Weer een beetje verder gegaan met afbouwen.
Dan kun je een wijsneus hebben,
en toch is het dan soms een beetje krap
Uitlaat spruitstuk met turbo weer op de kop vastgezet:
Originele moertjes boven voor turbo, en andere waarvan ik er eentje gebruikt heb.
Net even kleiner en net even gemakkelijker als je om een dikke downpijp heen moet sleutelen.
Ik schreef toch al dat het er soms wat krap en lastig aan toe gaat.
Ook maar meteen nieuwe gloeibougies, alles ligt nu toch open en bloot dus daar kunnen we heel gemakkelijk bij.
Het kabelboompje waarvan Pascal al eens iets over geschreven had, zag er nog super uit, dus die vervangen we niet.
Een overzichtje van een verstuivergat boven,
het gat voor de gloeibougie links beneden.
In het midden het gat waar de zadel die de verstuiver klemt in vast gaat,
en midden onder een uitholling waar een pasbus in gaat.
Opbouw hoe de verstuivers in het blok gaan:
Bij de cilinder 1+2 zit de gloeibougie links naast de verstuiver, bij cilinder 3+4+5 zit de gloeibougie rechts naast de verstuiver.
Hierbij een afbeelding van een gloeibougies plaatsen bij cilinder 5, dus aan de rechterzijde ten opzichte van de verstuiver.
Inlaatspruitstuk er weer op en nieuw koelvloeistof tankje geplaatst.
Vergelijking tussen oude en nieuwe expansie tankje voor de koelvloeistof:
Nieuwe waterpomp geplaatst met nieuwe bouten waarbij het oude schroefdraad in het blok eerst opnieuw opgezuiverd is met een tap.
Zekerheid voor alles hierbij. De nieuwe bouten hadden ook een soort van borgmiddel op de draad.
En even gepuzzeld met de kappen
Nieuwe kleppen deksel pakking gemonteerd. Bij VW NIET los verkrijgbaar, maar aftermarket bij bijvoorbeeld Elring wel
Hele nette passing:
Koelvloeistof flens weer geplaatst en ook de vaccuumpomp weer terug:
Morgen vloeistoffen er in, alles goed op tijd zetten, en dat 4x controleren(het hoeft maar een keer fout te gaan, en kabam kleppen krom, en dat willen we niet

), en dan eens kijken of de dame er zin in krijgt om weer haar benen te strekken. Accu is ook al, voor de zekerheid opgeladen
