Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker,draadje loopt weer.

vragen over de T4
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door rick_k »

Ik had dit jaar weer een nieuw fuseekogel. Komt zeker vaker voor, als ik zwaarder ben en dan een stoepje meepak ofzo, daar houden ze gewoon niet van. Komt regelmatig voor want ik moet nogal eens op rare plekken staan met de aanhanger, dus dan trek ik de bus over de stoep om een beetje normaal uit te komen.

mvg Rick
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door frans_t4 »

Zo de bus staat weer thuis....
Vanmorgen eerst met de trein naar Olst 30min, kop koffie gedronken en de pus gepakt en richting Zutphen...
Onderweg viel me al op dat de temperatuurmeter iets hoger ging dan voorheen.... :groteogen Maar toen ik door Deventer reed ging ze wel erg ver omhoog... net buiten Deventer zakte ze weer...naar de halve schaal.

Afbeelding

Conclusie in de stad had ik de koelfans nodig maar die deden het niet.... :ie

Zouden ze bij de montage een stekker vergeten zijn... had gekund ... maar ook hier geld meten is weten...
Dus de stekker van de radiateur thermostaat er af en meten... shit geen spanning... Zoeken maar... draden volgen... yes
Achter de linker koplamp zit een blokje met twee grooooooooooooooote zekeringen...( 50Amp) door het geklooi met de bedrading tijdens de sloop en opbouw hebben ze een van de twee zekeringen gemold.... deze was aan een kant gescheurd... geen spanning op de fans :muur

Gelukkig zit er een VW garage in Zutphen...Zoooooo dat is een oudje... :toppie ja ja doe maar een nieuwe... gelijk maar een reserve gescoord...altijd handig.

Afbeelding

Nieuw zekering deed wonderen.. nu wel spanning en gelijk maar even met een doorverbinding de fans getest, daarna even aan het raggen geweest en de tempnaald schommelt nu tussen de halve schaal + de dikte van de naald... :jumpklap

Spatborden zijn nu idd met boutjes gemonteerd.... de hele zaak is nu volgespoten met was... zeikt er aan alle kanten uit.. :toppie Dat word een paar dagen poetsen.. :nuts

Afbeelding

Afbeelding

Dit weekeinde gaan we met de bus op pad.. even wat kilometers maken voordat we op vakantie gaan...Je weet nooit of er er nog ongein in de bus zit.
Ook nog bij Jysk langs geweest .. daar een opleg matras gescoord.. 70 Euro 120*200 de 120 is wel okay hij zou iets smaller kunnen .. maar geen probleem.. de 200 is wel wat aan de lange kant... ik had dus een 190 kunnen nemen... ach een kniezooi die daar op let... :bifun
Voorlopig kunnen we fatsoenlijk pitten op de achterbank...

Frans..
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door Jurgen VH »

Ziet er erg strak uit, hier kan je nu nog jaren van nagenieten :toppie
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door frans_t4 »

Jurgen VH schreef:Ziet er erg strak uit, hier kan je nu nog jaren van nagenieten :toppie
Hallo Jurgen... ja dat is zeker de bedoeling... na de vakantie met de achterzijde aan slag... daar moeten ook nog wat gedaan worden.
Ook wil ik de bedrading onder de motorkap fatsoeneren.. die bungelt er maar bij.. even met de zoek functie zoeken op neerklappen radiateur... .. met name onder de radiateur is het een chaos, maar het accu compartiment behoeft ook wat opruim werk.

Prettig weekeinde..

Frans..
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door frans_t4 »

Zo na een jaar van afwezigheid weer eens een bericht van onze T4 bj 1994...
Eind mei een voor keuring laten doen voor de APK... ik wist dat er wel wat loos was maar het blijkt erger dan het is.
De bus staat inmiddels weer een 1,5 maand bij mijn plaatwerker in Olst... de hele linker binnen en buiten dorpel moet worden vervangen, kreeg vandaag de eerste foto's.. zal die vanavond proberen te plaatsten.
Met de vervanging van de dorpel komt ze wel weer door de APK maar er zit nog veel meer narigheid...
Mijn vraag hoe ingewikkeld is het om de Westfalia inbouw uit de bus te trekken... is dat een beet je te doen??? de wielkasten moeten worden gelast mede een paar plekken in de bodem.
Dit kan volgens mij alleen maar als de binnen meuk er uit gaat.

Dus wie kan mij hierin adviseren....

Frans...
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door odorf »

@Frans,

Naar die foto's van de dorpels ben ik wel benieuwd. Dat moet ik nog aanpakken, maar is hard nodig.
Evenals, kwam ik onlangs achter, de bodem helemaal achteraan net voor de bumper. :muur
Maar ik heb de laatste maanden helaas erg weinig tijd om dit soort dingen op te pakken.

Interieur:
Hier kan ik wel wat over vertellen :toppie
Ik heb het grootste gedeelte er uit gehad na mijn lekkage van het klapraam.
Het is niet heel moeilijk (vind ik) maar wel veeel werk.
Kijk alvast eens >HIER<
En voor sommige dingen zoals de bank heb je even een potige assistent nodig om te tillen.

Maar het is wel de beste manier om alles leeg te hebben om bodemdelen aan te pakken.

Mocht je zover zijn wil ik nog wel even wat bij elkaar zoeken met betrekking tot de uitbouw.
En het boek So wirds gemacht van uitgeverij Etzold is een aanrader. Hierin staat 90% van de uitbouw van het Westfalia-interieur stap voor stap met tekeningen beschreven.

Het zijn behoorlijke klussen. Maar dan heb je daarna ook wel wat! :toppie

Succes,
Odorf
Laatst gewijzigd door odorf op 15 jul 2014, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door frans_t4 »

Hoi Odorf,
Bedankt voor je reactie ga ik zeker gebruik van maken..

Hier dan de beloofde foto's.... :werkaanT4

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Einde part one... :ie
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door odorf »

Oeps dat is goed weggerot. :ie Bij mij valt deze plek tot op heden nog mee.
Het wordt zo te zien in ieder geval wel goed en degelijk aangepakt.

Goed om te zien dat zo'n groene met surfzeiltjes op het paneeltje zo goed wordt vertroetelt. :knipoog

Odorf
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door frans_t4 »

odorf schreef:Oeps dat is goed weggerot. :ie Bij mij valt deze plek tot op heden nog mee.
Het wordt zo te zien in ieder geval wel goed en degelijk aangepakt.

Goed om te zien dat zo'n groene met surfzeiltjes op het paneeltje zo goed wordt vertroetelt. :knipoog

Odorf
Nou Odorf.... dat is noodzakelijk kwaad.... ik kwam met die roestbak niet meer door de APK dus veel keuze is er dan niet. En er zit nog veel meer narigheid aan de T4... beide wielkasten achter.... wat plekjes in de bodem... alle bekende plekken....je weetjewel.... :huilen :censor

Frans....
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door frans_t4 »

Zo vandaag weer een paar foto's ontvangen... de dorpel zit er weer in en de bus wordt morgen weer strak gemaakt en afgespoten.
Ook worden er nog een paar oppervlakkige plekken mee genomen dan is de buitenkant weer een beetje strak.
Verder een paar nood reparaties aan de bodem en wielkasten dan kan de bus naar de APK en wij op vakantie. in het na jaar gaat de Westfalia bodemplaat er uit om de wielkasten en bodem te repareren.... Al met al weer een heeeeeeeeeeeeeel project.

De foto's... voor de liefhebbers... :toppie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door odorf »

Hoi Frans,

Plaatjes zien er goed uit. Er is echt weer een hele nieuwe koker opgebouwd.
Het lijkt mij vakwerk.
Vergeet niet om straks als het klaar is de hele koker vol met holle ruimte was (oid naar keuze) te spuiten.
(of wellicht doen zij dat al) En dat om de paar jaar bij te houden.
Dan gaat dit weer heel lang mee lijkt mij.

Succes,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker

Bericht door frans_t4 »

odorf schreef:Hoi Frans,

Plaatjes zien er goed uit. Er is echt weer een hele nieuwe koker opgebouwd.
Het lijkt mij vakwerk.
Vergeet niet om straks als het klaar is de hele koker vol met holle ruimte was (oid naar keuze) te spuiten.
(of wellicht doen zij dat al) En dat om de paar jaar bij te houden.
Dan gaat dit weer heel lang mee lijkt mij.

Succes,
Odorf
Hoi Odorf,
Ja deze jongens kunnen wel wat, de dorpel is met de hand gezet en in vorm gemaakt... wat betreft het conserveren.. daar hebben deze jongens wel ervaring mee .. de koker wordt vol geneveld met een soort van wax die bij hoge temperaturen weer wat vloeibaar wordt. Dat hebben ze ook met de voorkant gedaan. Bij heel heet weer druppelt er nu nog steeds prut onder de auto.. :-)

Denk dat ik de bus volgende week weer kan aanmelden en dan naar de APK.. we willen in het weekeinde van de 25e aug. naar Noorwegen...

Prettig weekeinde.. grt
Frans.
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker, draadje loopt we

Bericht door frans_t4 »

Zo net voor het weekend nog even een foto gekregen van de m'n plaatwerker... ze zijn bezig om de nieuwe dorpel weer strak te maken.. straks een likje verf en dan hebben weer een deel gedaan.. En dan eerst maar eens op vakantie met die barrel... staat nu ruim 1,5 mnd bij de plaat werker.. dus wordt het wel een keer tijd anders is de zomer voorbij en hebben nog niets gedaan met de bus... behoudens een weekendje weg in Mei.

Afbeelding
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker,draadje loopt wee

Bericht door Multivan Generation »

ziet er weer netjes uit.
Dat plamuur plekje op de naad bij de C-stijl daar zou ik me voor de toekomst zorgen om gaan maken..

Ik kan er altijd van genieten dat er mensen zijn, die een extra stap nemen om het weer netjes in orde te krijgen/laten maken.
Er zouden aardig wat mensen afgehaakt zijn met deze bus..

ga zo door.. :toppie
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: De T4 gaat vandaag naar de plaatwerker,draadje loopt wee

Bericht door frans_t4 »

Multivan Generation schreef:ziet er weer netjes uit.
Dat plamuur plekje op de naad bij de C-stijl daar zou ik me voor de toekomst zorgen om gaan maken..

Ik kan er altijd van genieten dat er mensen zijn, die een extra stap nemen om het weer netjes in orde te krijgen/laten maken.
Er zouden aardig wat mensen afgehaakt zijn met deze bus..

ga zo door.. :toppie
Ze hebben dat stuk bij de C stijl uit geslepen ... maar de C stijl bij deze barrels blijft een probleem...
Ik zou kunnen afhaken... maar dan gooi ik nog veel meer over de balk.. als ze nu weer een beetje netjes is dan kan dat altijd nog .. deze reparaties maakt de bus wel weer wat aantrekkelijker voor de verkoop. Van alle reparaties heb ik foto's... maak daar geen geheim van en daarbij is het niet door een beunhaas gedaan.. dat zal toch ook zijn waarde moeten hebben.
Na deze reparatie gaan we eerst maar eens op vakantie dan zien we wel weer verder.. He blijft altijd weer wikken en wegen... houden of weg doen...
De wielkasten achter is het volgende project... De dorpel aan de schuifdeur kant ziet er gelukkig nog goed uit.

Frans..
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Plaats reactie