Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

problemen met centrale deurvergrendeling

vragen over de T4
Plaats reactie
jeroen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2007, 12:14

problemen met centrale deurvergrendeling

Bericht door jeroen »

Hoi ik ben jeroen, ik heb een T4 uit 1999.

Ik heb steeds vaker problemen met de centrale deurvergrendeling. vooral aan de passagierskant, springt bij het openen (zowel bij in als uitstappen) de auto op slot. jehoeft hiervoor de hendel maar net aan te raken. Erg lastig als je denkt in of uit te kunnen stappen en je zit opgelsoten, nog erger als je er niet in kunt en de sleutel zit er nog in..

Ook is het zo dat hij heel vaak niet dicht gaat, hoe harder je de deur dichtslaat, hoe harder hij weer terug open springt.
vroeger had ik een golf en die deed dat ook, altijd raampje op een kier en dan pas dichtdoen.. maar nu met alle ramen en de zijdeuropen... hetzelfde probleem. het is dus geen vacuum probleem. Dealer 1 zegt, gewoon slot vervangen.. dealer 2 zegt dat kan ik wel afstellen, maar toen ik langsging kon hij er niets aan doen, wel geprobeerd..
Hoe kouder hoe slecht hij sluit. de enige oplossing is instappen, raam open, en dan met je hand om het portier dicht trekken, met het binnen handvat krijg je het vaak ook niet voor elkaar. ik heb al gedacht dat deur er niet goed inhangt, maar daar lijkt het niet op, de auto heeft nooit schade gehad dus daar zoek ik het ook niet direct. wel heb ik aan de linkerkant last gehad van doorgesleten kabeltjes voor de bediening van de ramen etc. mischien dat er toch nog ergens een aarde probleem zit.. maar dan is het sluiten nog niet verholpen.. wie oh wie kan mij helpen..

vast dank

jeroen
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Slot stuk,zit een veertje in wat (waarschijlijk) gebroken is.
Remedie...nw. veertje maken of slot vervangen.Kijk even bij tips en trucs...staat een item over het zelf maken van een veertje.
grtz.Harry
jeroen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2007, 12:14

bedankt

Bericht door jeroen »

bedankt voor je reactie,

ik heb geen verwarmde werkplaats dus ik ga t niet direct proberen. maar kan niet wachten tot t gemaakt is. Errug lastig probleem.

Is er nog iemand die 1 of 2 van die sloten heeft liggen..

We hebben ook een T 4 uit 1992 maar die heeft echt nog nooit ergens last van gehad, zou het soms door de slotmotortjes komen..
jeroen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2007, 12:14

slot

Bericht door jeroen »

nog even reageren op het slotprobleem..

was inderdaad een gebroken veertje, toch maar gewoon nieuw slot besteld (tijd).

vorige maand zelfde probleem nu aan de bestuurderskant....wist nu hoe het moest en weer zelfde probleem...t veertje..

maar doet t weer helemaal..


bedankt voor je moeite..


Jeroen Struik
Gebruikersavatar
Dennis 449
Berichten: 2034
Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
Locatie: Westfriesland (vezelf)

Bericht door Dennis 449 »

Nou waar het toevoegen van een goede tip toe kan leiden is ook weer duidelijk. :toppie
Groeten
Dennis 449
Team West
Afbeelding
:wjw sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Bericht door Oskar 725 »

Dennis je bent geniaal!!!! :jump :jumpklap :kus :bifun
Groet, Oskar.
Plaats reactie