Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

vragen over de T4
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door pluuke »

pffffffffffffffff....gelukkig man.
Hij is weer thuis. :yes
Zelf even de puntjes op de i zetten, en dan weer genieten.
Nog vóór deze feestdagen jullie bus terug, dus hoop dat je er weer lekker op uit kunt. :camping
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Ze is weer @ Home :)

Bericht door Roger B. (11)61 »

annoyingthing schreef: en natuurlijk wassen want schoner is ze er niet op geworden.
DAT vind ik altijd zo schandalig bij autoschadebedrijven.....

halve auto overspuiten, een bedrag aftikken (bij de verzekering of de klant) waar je steil van achteroverslaat, maar even de puntjes op de i zetten door een auto gewassen af te leveren......dat snappen ze niet.....


Mooi dat ie weer heel en terug is, hou 'm heel zou ik zeggen en weer volop genieten!
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Damy

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door Damy »

Nadat er op de ring van Parijs een Vrachtwagen bij mijn vorige priveauto was ingedoken...heeft het NL schadebedrijf de auto compleet aangepakt.....helemaal gewassen, gepoetst, van binnen super netjes, leer behandeling gehad, ramen ontvet...
Kortom prima service dit was dan ook een bedrijf om te onthouden!
Schandalig als je je auto smerig terug krijgt ik had daar wel wat van gezegd....
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2031
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door chv »

Moet met dat wassen niet een poosje worden gewacht totdat het nieuwe spuitwerk helemaal is uitgehard?
Gemengde gevoelens dus over de terugkeer, maar het belangrijkste is natuurlijk of de reparatie helemaal tot jullie tevredenheid is uitgevoerd, toch?

In elk geval, Welkom thuis!
Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33830
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door Multivan Generation »

@ Charles,
tegenwoordig kun je met UV er voor zorgen dat de lak iets sneller droogt.
Na een uurtje of twee kun je al weer een gespoten deel terugbouwen tegenwoordig.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Re: Ze is weer @ Home :)

Bericht door annoyingthing »

Roger B. (11)61 schreef:
annoyingthing schreef: en natuurlijk wassen want schoner is ze er niet op geworden.
DAT vind ik altijd zo schandalig bij autoschadebedrijven.....

halve auto overspuiten, een bedrag aftikken (bij de verzekering of de klant) waar je steil van achteroverslaat, maar even de puntjes op de i zetten door een auto gewassen af te leveren......dat snappen ze niet
Beter als dit kunnen het we helaas niet verwoorden

Kwalitatief Uitermate Teleurstellend :censor

Vandaag dus de hele auto gewassen en dan zie je pas echt wat voor werk ze hebben afgeleverd.
Ten eerste een kleurverschil dat je bijna zou gaan denken dat we 2 wagens hebben in plaats van 1.
Zeer veel kleine beschadigingen in de nieuw gespoten delen.
Erg weing lak er op en nog met de twijfel of ze uberhaupt een blanke lak laag erop hebben gezet[schuursporen nog zichtbaar].
Isolatie die in het zijscherm zat zit er nu niet meer.
Spiegel verstelling links werkt niet.
Motorkap die er scheef en te veel naar achteren in ligt.
Koplamp links zit niet recht ten opzichte van de rest.
Airbag links zit er scheef in en maakt schurend geluid met sturen.
Claxon die niet werkt kortom er klopt geen ruk van de reparatie die ze hebben uitgevoerd :groteogen

5 weken heeft die daar gestaan waarvan ze er 4 van aan de wagen hebben gewerkt ...dit wordt dus weer een typisch gevalletje van mouwen opstropen en maandag op de stoep bij hun staan.
Worden er wel een beetje erg moe van, eerst al een half jaar knokken met de vorige nepcamper en nu dit weer :huilen
Het lijkt wel of er een vloek op rust zucht:(

Mensen wees voorzichtig met jullie :driveT4 voor je het weet heb je buiten je eigen schuld om een bak ellende op je hals
Our Swinging Silver Free Style

Protected by the Wife and Bearlock
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door m.c van den berg »

Wij wensen je vele veilige km toe :wjw :toppie
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2031
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door chv »

Wat een nare ontknoping!
Kweet niet hoe het exact geregeld is maar als dit via jullie verzekering gaat (zij vergoeden jullie kosten en verhalen dat weer op de tegenpartij bijvoorbeeld) is het misschien een idee om hun expert erbij te betrekken. Sta je allicht sterker. En er zal toch ook wel een branche organisatie zijn om in te schakelen?
En anders kan het in elk geval geen kwaad om dat schadeherstelbedrijf duidelijk te maken dat op zijn minst honderden (zo niet een paar duizend) VWbusjesliefhebbers over jullie schouders meekijken hoe zij dit gaan oplossen.
In elk geval sterkte met de strijd.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Damy

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door Damy »

Het kon ook niets anders dan ellende zijn anders lever je zo'n bus niet zo ranzig af....
Lekker teruggaan dus...zijn ze Focwa of schadegarant? :muur
Damy

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door Damy »

chv schreef:Moet met dat wassen niet een poosje worden gewacht totdat het nieuwe spuitwerk helemaal is uitgehard?
Charles Vos

Je mag heb 6 weken niet in de was zetten omdat je hiermee de lak afsluit......wassen moet geen probleem zijn.
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door Reny »

Ik zou gewoon eens bellen met je verzekering.

Iemand schrok begin februari zo van mijn mooie almera dat ze gas gaf ipv van te remmen. Van voor naar achter had ik schade (en een kapotte stuurstang ofzo).
In ieder geval bij het ophalen van mijn auto bleek dat ze de achterbumper niet hadden gerepareerd, zaten nog allemaal krasjes. Ja mevrouw dat hebben we niet gedaan anders was uw auto total loss (of kon er op geboden worden).
Ik bellen met de verzekering: hmmmm nee met die 500 euro extra schade was mijn auto lang niet total loss, en nee het was niet de bedoeling dat ik buiten mijn schuld extra schade overhield na een foutje van een ander.
De verzekering heeft wat gebeld en het restant wordt nu ook gemaakt.

Volgens mij komt het er op neer dat je maatschappij heel erg meewerkt omdat zij de schade verhalen op een ander (dat was toch ook bij jou het geval). En zoals bij jou het werk al helemaal niet naar tevredenheid is!

Succes
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33830
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door Multivan Generation »

Jammer dat de afwerking niet naar behoren is.. :bonk
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door annoyingthing »

Reny schreef:Ik zou gewoon eens bellen met je verzekering.

Iemand schrok begin februari zo van mijn mooie almera dat ze gas gaf ipv van te remmen. Van voor naar achter had ik schade (en een kapotte stuurstang ofzo).
In ieder geval bij het ophalen van mijn auto bleek dat ze de achterbumper niet hadden gerepareerd, zaten nog allemaal krasjes. Ja mevrouw dat hebben we niet gedaan anders was uw auto total loss (of kon er op geboden worden).
Ik bellen met de verzekering: hmmmm nee met die 500 euro extra schade was mijn auto lang niet total loss, en nee het was niet de bedoeling dat ik buiten mijn schuld extra schade overhield na een foutje van een ander.
De verzekering heeft wat gebeld en het restant wordt nu ook gemaakt.

Volgens mij komt het er op neer dat je maatschappij heel erg meewerkt omdat zij de schade verhalen op een ander (dat was toch ook bij jou het geval). En zoals bij jou het werk al helemaal niet naar tevredenheid is!

Succes
Klopt idd ja dat de tegenpartij moet betalen in ons geval.
We proberen het wel eerst direct met het schade bedrijf te regelen maar we lichten wel de verzekeringsmaatschapij in.

Vandaag alles maar op papier gaan zetten en foto's van gaan maken [als t ff droog is] want dat is er nog niet van gekomen.

En dan morgen maar eens met een hele grote [diplomatieke] hakbijl naar het schade bedrijf want we kunnen ze nog geen schade herstellers noemen :knipoog
Our Swinging Silver Free Style

Protected by the Wife and Bearlock
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk UPDATE

Bericht door annoyingthing »

We zijn teruggeweest met ons bussie en onze figuurlijke hakbijl.
Omdat het dus prompt verschrikkelijk regende de :ikrij daar even binnengezet...zemelap eroverheen op die plekken die we zo konden aanwijzen en dan maar afwachten wat ze zouden zeggen.

* Kleurverschil...dat zou aan de blanke lak liggen. :blabla (ja me :censor ), dat kunnen ze tegenwoordig heel goed meten met een spectrofotometer en dan zou je geen verschil meer mogen zien. Al moeten ze de hele bus spuiten...we willen 1 kleur en geen two tone.
* De beschadigingen overal...dat zou tijdens de montage gebeurd zijn. (Tja het is zijn bus niet dus waarom zou je voorzichtig zijn :boos)
* Motorkap scheef gemonteerd...daar konden ze niet omheen, dat is duidelijk te zien.
* Schurend geluid in de bochten vanuit het stuur en scheef gemonteerde airbag...we gaan het nakijken.

Na een goed gesprek en toch nog maar eens overduidelijk gemaakt dat daar voor ons een hele berg geld en moeite staat tot een oplossing gekomen.

Maandag 17 mei gaat ons bussie terug en gaan ze alle punten die we hebben opgeschreven nakijken en verhelpen.
We wachten het af en zullen zien...we gaan net zo lang terug totdat alles naar onze tevredenheid is opgelost.

Tot zover weer even ons verhaal...

Volgende week gaan we haar eerst weer even vertroetelen met een paar donkerder gekleurde gefoliede ramen en een zonnedakje ( we blijven erbij en zorgen ervoor dat ze goed behandeld word :lach )
Our Swinging Silver Free Style

Protected by the Wife and Bearlock
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Dit is wreed, pijnlijk en oneerlijk

Bericht door Ron---63--- »

Hopelijk wordt het nu wél goed opgelost voor jullie want dit is natuurlijk heel erg vervelend........
Veel sterkte alvast de 17e, enne........succes met je ramen en dakkie (wel ff binnen zetten anders worden je stoelen nat :knipoog )
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Plaats reactie