Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Grote FIS nainbouw

vragen over de T5
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Grote FIS nainbouw

Bericht door andre35 »

Weet iemand of je vanuit een T5 Highline de cockpit met grote FIS kan overzetten op een T5 ( geen multivan) met een kleine FIS?

Ik kan evt beschikken over VAGCOM om dit aan te zetten, of is dit geheel onmogelijk om juist te laten werken?

Alvast bedankt voor de reacties :yes
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Grote FIS nainbouw

Bericht door sep »

Dat is wel mogelijk aleen zul je wat draden moeten toevoegen en via vagcom het een en ander activeren ,ik ben wel eens iets tegen gekomen op een duits forum ,volgens mij staat er ook iets op passatplus.de ,....het is niet onmogelijk ,maar ook geen makkie ,..

mvg Sep
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Grote FIS nainbouw

Bericht door sep »

andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Grote FIS nainbouw

Bericht door andre35 »

Oke bedankt voor deze info,

Volgens de verkoper ben ik de login code van de huidige tacho ook nodig, hij verteld er alleen niet bij hoe ik hieraan kom. tevens kan ik volgens hem zonder kabels aan te passen en dus alleen met vagcom aanpassingen hem overzetten. Alleen blijft dus de vraag over de login code van de bestaande cockpit. Bij de nieuwe zit deze erbij volgens de verkoper.


Iemand nog ideeen? :alarm
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Re: Grote FIS nainbouw

Bericht door Christoffel »

Even voor de duidelijkheid.

Je instumentenpaneel is eigenlijk 3 regelapparaten in 1.

1 instumenten paneel
2 gateway
3 wegrijblokkering.

Bij net overzetten moet je de variantcode moeten overnemen van de huidige instumentenpaneel. Dit ivm de uitvoering, zoals remvoeringslijtage, tankvlotteraanpassing, wegdraaital tbv snelheidsmeter, abs of esp, airbag, gordelherkenning enz, enz

Je gateway moet weten welke regelapparaten aanwezig zijn.

Je wegrijblokkering kontroleert je sleutel en geeft vervolgens motorregelapparaat vrij.

Al met al een hoop zaken om rekening mee te houden.

En je instumentenpaneel bevat je chassisnummer, welke ook in regelapparaat motor zit. Deze worden onderling vergeleken bij elke keer dat je je contact aanzet.

Heb je geen of weinig kennis van de systemen begin er dan niet aan, ook een vag-com bied dan geen uitkomst.

Je zult dan gebruik moeten maken van de systemen waarbij je alles kan programmeren, zoals sleutelnummers, chassisnummers en km stand aanpassing. Software die dit kan kost z'n slordige 3000,00 euro.

Chris
Afbeelding
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Grote FIS nainbouw

Bericht door andre35 »

ik heb net even met de verkoper gemailt en deze zegt het als volgt en hij vervangt vanuit zijn beroep dagelijks cockpitten.

Ik moet zoals eerder beschreven drie draadjes aankoppelen om de bordcomputer te kunnen switchen. En ben inderdaad ook de code van de huidige cockpit nodig. Hij is over 10 dagen in Amsterdam en bied aan om het geheel kompleet klaar te maken. Denk dat dit wel de veiligste optie is al is het hier een behoorlijk eind vandaan.

Valt nog niet mee dus :-(

bedankt nog Chris voor de info.

:klappen
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Re: Grote FIS nainbouw

Bericht door Christoffel »

Houdt er wel rekening mee dat als hij het instumentenpaneel voor je codeerd of inleert de mogelijkheid bestaat dat de dealer geen toegang meer heeft voor wat betreft wegrijblokkering om eventueel een nieuwe sleutel in te leren of motorregelapparaat te linken met instumentenpaneel.

Dit gebeurd nl online met de fabriek in wolfsburg.
Daar staan in de computer je gegevens, zoals chassisnummer en immocode.
Bij vervangen instumentenpaneel wat niet bij de dealer gebeurd corresponderen deze nummers neit meer. Hulp onderweg of in buitenland bij bv sleutelverlies of defect raken sleutel niet meer mogelijk.

Ook kan het mogelijk zijn dat het onderdeel van diefstal afkomstig is. Is dit bij de fabriek bekend gaan er gelijk allerlei bellen rinkelen als een VW dealer inlog bij de fabriek met je instumentenpaneel

Wees gewaarschuwd.

Chris
Afbeelding
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Grote FIS nainbouw

Bericht door andre35 »

Het is een nieuwe teller, met 12 maand garantie en inkoop/verkoop factuur. Het gaat om een officieel bedrijf in Duitsland. Nadeel is dat het 800 km hier vandaan is. Hij vertelde zelf ook al dat ik het kon laten inleren bij de dealer, om dit soort ongein te voorkomen. Alleen heb ik zelf een beetje drempelvrees om mijn dealer hiervoor te vragen :bonk ga er nog maar eens een nachtje over slapen.

Nogmaals dank chris :knipoog
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Grote FIS nainbouw

Bericht door andre35 »

vandaag de nieuwe teller ( via ebay gekocht) met grote Fis laten vervangen door de dealer. Super geregeld daar ze verdienen een pluim century Assen :klappen . Via hun kast inderdaad met kontakt duitsland oude uitgelezen, en deze waardes terug gezet in de nieuwe teller! Ook de bediening van het menu gaat gewoon via ruiterwisser hendel. :-)

als het goed is met 1.5 week is kufatec zover dat mijn rns 510 ook eindelijk geplaatst kan worden :jump
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Re: Grote FIS nainbouw

Bericht door Christoffel »

Super man, dat het gelukt is. :jumpklap :jumpklap :jumpklap :jumpklap :jumpklap :jumpklap

Chris :zwaai
Afbeelding
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Grote FIS nainbouw

Bericht door raymondo »

ik snap niet waar jullie het over hebben.. maar kun je met fotos laten zien wat e rnu verandert is??? misschien dat ik het dan snap
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Grote FIS nainbouw

Bericht door andre35 »

eerst de teller voor vervanging:

Afbeelding

teller na vervanging ( niet een originele foto omdat ik die nog niet gemaakt heb)

Afbeelding


na inbouw van de navigatie zal dit ook zichtbaar zijn op dit schermpje. :jump
T30 Sportline
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 jan 2008, 18:54

Re: Grote FIS nainbouw

Bericht door T30 Sportline »

Heren,

Dat wil ik ook!!! :klappen :love
Waar kan ik dat laten inbouwen en wat zal het kosten??
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Grote FIS nainbouw

Bericht door andre35 »

Ja op zich valt het allemaal wel mee ( vind ik zelf) je moet alleen aan een geschikte tacho komen en degene de juiste km stand laten invullen. Dit kan de dealer namelijk niet veranderen ( alleen als kilometerstand onder de 100 km staat wel) Ik heb hem bij bora19tdi op ebay weg. Hij monteerd vanuit zijn vak dagelijks tacho's in diverse auto's , hij is af en toe ook wel in Nederland Amsterdam om hem voor je in te zetten. Zeer vriendelijk, hulpvaardig en betrouwbaar persoon. Omdat Amsterdam voor mij te ver weg is heb ik het bij de dealer laten doen. Heb nog geen rekening hiervan gehad.

De tacho heb ik 200 euro voor betaald.

ps het schijnt moeilijker te zijn om voor een vier cilinder 1 te krijgen als voor een 5 cilinder. Let dus wel goed op dat hij geschikt is voor jou auto!!
T30 Sportline
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 jan 2008, 18:54

Re: Grote FIS nainbouw

Bericht door T30 Sportline »

Zijn de dealers al op de hoogte van een grotere FIS?? zoja ook Wittebrug VW-dealer (Den Haag)??
Plaats reactie