Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Project “van 2.4D naar 2.5TDi” en nu spuiten
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
Hééééééé Rinke,
Het gaat best wel snel, toch ?!?!?! Pak die "slechte" stukken wel nu eff goed aan, heb je er dadelijk langer plezier van.
Oh ja, heb een bod gedaan op 2 LM transporters, palletwagen en een aggregaat.......ben beniuwd of ik 'm heb, je hoort het wel.
Mzzl.
Het gaat best wel snel, toch ?!?!?! Pak die "slechte" stukken wel nu eff goed aan, heb je er dadelijk langer plezier van.
Oh ja, heb een bod gedaan op 2 LM transporters, palletwagen en een aggregaat.......ben beniuwd of ik 'm heb, je hoort het wel.
Mzzl.

UPDATE
Slechte stuk word er uitgesneden en een nieuw stuk ingelast. Ernst gerust gesteld nu
gisteravond wat strip en demontage werk gedaan en opvoorhand alle "vast zittende bouten en moeren" ingespoten met kruipolie. Vanavond alles zover krijgen dat zaterdag bij goed daglicht de motor en het subframe eronderuit kunnen.
groet Rinke
P.s.
Hoop dat het nog een beetje interessant is anders sta ik het voor de kat z'n k.. te schrijven
is het goed zo of moet ik het korter en bondiger houden
Slechte stuk word er uitgesneden en een nieuw stuk ingelast. Ernst gerust gesteld nu

gisteravond wat strip en demontage werk gedaan en opvoorhand alle "vast zittende bouten en moeren" ingespoten met kruipolie. Vanavond alles zover krijgen dat zaterdag bij goed daglicht de motor en het subframe eronderuit kunnen.
groet Rinke
P.s.
Hoop dat het nog een beetje interessant is anders sta ik het voor de kat z'n k.. te schrijven

is het goed zo of moet ik het korter en bondiger houden

- Endebendebus
Hoi Rimu,
Ik volg dit project met veel intresse, vooral de foto's met onderschrift zijn erg leuk. Ga zo door!!!
Groeten Thomas
Ik volg dit project met veel intresse, vooral de foto's met onderschrift zijn erg leuk. Ga zo door!!!

Groeten Thomas
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
- René
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Ik vind het ook prettig om het zo te volgen, mogen best wat meer foto's geplaatst worden.
René
ps. bus staat nog op hanger.......
(nog geen tijd om er af te halen. Eerst plan van aanpak maken.)
René
ps. bus staat nog op hanger.......

- kurt&oxana
blijven plaatsen , we volgen nog met veel interesse 

T4 Multivan 2.5 TDI
-
Vooral doorgaan 

2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
De motor is helemaal los zaterdag gaat deze eruit gister avond even goed gekeken welk dashboard het beste is, het zachte grijze gedeelte van mijn eigen campertje verkeerde in een betere staat dan dat van de
bus dus deze gaan we gebruiken alle hard plastic frames van de
bus overgezet zo ook de dikke isolatie deken die tegen de onderkant van het dashboard zat gelijmd. als je alles goed bekijkt dan zijn de nieuwere types t4 toch wel wat beter geïsoleerd tegen het geluid vanuit de motor ruimte. Vervolgens zijn we het linker voorscherm gaan demonteren mij benieuwen wat er allemaal tevoorschijn komt..........

Groet Rinke
Mooi project om te volgen...ook mooie ruimte ervoor.
Dat heeft niet iedereen.....
Vraagje,komen er bumpers op van ná 96?Zo ja haal dan meteen die zijsteunen maar weg,want die heb je niet meer nodig.Kun je ook beter bij om die schuine bumperbalk te vervangen en het "vloertje"erboven.Die balkjes kosten weinig.Heb ze verleden week vervangen,origineel bij de dealer rond de 40 euro,
grtz.Harry
Dat heeft niet iedereen.....
Vraagje,komen er bumpers op van ná 96?Zo ja haal dan meteen die zijsteunen maar weg,want die heb je niet meer nodig.Kun je ook beter bij om die schuine bumperbalk te vervangen en het "vloertje"erboven.Die balkjes kosten weinig.Heb ze verleden week vervangen,origineel bij de dealer rond de 40 euro,
grtz.Harry
Laatst gewijzigd door Harry 341 op 22 okt 2010, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Hier nog een trouwe aanhanger die dit volgt !!! Het is zeker de moeite en leuk om zoiets mee te volgen!
Posten die foto's!
Succes en veel plezier met je werk!
Als alles af is ben je blij dat je de overstap gewaagt hebt !
Posten die foto's!
Succes en veel plezier met je werk!
Als alles af is ben je blij dat je de overstap gewaagt hebt !
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - 
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto

Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
- Multivan Generation
- Contacteer:
Ik heb er een vraagje over:
Waarom heb je er niet voor gekozen,
om de KMAR-bus om te bouwen met de spullen van je camper...?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Multivan Generation schreef:Ik heb er een vraagje over:
De camper is waarschijnlijk een originele? meer inruilwaarde?
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - 
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto

Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
@ mulivan Generation, Mijn camper is inderdaad origineel, ook heb ik al eerder geschreven dat ik twee monteurs heb en geen camperbouwers. Daarnaast is de
bus motorisch goed maar eigenlijk alles achter de bestuurder en bijrijder zwaar beschadigd. De
bussen zijn origineel niet voorzien van ramen achter maar achteraf is er veiligheids glas ingebouwd. Dit is, om het niet in verkeerde handen te laten vallen, voor dat ze worden afgestoten naar Domeinen, op niet subtiele wijze weer verwijderd. Al met al is dit voor ons de beste oplossing.
Groet Rinke

Groet Rinke