Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 California 1997
Re: T4 California 1997
Maar goed, ondertussen is het een wereld van verschil, we kunnen weer gewoon normaal met het verkeer mee.
Het koppelingspedaal gaat weer met niks en grijpt snel aan. Het is weer net een personenauto.
Als deze platen ook weer drie en een halve ton mee gaan vind ik het best.
Het koppelingspedaal gaat weer met niks en grijpt snel aan. Het is weer net een personenauto.
Als deze platen ook weer drie en een halve ton mee gaan vind ik het best.
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Re: T4 California 1997
Binnenkort even bij een stalling kijken in de buurt (oud buurman)
Is € 70,00 per meter voor jaarrond stalling met "uit te rijden" een beetje normale prijs?
( ik ga er van uit dat dat is komen en gaan wanneer je wil)
Is € 70,00 per meter voor jaarrond stalling met "uit te rijden" een beetje normale prijs?
( ik ga er van uit dat dat is komen en gaan wanneer je wil)
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Re: T4 California 1997
Bedankt voor de tip !Multivan Generation schreef: 23 nov 2023, 12:08
Voor je stuur, neem contact op met Raf construct, hij heeft er meerdere liggen.
We hebben besloten dat we ons er eigenlijk niet zo aan storen, we laten het voorlopig maar
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Re: T4 California 1997
Prijs hangt af van heel veel zaken. Google eens op de termen 'stalling, camper, prijs, voorwaarden ' en je vindt veel informatie.Dropmans schreef: 27 nov 2023, 08:40 Is € 70,00 per meter voor jaarrond stalling met "uit te rijden" een beetje normale prijs?
( ik ga er van uit dat dat is komen en gaan wanneer je wil)
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: T4 California 1997
Hanz schreef: 27 nov 2023, 13:02
Prijs hangt af van heel veel zaken. Google eens op de termen 'stalling, camper, prijs, voorwaarden ' en je vindt veel informatie.

Prijs lijkt redelijk, alleen even informeren naar de randvoorwaarden idd.
Buitenstalling ga ik niet doen, dan kan ik hem net zo goed op de oprit laten staan
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Re: T4 California 1997
De nieuwe koppelingsplaten zijn goed getest...
De 5-cilinder tdi doet het uitstekend als trekker, gaf geen krimp met een kar appelhout er achter.

De 5-cilinder tdi doet het uitstekend als trekker, gaf geen krimp met een kar appelhout er achter.
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Re: T4 California 1997
Goedendag,.
Op de deurvanger van de schuifdeur op de B-stijl zit een soort rubberen "afdekplaatje"
Hoe krijg ik die er af zonder te slopen?
Ik dacht eerst dat het twee inbusboutjes waren, maar dat blijkt toch niet zo te zijn?
Op de deurvanger van de schuifdeur op de B-stijl zit een soort rubberen "afdekplaatje"
Hoe krijg ik die er af zonder te slopen?
Ik dacht eerst dat het twee inbusboutjes waren, maar dat blijkt toch niet zo te zijn?
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Re: T4 California 1997
Afgelopen kerst begonnen met plekken bij te werken waar roestplekken zich begonnen te openbaren (lees; met name spatbordranden)
Hiertoe, na wat zoekwerk om de voorkant te demonteren, uiteraard de nodige compost aan getroffen achter de voor-/zijschermen
Hiertoe, na wat zoekwerk om de voorkant te demonteren, uiteraard de nodige compost aan getroffen achter de voor-/zijschermen
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Re: T4 California 1997
Ik heb gezocht en gezocht op het forum, maar kan het niet vinden....
Alle deursloten gaan met de sleutel soepel open, uitgezonderd die van de schuifdeur, die gaat heel zwaar. (Ik heb geen centrale deurvergrendeling)
Nu las ik in andere topics dat dit vaker voor komt maar dat het dan vaak in de cilinder zit en dat smeren wel wil helpen.
Echter gaat het op slot zetten door het 'pieletje' binnen in te drukken ook zwaar. Dan heeft het smeren vanaf buiten ook weinig zin meer denk ik?
Ik ontkom er denk ik niet aan om het deurslot uit te graven?
Edit; ik zal het zien als ik de binnenbeplating verwijder, maar ik vermoed zelf dat de veer los of kapot is, kan dat?
Ik lees dat deze veer niet los te koop zou zijn, heeft iemand daar al eens een slimmigheidje op verzonnen?
https://www.t4-wiki.de/wiki/Schl%C3%B6sser
https://www.weetjewel.com/tips_en_trucs ... eertje.htm
Alle deursloten gaan met de sleutel soepel open, uitgezonderd die van de schuifdeur, die gaat heel zwaar. (Ik heb geen centrale deurvergrendeling)
Nu las ik in andere topics dat dit vaker voor komt maar dat het dan vaak in de cilinder zit en dat smeren wel wil helpen.
Echter gaat het op slot zetten door het 'pieletje' binnen in te drukken ook zwaar. Dan heeft het smeren vanaf buiten ook weinig zin meer denk ik?
Ik ontkom er denk ik niet aan om het deurslot uit te graven?
Edit; ik zal het zien als ik de binnenbeplating verwijder, maar ik vermoed zelf dat de veer los of kapot is, kan dat?
Ik lees dat deze veer niet los te koop zou zijn, heeft iemand daar al eens een slimmigheidje op verzonnen?
https://www.t4-wiki.de/wiki/Schl%C3%B6sser
https://www.weetjewel.com/tips_en_trucs ... eertje.htm
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Re: T4 California 1997
Zeer waarschijnlijk hard geworden vet in het schuifdeurslot. Zie mijn topic hierover: viewtopic.php?p=477712#p477712
Het zal niet een kapot veertje zijn want dan gaat het knopje om de deur te sluiten niet zwaar maar valt het juist vanzelf naar beneden.
Het zal niet een kapot veertje zijn want dan gaat het knopje om de deur te sluiten niet zwaar maar valt het juist vanzelf naar beneden.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: T4 California 1997
Bedankt @Hanz dat was het topic wat ik zochtHanz schreef: 27 feb 2024, 13:59 Zeer waarschijnlijk hard geworden vet in het schuifdeurslot. Zie mijn topic hierover: viewtopic.php?p=477712#p477712
Het zal niet een kapot veertje zijn want dan gaat het knopje om de deur te sluiten niet zwaar maar valt het juist vanzelf naar beneden.

Ik wil gelijk inderdaad ook wat Armaflex aan brengen in de deur, als het paneel er toch af is.
Zou het in de zijdeur nog zin hebben eerst wat anti-dreun plaat aan te brengen?
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Re: T4 California 1997
Als ik mij goed herinner zit er al anti-dreun in de schuifdeur.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: T4 California 1997
Ah, oke, dan ga ik het niet alvast op voorhand bestellen.
Een rol Armaflex heb ik een keer met een zwager samen gekocht, was goedkoper dan de stukjes die we beiden nodig hadden. (Hebben allebei de voordeur geisoleerd met Armaflex)
Hij heeft alleen een WTW installatie in zijn huis gebouwd, dus even zien wat er nog van over is....

Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Re: T4 California 1997
Nog een foto gevonden waarop de anti-dreunplaat te zien is. Zit er dus inderdaad al in, in alle drie vakken in het midden een strook.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: T4 California 1997
Duidelijk.Hanz schreef: 28 feb 2024, 21:17 Nog een foto gevonden waarop de anti-dreunplaat te zien is. Zit er dus inderdaad al in, in alle drie vakken in het midden een strook.
IMG_20210122_135006.jpg
Misschien toch eens kijken of ik gelijk een alternatieve dekplaat maak, met een bergvak in het middelste deel, zoals er voorbeelden te vinden zijn op het forum.
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.