Intercooler eindelijk, binnen vrijdag netjes inbouwen en ik heb het chippen op maat verzet naar 7 augustus omdat ik anders in tijdnood kom met de puntjes op de i van de motor van de bus.
Ik wil hem wel 100 procent af hebben voor dat ik hem laat chippen.
En ik heb het ook errrrg druk net sinds in 1 juli eigen autobedrijf gestart, maar ik hou jullie op de hoogte.
Vandaag bezig geweest met intercooler alles uitgemeten en de juiste slangen en buizen besteld en volgende week in een keer plug en play monteren en klaar.
Ben nu bezig de intercooler te bevestigen dus morgen foto's, en woensdag naar JD Engineering.
Heb ook een hele berg ruimte over nu onder de kap zonder intercooler en originele inlaatspruitstuk en een veel lager bevestigde turbo.....
Dus volgende project twinturbo setup heb de turbo alvast maar gereserveerd bij degene waarbij ik de slangen vandaag haalde voor m'n intercooler, een groooootttte turbo zegmaar.
Het uitlaatspruitstuk maken we zelf van rvs en de turbo's komen in serie te staan (de kleinere helpt de grotere op te spoelen), op die manier blijf ik ook bij lagere toerentallen druk houden. En dan uiteraard veel grotere verstuivers weer daarna en brandstofpomp wat aanpassen (grotere plunjer).
Maar das voor later, dit project is bijna klaar daar ga ik een tijdje mee rijden tot het vermogen begint te wennen...
Ok dank voor de info, alleen heb ik die tweede turbo al gereserveerd en betaald kost me 200 euro.
Is trouwens echt een enorme turbo, wil ik ook echt als ik dat uit ga voeren richting 350 pk ofzo.
En zelf maken is leuker he.
julien schreef:Ok dank voor de info, alleen heb ik die tweede turbo al gereserveerd en betaald kost me 200 euro.
Is trouwens echt een enorme turbo, wil ik ook echt als ik dat uit ga voeren richting 350 pk ofzo.
En zelf maken is leuker he.
julien schreef:En ik heb het ook errrrg druk net sinds in 1 juli eigen autobedrijf gestart, maar ik hou jullie op de hoogte.
kan dan wel even duren
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
julien schreef:Ok dank voor de info, alleen heb ik die tweede turbo al gereserveerd en betaald kost me 200 euro.
Is trouwens echt een enorme turbo, wil ik ook echt als ik dat uit ga voeren richting 350 pk ofzo.
En zelf maken is leuker he.
Normaal gebruik je de grote turbo om de kleine te voeden. Omdat je namelijk eerst lucht comprimeer, kan je die lucht alleen nog meer comprimeren door een kleinere ruimte te gebruiken. Op die manier kan je dus 2 kleinere turbos gebruiken, die daardoor eerder opspoelen, maar toch meer druk kunnen geven dan een enkele.
Maar dat even terzijde. Heb me hier destijds in verdiept omdat ik het op mijn Peugeot 205 wou gaan proberen, maar ik ben niet verder gekomen dan een 2.1 TD erin leggen en toen ging ie weg...