Zo, dat is een hele tijd geleden dat ik op het forum was. Ik ben hartstikke geschrokken te lezen over het overlijden van Matje86. Wat een lieve, behulpzame man. Echt een gangmaker op de meetings en een oneindige bron van transporter kennis. Hij zal gemist worden..
Ik heb nog een mooie foto van hem gemaakt tijdens het laatste kampeerweekend. Jemig, zo'n jonge vent nog.
Tussen het laatste kampeerweekend en nu zijn er veel dingen gebeurd, ook met onze lieve Talulah. Hier en daar een veranderingetje in het interieur, twee mooie reizen, ontelbare tripjes.

Er scheen een flauw zonnetje, net genoeg voor Jimbo om lui op de grond van Tallulah te liggen chillen!
Er is zoooveel gebeurd sinds het laatste kampeerweekend met het weetjewelforum in 2015. Tijdens dat weekend werden we op zoveel goede ideeën gebracht.
Zo hebben we bijvoorbeeld destijds voor onze aanstaande reis naar Scandinavië een tafeltje aan het interieur toegevoegd dat tevens dient als afdekplank onder de zitbank. Het idee om dit te bevestigen met klittenband kreeg ik van de aardige meneer die mij 's avonds een theezakje heeft gegeven toen ik erachter kwam dat ik geen kopje thee kon drinken voor het naar bed gaan. Ik weet de naam van de betreffende meneer niet meer maar hierbij dank voor de inspiratie! Ik heb wel een kleine aanpassing gemaakt; ik heb heavy duty industrieel sterk klittenband gebruikt, het soort dat en profil lijkt op paddenstoelhoofdjes zeg maar.

als afdekplank onder achterbank... opgeruimder gezicht, toch? En dat is Parker, ons reizend konijn.

...En zo ziet het eruit als tafel!!!
We hebben gekozen om het tafeltje van hetzelfde hout te maken als de rest van ons interieur: osb met een witte laag erover. Om de plank als tafel aan de zijkant te bevestigen hebben we gebruik gemaakt van een railing systeem, gekocht bij dewit in Schijndel. De poot heb ik in Duitsland besteld, bij Reimo. We wilden graag een poot die in en uit kon schuiven, we wilden namelijk niet dat hij uit zou steken als we het tafelblad als afdekking onder de bank gebruiken.
Boekenplank:

Want wat is een campervakantie zonder leesvoer en koffie? :-)

En hier ons nieuwe houten lampje!!! Door mij ontworpen en bedrukt. Home is wherever we park...
Ik wilde al zo lang heel graag een mooi warm ledlampje in de camper. Ik heb zo'n hekel aan dat harde witte licht dat James heeft ingebouwd onder het werkblad, het heeft totaal geen sfeer. Ook veel van de kampeerlantaarns die op LED werken vind ik totaal sfeerloos. Ik heb in dit kleine houten kapje gekozen voor een kleine fitting waar ik een heel mooi ledlampje in kan doen, ik moest wel even een snoer doortrekken naar ons nieuwe omvormertje in de tweede accu opbergruimte, maar het was niet al teveel gepiel.
En dan het nu... het moment supreme...
We hebben de stoelen opnieuw laten bekleden!!!! We hadden een geweldige buitenkans om dit gratis te laten doen bij een fabriek in Duitsland. Nou ja, niet helemaal gratis, in ruil voor een fotografieopdracht die ik voor ze heb uitgevoerd. En dit duitse bedrijf is ook niet de minste, ze zijn o.a. verantwoordelijk voor alle bekleding in Frankfurt airport, the London Eye en het hoofdkantoor van Mercedes benz.
We hebben lang getwijfeld over wat we wilden met de stoelen: James is meer van het leer, ik helemaal niet. Allebei wilden we een retro twist en een natuurlijke uitstraling. James vond donker mooi, ik wilde liever licht.
Eerst moesten de stoelen eruit. onze oude, trouwe, vieze stoelen. Wat een blote Tallulah.

En dit was er uiteindelijk over van de oude bekleding:
Een zak met vodden!
En dan hier het resultaat. Oordeel zelf! Drumroll please....
Een prachtige combinatie van donkergrijs/bruin leer met een middengedeelte van natuurlijk ogend stoer grijs canvas en een creme/grijze bies van dik leder.

De combinatie van het grijze tapijt, de structuur van het vergrijsde hout en de stof- en lederoppervlakken... Ben zo blij!!!!
Vakmanschap!!!!