Ja, echt triestig die prijzen.
Met prijzen aan de hoge kant kan ik nog leven, maar als je met een wat oudere bus binnenkomt moet men daar precies altijd een belachelijk hoge prijs op plakken.(zodat je een nieuwe zou kopen?)
Valt er aan de t5 nog iets zelf te doen?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
bolletjes aan uiteinde koppelingstang
Re: bolletjes aan uiteinde koppelingstang
aan een T5 is niet veel anders dan aan een T4
alleen dan dat de kwaliteit wat minder is (als je de laatste 3 productie jaren van de T4 met de eerste 2 van de T5 vergelijkt' de t4 is een stuk degelijker (en toch lichter)
o.a. om iets duurs te noemen.. die 5 cylinders in die T5 dat zijn nu niet echt juweeltjes als het gaat om garage kosten (voor de eigenaar)
alleen dan dat de kwaliteit wat minder is (als je de laatste 3 productie jaren van de T4 met de eerste 2 van de T5 vergelijkt' de t4 is een stuk degelijker (en toch lichter)
o.a. om iets duurs te noemen.. die 5 cylinders in die T5 dat zijn nu niet echt juweeltjes als het gaat om garage kosten (voor de eigenaar)
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: bolletjes aan uiteinde koppelingstang
Hoewel alweer bijna 10jaar geleden geplaatst heeft o.a. Herman mij vandaag geholpen! Ook uit div andere topics tips gehaald en de bolletjes vandaag vervangen.
Gisteren in de Alpen was het einde van ons schakelen, maar met hangen en wurgen een camping gehaald. Zowaar had de VW dealer de bolletjes en busje liggen dus vandaag 54km gefietst om alles te halen. Maar resultaat is dat het gefixt is!
De foto betreft de zaken die ik nodig had om het te fixen.
Ja.. 1m lang breekijzer werkt perfect! Nadat ik de onderdelen, goed vet, hout en breekijzer had was het circa 15min werk om te fixen. Dus zonde om niet preventief te doen. Wij leerden dit "the hard way".
Ik heb overigens een 2.4.AAB met een 02B bak.
Gisteren in de Alpen was het einde van ons schakelen, maar met hangen en wurgen een camping gehaald. Zowaar had de VW dealer de bolletjes en busje liggen dus vandaag 54km gefietst om alles te halen. Maar resultaat is dat het gefixt is!

De foto betreft de zaken die ik nodig had om het te fixen.
Ja.. 1m lang breekijzer werkt perfect! Nadat ik de onderdelen, goed vet, hout en breekijzer had was het circa 15min werk om te fixen. Dus zonde om niet preventief te doen. Wij leerden dit "the hard way".
Ik heb overigens een 2.4.AAB met een 02B bak.
Re: bolletjes aan uiteinde koppelingstang
Fijn dat het gelukt is, zal je zeggen dat het bij mijn bus een stuk lastiger is door de bijverwarmer/standkachel.
Owja in onze VW dealer werkplaats mag de klant wel komen kijken, tevens is bij ons alles glas
Owja in onze VW dealer werkplaats mag de klant wel komen kijken, tevens is bij ons alles glas

T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: bolletjes aan uiteinde koppelingstang
Tiny,
Mooie dat het gelukt is. Ikzelf was vorige week ook weer aan de beurt. Busje middendoor. Januari 2011 voor het laatst vervangen. Over goed acht jaar ben je dus weer aan de beurt.
Mooie dat het gelukt is. Ikzelf was vorige week ook weer aan de beurt. Busje middendoor. Januari 2011 voor het laatst vervangen. Over goed acht jaar ben je dus weer aan de beurt.