Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gelast spatbord demonteren

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Gelast spatbord demonteren

Bericht door repelsteeltje »

Harry 341 schreef:Nieuwe bij (bijv.) Artaparts 26,00

en daarna 3 dagen werk om het pas te maken; immitatieplaat is K*t zooi.....



als een originele 6x zoveel kost zou ik het nog doen; die passen gewoon zoals ze moeten passen. die knal je er bij wijze van zo tegen aan.

puntlassen uitboren, daar zijn speciale boortjes voor, die zijn duur.

alternatief, men neme een 8 mm boor, en slijpt die zoals houtboren ook wel zijn. (beetje idee speedboor)
de onderliggende plaat hoef je dan totaal niet te beschadigen.
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Gelast spatbord demonteren

Bericht door Egbert&Manon »

Ik heb het met slijptol en dremel het nieuwe spatbord in een uurtje of 2 passend kunnen maken.
Je wordt er niet vrolijk van :gif

Als je gebruikte spatborden kunt bemachtigen.............KOPEN !!!!!!
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: Gelast spatbord demonteren

Bericht door kurt&oxana »

natuurlijk origineel is het beste , maar tussen namaak (piraat) en origineel heb je nog equiparts , en ik weet uit ervaring dat deze zeer dicht bij origineel liggen , met meestal nog een deftig prijsverschil erbij , spijtig genoeg kan je niet alles in equiparts krijgen , en met goedkope namaak stukken heb ik ook al slechte ervaring opgedaan ( originele bumper op corsa plaatsen = 10 min. , namaak plaatsen = bijna 2 uur )
T4 Multivan 2.5 TDI
ReneM
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2009, 16:04

Re: Gelast spatbord demonteren

Bericht door ReneM »

Na het lezen van het forum over de spatborden heb ik besloten om 2e hands origineel te gaan zoeken. Schoonstralen en ze zijn weer als nieuw. Ik wil de puntlassen gaan vervangen door schroefjes en de waterafvoer met een slang gaan maken. T.z.t. zal ik een paar foto's plaatsen van het resultaat. Er zit erg veel roest aan de randen v.d. spatborden dus moet dit jaar gebeuren.
Plaats reactie