Kun je de lengte tussen de sensoren links en rechts vergelijken
dan rechtstreeks stroom op de dakmotor zetten (omdraaien v.d. polen zorgt ervoor dat de pomp de andere kant op draait en dus open/dicht gaat)
op deze manier gaat het dak gewoon lomp open en dicht, zonder gebruik te maken van de sensoren en andere electronica.
doet het dak het nu naar behoren?.. en staat deze naar behoren mooi strak? zou het de powerpacker kunnen zijn/ een van de 4 sensoren op de pomp/ regelunit in je dak misschien wel?
je kunt de camperunit/dakunit ook een self-test laten doen, ik weet alleen niet of deze ook de stand/status van de sensoren uitleest, staat hier ook ergens op het forum
otzie
Vraagje; ik heb een afgezaagd dak van een VW T5 California gekocht, en het hefdak gemonteerd op mijn (ex) politiebus. Ook de kabelboom van het hefdak systeem is met de stijlers doorgezaagd. Ik dacht; ach, laat ik maar gewoon stroom rechtstreeks op de pomp zetten met een vanzelf naar het center terugkerende draaiknop die de stroom omkeert bij het naar links en naar rechts draaien. Zo gaat het dak ook mooi open en dicht. Ik begin echter te vermoeden dat dit op termijn problemen gaat geven. Is dat zo? En wat kan ik verwachten? Ik heb het eerste end van de kabelboom, tot in de a-stijl. Kan ik daarmee wat aanvangen? Of bestel ik dan best gewoon de hele kabelboom? Het dak is van 2010; kent iemand het onderdeel nummer van deze kabelboom? En wat heb ik nog tekort waar ik geen weet van heb?
Waarschijnlijk heb je ervaring hiermee, dus een logische volgende vraag. Is dit gewoon plug and play? Maw, zal het uiteinde van deze kabelboom gewoon op mijn zekeringkast passen, en is daarmee de kous af, of zal er daar ook nog het één en ander moeten veranderd worden? Is er ook een software activatie nodig achteraf?
Ik was al iets te ijverig, en had mijn hemel module al aangepast. De brillen al heb ik gesloopt om een blinderingsplaatje te maken voor de camper module, en daar waar de brillen al zat heb ik de oude kachelbediening gemonteerd. Dat blinderingsplaatje zal er dus weer uit moeten, maar de oude standkachelbediening, zal die mogen blijven als ik die hefdakmodule terugplaats?
longboy schreef: 14 mei 2021, 14:11
Ik was al iets te ijverig, en had mijn hemel module al aangepast. De brillen al heb ik gesloopt om een blinderingsplaatje te maken voor de camper module, en daar waar de brillen al zat heb ik de oude kachelbediening gemonteerd. Dat blinderingsplaatje zal er dus weer uit moeten, maar de oude standkachelbediening, zal die mogen blijven als ik die hefdakmodule terugplaats?
De stekker van de oude standkachelbediening en de hefdakmodule bedoel ik; of zitten die elk op een andere plek op de zekeringkast? Welke is trouwens de plaats op de zekeringkast van de hefdakmodule?
Om het geheel via de hefdakmodule werkende te krijgen heb ik namelijk ook nog de verlichtingkabelboom nodig, heb je daar toevallig ook een nummer van? Als het niet nodig is blijf ik wel met die oude module werken voor de kachel, maar als de stekkers elkaar in de weg zitten zal het toch anders moeten