Multivan bedoeld het unieke motornummer, niet de typecode..Angelo-anneveld schreef: 08 mar 2018, 18:08Multivan Generation schreef: 08 mar 2018, 16:49 Probeer eens aan de hand van je nu ingebouwde motornummer,
wat ergens op de motor zelf moet staan *weet even niet waar*
te achterhalen of het wel je eigen motor is.
Het motornummer kun je dan vergelijken met het nummer wat vermeld wordt op de wagensticker,
welke je kunt vinden op bijvoorbeeld de bestuurdersstoel console, of op de eerste pagina van je service boekje.
Als het niet je eigen motor is, dan heeft het bedrijf echt wat uit te leggen, als ze het als revisie verkocht hebben..
Zat origineel een AXE MOTOR in .
En nu ook weer dus dat is het probleem niet multivan.
"Specialist" zei net dat er met de motor niks mis is hij loopt super. Alleen de intercooler komt heel en heel veel olie uit.. laat hem nu warm draaien en alle olie eruit pompen( met de intervooler los uiteraard) aan de egr kant.
De turbo lijkt nu droog
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Kapot gelopen motor naar revisie t5
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
-
- Berichten: 922
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
De turbo is vernieuwd. Dus dat slakhuizen hebben geen speling meer.black bulli schreef: 08 mar 2018, 18:50 Eerst was de turbo op beide slakhuizen los ,nu loopt ie volgens een "specialist" weer prima,tis allemaal maar wat raar als ik zo je berichtjes lees.Wat is je locatie? Misschien kan een weetjeweller eens zn neus onder de motorkap steken en je kan adviseren met wat ie aantreft...
Woon zelf in emmen, nog wel een eindje uit de buurt.
Groetjes
- Ralph Bakker
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
- Locatie: Uden
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
Anders naar JB autoservice te Diever. Dicht bij je in de buurt.
-
- Berichten: 922
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
Ralph Bakker schreef: 08 mar 2018, 19:31 Anders naar JB autoservice te Diever. Dicht bij je in de buurt.
Volgende week donderdag gaat de multivan op transport naar het bedrijf waar de motor vandaan komt.
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
Inderdaad, iedere motor heeft een motorcode en een uniek motornummer (volgnummer),
wat ingegraveerd of ingegoten op de motor ergens vermeld staat.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
Als ik je verhaal zo lees. Ik heb het zelfde gehad t5 gechipt. En volle pijp. Motorvermogen valt weg. 1 grote zwarte wolk. Turbo heb je opgeblazen. En ik ben bang dat je met het opnieuw starten de schoepen van je turbo je motor ingezogen hebt. Als je motor zelf hoog begint te lopen. Dat noemen ze dieselen. Dan verbrand hij zijn eigen motor olie en gaat ie als het tegen zit. door tot het klaar is. Hoop dat het meevalt voor je.
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
Moet even aan het forum op tablet wennen, bericht vervalt.
Laatst gewijzigd door Koffieman op 12 mar 2018, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
Voor wie dit aangaat een compleet nieuwe intercooler voor mijn 1.9 tdi uit 2005 kostte bij http://www.radiateurenservicewest.nl/ Rotterdam was 135 euro incl. BTW ex. Verzenden.Angelo-anneveld schreef: 08 mar 2018, 18:08Multivan Generation schreef: 08 mar 2018, 16:49 Probeer eens aan de hand van je nu ingebouwde motornummer,
wat ergens op de motor zelf moet staan *weet even niet waar*
te achterhalen of het wel je eigen motor is.
Het motornummer kun je dan vergelijken met het nummer wat vermeld wordt op de wagensticker,
welke je kunt vinden op bijvoorbeeld de bestuurdersstoel console, of op de eerste pagina van je service boekje.
Als het niet je eigen motor is, dan heeft het bedrijf echt wat uit te leggen, als ze het als revisie verkocht hebben..
Zat origineel een AXE MOTOR in .
En nu ook weer dus dat is het probleem niet multivan.
"Specialist" zei net dat er met de motor niks mis is hij loopt super. Alleen de intercooler komt heel en heel veel olie uit.. laat hem nu warm draaien en alle olie eruit pompen( met de intervooler los uiteraard) aan de egr kant.
De turbo lijkt nu droog
-
- Berichten: 922
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
Kleine update,
Auto inmiddels bij de garage in Nijmegen gebracht.
Compressie metingen waren goed.
Uit de Carter ontluchtingslang kwam ook geen olie.
Wat bij hun maar op 1 ding duidde, en dat is dat de nieuwe turbo hoogstwaarschijnlijk niet goed gereviseerd is.. waardoor ik dus het hetzelfde probleem heb als bij mijn oude turbo..
Groetjes
Auto inmiddels bij de garage in Nijmegen gebracht.
Compressie metingen waren goed.
Uit de Carter ontluchtingslang kwam ook geen olie.
Wat bij hun maar op 1 ding duidde, en dat is dat de nieuwe turbo hoogstwaarschijnlijk niet goed gereviseerd is.. waardoor ik dus het hetzelfde probleem heb als bij mijn oude turbo..
Groetjes
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
Alles meegelezen wil ik 1 ding weten.
Ik heb in het verleden genoeg scooter blokken en blokken voor de motor laten reviseren..
Als het oude blok onder de scooter of motor vandaan kwam was deze zwart en smerig. De blokken kreeg ik altijd brandschoon terug en zagen eruit als nieuw. Is dat bij automotoren ook noet zo? Met andere woorden het zou toch heel makkelijk te controleren zijn als het blok gereviseerd is?
Ik heb in het verleden genoeg scooter blokken en blokken voor de motor laten reviseren..
Als het oude blok onder de scooter of motor vandaan kwam was deze zwart en smerig. De blokken kreeg ik altijd brandschoon terug en zagen eruit als nieuw. Is dat bij automotoren ook noet zo? Met andere woorden het zou toch heel makkelijk te controleren zijn als het blok gereviseerd is?
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
De buitenkant schoonmaken is iets anders dan reviseren
....
....
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
+1
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
Wij noemen dit spuitbusrevisie
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
Haha. Ja dat heb ik ik ook wel eens gezien...
-
- Berichten: 922
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
Jongens ik heb een vraag voor de kenners,
Ik weet dat een AXD EN AXE niet veel verschillen.
Ook de turbo past gewoon 1op1 incl bochtje dan van de in laat..
Mijn vraag is kan ik zo een axd turbo op mijn axe motor schroeven?
Verlies ik dan alleen vermogen of?
Hoor graag jullie reacties!
Ik weet dat een AXD EN AXE niet veel verschillen.
Ook de turbo past gewoon 1op1 incl bochtje dan van de in laat..
Mijn vraag is kan ik zo een axd turbo op mijn axe motor schroeven?
Verlies ik dan alleen vermogen of?
Hoor graag jullie reacties!