Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Flexibel zonnepaneel 100W op hefdak T4: how to
- Mickel Moen
- Contacteer:
Re: Flexibel zonnepaneel 100W op hefdak T4: how to
Ook wij gaan veel naar Scandinavie.
De campings zijn vaak ruim. Regelmatig staan we op een camping op een plekje waar geen stroompunt is. Vaak zijn dit ook nog eens de mooiste plekjes.
Naast dat het dus geld bespaart, heb je ook nog eens meer keus waar je kunt staan. En met een compresssorkoeler is dat wel fijn.
Overigens gaan wij alleen aan de paal, als het koud is, want we verwarmen elektrisch, of als het bij de prijs inbegrepen is.
De campings zijn vaak ruim. Regelmatig staan we op een camping op een plekje waar geen stroompunt is. Vaak zijn dit ook nog eens de mooiste plekjes.
Naast dat het dus geld bespaart, heb je ook nog eens meer keus waar je kunt staan. En met een compresssorkoeler is dat wel fijn.
Overigens gaan wij alleen aan de paal, als het koud is, want we verwarmen elektrisch, of als het bij de prijs inbegrepen is.
- eindgebruiker
In allerlei draadjes zie ik zonnepanelen op hefdaken. Het is een aantrekkelijk idee, moet ik zeggen. Maar ik ben ook erg gehecht aan de beperkte hoogte van mijn T4 California (195 cm op het hoogste punt, soms kom ik nog onder een anti-camperbalk door die officieel 190cm zou zijn). Hoeveel cm komt daar met een zonnepaneel bij? Hoe plat zou je het kunnen krijgen?
Anticamperbalk? 

- Mickel Moen
- Contacteer:
3 mm

+ Ik denk zo’n 7 mm voor de junction box
Je kunt ze Overigens bestellen Met de junction box onder het paneel, maar dan moet je wel een gat in het dak zagen.

+ Ik denk zo’n 7 mm voor de junction box
Je kunt ze Overigens bestellen Met de junction box onder het paneel, maar dan moet je wel een gat in het dak zagen.

Was voor ons de reden om een flexibel paneel te kiezen. Iets minder rendement maar heel plat. Qua hoogte dus geen enkel probleem en net zo makkelijk overal onderdooreindgebruiker schreef: 17 jun 2018, 21:50 Hoeveel cm komt daar met een zonnepaneel bij? Hoe plat zou je het kunnen krijgen?

Hoogte hoeft geen bezwaar te zijn, is echt maximaal 7mm. Zie pagina 3 van dit topic. Evt kan ik duidelijkere foto's maken indien er behoefte aan is.
- eindgebruiker
Timy, ja als je nog een foto kunt maken graag. 3 + 7 mm klinkt alvast goed.
- eindgebruiker
@Hanz precies. En die heb je ook van 1.90 M. Maar meestal is er wel wat speling.
Lukt niet vanaf mijn telefoon ontdek ik net ivm het formaat.. kan hem wel mailen. (Geen pc met internet hier onderwegeindgebruiker schreef: 19 jun 2018, 09:24 Timy, ja als je nog een foto kunt maken graag. 3 + 7 mm klinkt alvast goed.

- eindgebruiker
Foto van Timy gekregen:
Ik schat dat er zo'n 2,54 cm aan hoogte bij komt :-)Re: Flexibel zonnepaneel 100W op hefdak T4: how to
Meerdere testen inmiddels gehad en 2m past 
Even mn duim nagemeten en idd zo'n 2,5cm vanaf dak tot bovenrandje connector.
Even mn duim nagemeten en idd zo'n 2,5cm vanaf dak tot bovenrandje connector.
- RoboBøssie
Hallo Allemaal,
ik naar aanleiding van de zeer uitgebreide handleiding van Timy
zijn werkzaamheden gekopieerd en het zelfde setje aangeschaft bij Peter in Almere.
na een dagje bob de bouwer te hebben gespeeld zat het op mijn wv t4 California Coach.
de eerste test ( 4 dagen op een korte reis ) heb ik geen paal nodig gehad.
kortom een aanrader voor diegene die zonder laadpaal op reis wil.
ik naar aanleiding van de zeer uitgebreide handleiding van Timy
zijn werkzaamheden gekopieerd en het zelfde setje aangeschaft bij Peter in Almere.
na een dagje bob de bouwer te hebben gespeeld zat het op mijn wv t4 California Coach.
de eerste test ( 4 dagen op een korte reis ) heb ik geen paal nodig gehad.
kortom een aanrader voor diegene die zonder laadpaal op reis wil.
Laatst gewijzigd door RoboBøssie op 21 mei 2019, 20:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoi RoboBøssie, welkom op het forum. Was het je bedoeling om een foto als bijlage bij je bericht te plaatsen? Dat is dan niet gelukt, ik zie alleen een plaatje van een groen bussie.
Overigens heet je California Coach, en niet Coast. Ik weet dat er een handelaar is die ook hardnekkig Coast vermeld in zijn advertenties maar dat is toch echt niet correct.
Overigens heet je California Coach, en niet Coast. Ik weet dat er een handelaar is die ook hardnekkig Coast vermeld in zijn advertenties maar dat is toch echt niet correct.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Leuk te lezen dat het werkt! Geniet van de reis ermee!
- RoboBøssie
Hallo Hanz,Hanz schreef: 15 mei 2019, 22:41 Hoi RoboBøssie, welkom op het forum. Was het je bedoeling om een foto als bijlage bij je bericht te plaatsen? Dat is dan niet gelukt, ik zie alleen een plaatje van een groen bussie.
Naam aangepast en de afbeelding, dat lukt nog niet