Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

jankend geluid

vragen over de T4
Plaats reactie
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

jankend geluid

Bericht door Harry 341 »

Sinds vandaag een raar geluid rechts vóór.Jankend geluid...V snaar gilt ook af en toe.
het is erger als ik van links naar rechts ga slingeren,stuurpomp of aandrijfas?
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: jankend geluid

Bericht door Johan191 »

Harry, check je stuurbekrachtigingsvloeistof even. Ik heb hetzelfde gehad toen onze bus nog een 2.4 was.
Nivo stond nog niet eens op het minimum.
Bijgevuld en daarna nergens geen last meer van gehad.
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: jankend geluid

Bericht door koekie520 »

Ik heb er ook last van gehad een half jaar geleden. Begon steeds erger te worden. Nieuw riempje, goed strak genoeg olie, tbleef maar duren. In't begin hoorde ik het enkel als ik tegen de eindslag zat of met m'n wiel tegen een stoeprand. Na een tijd kon ik gewoon niet meer aan m'n stuur komen terwijl hij stationair draaide.
Met m'n passat heb ik ooit een gesprongen v-riem gehad omdat de pomp blokkeerde. Ikheb toen veel geluk gehad, 'twas op een afrit van de snelweg en dat stuur ging wel erg zwaar. Met dat in m'n achterhoofd heb ik toch maar een nieuwe originele pomp gemonteerd. Ik moest m'n riemen toch doen.
groeten
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: jankend geluid

Bericht door Harry 341 »

Staat inderdaad niet echt hoog...maar wat moet hier in?Zijn verschillende meningen over...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: jankend geluid

Bericht door Johan191 »

Er zat groen spul in, dus ik heb ook maar keurig bijgevuld met datzelfde groene spul. Brega Powersteering voor VW en AUDI specifikaties VW TL 521 46
Plaats reactie