Nee dat klopt maar die aanhanger die ik zeul hangt ook meestal rond de 2ton, ik rijd naar een werf en keer 's avonds weer met een lege aanhanger, privé is meestal zonder aanhanger en met een half geladen bus.Ik gok, dat je niet zoals ik, met een imperiaal met twee grote ladders, en permanente belading tot 2500kg (incl. wagen natuurlijk) elke dag stadsverkeer rijdt. Rij naar +/- 12 klanten per dag, dus min. 12x starten, paar km rijden, e.d.. Motor komt dus nauwelijks op temperatuur, veel optrekken & stoppen voor stoplichten.
Je snapt wel dat dat nu niet bepaald gunstig is voor mijn verbruik, maar het is erger als dat ik verwacht had.
mijn gebruik is erg veranderlijk dus.
Maar wat jij doet is natuurlijk nefast zowel voor 't verbruik als ook voor bv roetfilter, allicht was je beter af met een benzine?? korte stukjes,steeds weer een koud blok en een imperiaal (al denk ik dat in stadsverkeer arodynamica weinig van belang is) leveren nu eenmaal een hoog verbruik op. Toch is het nog beinvloedbaar door rijstijl, ikan niet ontkennen dat mijn les ECO driving die ik net kreeg echt wel helpt.
fijne avond nog