De motor zit er in, auto staat al weer op zn wielen.

Maar nu, Ik ben niet verder dan 10 meter de tuin in en de motor heeft geen zin meer

Nu kijken waar ik zosnel een nieuwe kabelboom kan vinden.
Dit is ook mijn vermoeden, alleen is deze schade al ontstaan voor dat ik de cilinderkop heb vervangen. Nadat ik de nieuwe kop heb gemonteerd heeft de motor het nog een 2500km volgehouden. Echter blijft het mij een raadsel waarom er geen waarschuwing was dan wel hogere temperatuur en lawaai of dergelijke. De vastloper kwam geheel uit het niets en was in een klap vast, geen geratel of nog meer drama geluiden gewoon vast.rradd schreef:Goed bezig !![]()
Je hebt volgens mij te maken gehad met een "waterslot"
Tijdens de neergaande slag is een van de cilinders vol gezogen met koelvloeistof.![]()
Doordat de kleppen dicht zijn kan de koelvloeistof niet weg.![]()
Met de opgaande slag heeft de motor de koelvloeistof willen comprimeren maar dat gaat niet.![]()
Aangezien de motor wou blijven lopen ging de drijfstang kapot.![]()
Hierdoor blijven de kleppen heel.
Wel de cilinderkop controleren dat deze niet krom is.
Voor de rest, ik kan het mij gelukkig een beetje veroorloven om dit gepruts te doen, maar menig ander had de bus noodgedwongen kunnen wegdoen ben ik bang, of een torenhoge rekening bij de dealer kunnen betalen. De T5 Multivan is voor mij de meest ideale auto, groot, veel zitplaatsen, comfortabel, veelzijdig en luxe. Maar ook erg kostbaar. Er zijn in dit segment weinig andere opties beschikbaar, een luxe ruime auto voor 8 mensen is of de multivan of een mercedes. Ja een stadsbus is ook nog een optie, maar staat zo vreemd als je daarmee naar de Jumbo gaat.