Bij een 102 pk gaat dit niet passen, omdat de zwevende interkoeler daar in de weg zit. Wij hebbenm de interkoeler van de 150 pk achter de grille zitten, dus ruimte te over hier voor.jan2009 schreef:Is die zwarte motorafdekplaat met typeaanduiding standaard ?
Heb ik namelijk niet .
Prijsindicatie voor die plaat is ongeveer 30 euro op Ebay.de
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Ombouwproject naar Camper
Peter, welkom bij de club van soepele bussen!
En als je hier aan gewend bent de TURBO.


En als je hier aan gewend bent de TURBO.

Groet, Oskar.
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Ombouwproject naar Camper
Mooi actie hoor.
Verjaardagscadeau -> benzineleiding klemmetjes, heb je er wel wat nodig
Verjaardagscadeau -> benzineleiding klemmetjes, heb je er wel wat nodig

VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Ombouwproject naar Camper
Dat heb ik ook nog gedaan,sgsdebruijn schreef:Mooi actie hoor.
Verjaardagscadeau -> benzineleiding klemmetjes, heb je er wel wat nodig
witte tie raps vervangen voor........
zwarte (origineel VW)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- brandweer peter
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 10 dec 2011, 18:01
Re: Ombouwproject naar Camper
je bent lekker bezig ziet er goed uit
groet brandweer :alarm peter

groet brandweer :alarm peter
Laatst gewijzigd door brandweer peter op 17 jan 2012, 07:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Ombouwproject naar Camper
Nee, zit in de kleur...
Alleen die gechopte extra brede T4 wil ik wel eens zien (avatar)
Alleen die gechopte extra brede T4 wil ik wel eens zien (avatar)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Ombouwproject naar Camper
Ook netjesMultivan Generation schreef:Dat heb ik ook nog gedaan,sgsdebruijn schreef:Mooi actie hoor.
Verjaardagscadeau -> benzineleiding klemmetjes, heb je er wel wat nodig
witte tie raps vervangen voor........
zwarte (origineel VW)
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Ombouwproject naar Camper
Weer eens een update..
Ik ben al anderhalf jaar bezig met slotvangers.
Maar nu dan even een update:
RVS boutjes uit verschillende VW's op de sloop gehaald, om het net even anders er uit te laten zien.

Verder een vaste opbergruimte onder de 3 zits slaapbank maken,
zodat de belastingdienst hiermee tevreden is, en die altijd mee schuift als de bank naar voren schuift.
Er was een ombouw van een analyser op mijn werk om die geschikt te maken voor een track systeem en er bleven wat onderdelen over.
Kijk en dan ben ik de beroerdste niet om mij daarover te ontfermen..
deze dingetjes dus:

en ze worden op deze plaatsen gemonteerd, zo is de bedoeling:

Ik heb ze eerst met tape bevestigd, zodat Diana even een weekje er mee kan proefrijden, zodat we weten of het gaat rammelen of niet.
Bevalt het, dan wordt het op de bank bevestigd, en de andere dingen op een mooie meubelplaat.
Willen we dan veel ruimte, dan kan die plaat er eventueel af getrokken worden,
maar anders is het een vaste opbergruimte die flexibel met de bank mee beweegt.
Wordt vervolgd..
Ik ben al anderhalf jaar bezig met slotvangers.
Maar nu dan even een update:
RVS boutjes uit verschillende VW's op de sloop gehaald, om het net even anders er uit te laten zien.

Verder een vaste opbergruimte onder de 3 zits slaapbank maken,
zodat de belastingdienst hiermee tevreden is, en die altijd mee schuift als de bank naar voren schuift.
Er was een ombouw van een analyser op mijn werk om die geschikt te maken voor een track systeem en er bleven wat onderdelen over.
Kijk en dan ben ik de beroerdste niet om mij daarover te ontfermen..
deze dingetjes dus:

en ze worden op deze plaatsen gemonteerd, zo is de bedoeling:

Ik heb ze eerst met tape bevestigd, zodat Diana even een weekje er mee kan proefrijden, zodat we weten of het gaat rammelen of niet.
Bevalt het, dan wordt het op de bank bevestigd, en de andere dingen op een mooie meubelplaat.
Willen we dan veel ruimte, dan kan die plaat er eventueel af getrokken worden,
maar anders is het een vaste opbergruimte die flexibel met de bank mee beweegt.
Wordt vervolgd..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...