Vandaag een paar uur moeten sleutelen
Nadat de zuiheizer/standkachel geplaatst is, en ook alle koelvloeistof vervangen was,
zakte regelmatig het koelvloeistof peil in het bolletje
Nieuw stopje er op gezet, werd al minder het verlies, maar nog steeds verlies.
Alle slangklemmen gecontrolleerd en eentje, die van het koelvloeistof nalooppompje kon beter vast.
Het lekken werd nog wat minder, maar nog steeds regelmatig een druppel aan het boutje onderaan de koelvloeistofbuis..
Die was roestig en ik was het beu.
Vanmorgen met spoed besteld, en om 14 uur binnen (thanks Heartbeat

)
Daarna de bus opgehaald bij Diana en naar huis gereden.
Om half 5 begonnen en om half acht klaar.
Om die buis te verwijderen moet je veel demonteren.
Het steuntje met de stekkers aan de voorzijde van het carter, de startmotor, voor de zekerheid maar de accupolen.
Aardig wat slangen.
Maar na 3 uur sleutelen was het weer gevuld en heb ik de standkachel aangezet, zodat alles lekker kon circuleren, terwijl ik aan het eten was.
Kwestie van de tijd een beetje nuttig besteden.
Daarna proefritje en bijna thuis de melding Kühlmittel prüfen, ter plaatse gedaan en dat klopte.
Alle lucht was er nu uit, thermostaat was open geweest, dus langzaamaan naar huis gereden,
dop voorzichtig losgedraaid en bijgevuld tot max.
Meteen een streepje er op gezet, ter referentie.
Alle verbindingen waren in ieder geval droog
Nu maar een paar dagen afwachten om te zien of er nog steeds koelvloeistof verdwijnt.
Artikelnummer was trouwens 074 121 065 AE.
Ik heb de meest blootgestelde delen, kon ik aan de oude zien, ingespoten met primer en plasti-dip,
zodat het beter beschermd is, en minder snel gaat roesten.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...