Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Benzinelucht

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:27
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Benzinelucht

Bericht door Ramon »

Hoi,

Wie kan me helpen? Als ik net gestart heb en als de motor nog niet warm is ruik ik een vrij sterke benzine lucht in de auto,zeker als ik stil sta wodr de lucht sterker.
Wie weet waar ik dit probleem moet zoekn of wie weet wat het mogelijk kan zijn.

Groeten Ramon :bonk
T4 2.0 dubbel cabine 1996 benzine, airco, airbags,Abs.
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het ook in de kroeg,
Gebruikersavatar
stoef 631
Berichten: 146
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:04
Locatie: coevorden

Bericht door stoef 631 »

misschien lekke brandstofleiding ?

stoef
Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:27
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Bericht door Ramon »

Hoi Stoef,

Hoe kan ik dat zien?

Gr Ramon
T4 2.0 dubbel cabine 1996 benzine, airco, airbags,Abs.
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het ook in de kroeg,
Gebruikersavatar
stoef 631
Berichten: 146
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:04
Locatie: coevorden

Bericht door stoef 631 »

kun je slecht zien, kunnen de leidingen zijn die boven de tank langs lopen.
misschien tank er onder uit halen.
ook kun je onder de kap kijken of ze misschien porreus zijn.

stoef
Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:27
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Bericht door Ramon »

Ok bedankt,ga eens kijken of ik er uit kom :muur
Anders toch maar een keertje naar de VW-dealer denk ik.

Gr Ramon
T4 2.0 dubbel cabine 1996 benzine, airco, airbags,Abs.
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het ook in de kroeg,
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Bericht door Rob RD »

Daar heb ik nou nooit last van... maarja ik rij diesel :lach


Is het alleen bij het starten, of ruik je het daarna doodeenvoudig niet meer omdat je dan aan het rijden bent. Ik had bij mijn polo zowel als bij de Passat dat de aansluitingen van de drukleidingen weleens wat losjes zaten, effe natrekken en weg was de walm.

Ik moet zeggen dat mijn T4 zinds er een nieuwe motor in zit altijd naar diesel stinkt (daar kan jij dan weer geen last van hebben) maar het verbruik is wel van 1 op 12 naar 1 op 13 gegaan...
Das Auto
Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:27
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Bericht door Ramon »

Het is bij het starten en als ik stil sta bij een nog koude motor.
Ik heb gisteren gezien dat het waarschijnlijk de aansluiting is van de benzineslang op het .....? want daar zie ik ineens een stukje van de witte verbingstukjes,denk dat de slang er daar niet helemaal niet goed meer op zit.
Ik heb eigenlijk eerlijk gezegd geen idee waar de benzineleidingen zitten maar dat viel me wel op.
T4 2.0 dubbel cabine 1996 benzine, airco, airbags,Abs.
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het ook in de kroeg,
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: Benzinelucht

Bericht door ZwedenTransporter »

Ik haak maar even in op deze topic want ook ik heb last van benzinelucht in mijn 2,5L T4 automaat van 1999 en kan het nog niet vinden.
Deze T4 heeft voorheen op gas gelopen maar dat is er uit gehaald, misschien dat dit er mee te maken kan hebben.
Tijdens het rijden ruik ik het binnen in de auto, zowel bij koude en warme motor.
Als ik de auto uitzet dan ruik ik het ook om en onder de auto.
Nu dacht ik dat als het van onder de auto komt dan ruik ik het ook om de auto maar als ik rij dan zou ik het niet binnen moeten kunnen ruiken als het van onder de auto komt.
Wie heeft advies waar ik na moet kijken ?

Ook heb ik het vermoeden dat hij wel wat benzine lust.
Ik heb nu 302km gereden en zie de meter onder de helft staan.
Ik ga morgen even vol tanken om te zien wat hij loopt.

Alvast bedankt
Nol
Afbeelding
Gebruikersavatar
ron832
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 jan 2007, 00:18
Locatie: Sittard

Re: Benzinelucht

Bericht door ron832 »

In mijn toenmalige 2.5l benzine/lpg bus was door de vorige eigenaar een cd-wisselaar onder de bijrijderstoel geschroefd.
Hij had dus te lange schroeven door de bodemplaat gejaagd en zodoende ook in de tank geboord :ie :bifun Misschien is dit ook bij jouw het geval
:bifun
RON 832 CARAVELLE GP 2.0 TDI 140PK

http://www.toko-elly.nl
http://www.brandweersittard.com
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: Benzinelucht

Bericht door ZwedenTransporter »

Hoi Ron, ik heb de tank bekeken (voor zover ik dat kan zien) maar daar merk ik niets.
Er is ook niets opnieuw gemaakt in de auto in de buurt van de tank.
Ik heb net vol getankt en er ging 44,39 liter in en ik heb daar 309,1 km mee gereden wat dus inhoud dat die 1:6,96 loopt
Mijn vraag is nu . is dat redelijk of goed of te duur ? Moet er bij zeggen dat het stadse ritten zijn geweest, dus korte ritten.
Houd nog steeds in dat hij nog ruikt naar benzinelucht en dat is niet prettig maar als het verbruik goed is dan zal die lucht niet van dien aard zijn dat dit het verbruik drastisch zal verlagen.
Ik ga weer verder zoeken naar de oorzaak en als ik het gevonden heb laat ik het weten.
Ik hoop wel dat er iemand is die mij iets kan bevestigen over het verbruik.

Groeten
Nol
Laatst gewijzigd door ZwedenTransporter op 15 feb 2008, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Benzinelucht

Bericht door Multivan Generation »

Ramon schreef:Hoi,

Wie kan me helpen? Als ik net gestart heb en als de motor nog niet warm is ruik ik een vrij sterke benzine lucht in de auto,zeker als ik stil sta wodr de lucht sterker.
Wie weet waar ik dit probleem moet zoekn of wie weet wat het mogelijk kan zijn.

Groeten Ramon :bonk
Misschien heeft het er mee te maken dat de katalysator dan nog niet helemaal warm is?
Is maar een idee van mij hoor.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: Benzinelucht

Bericht door Peter 887 »

ZwedenTransporter schreef:Hoi Ron, ik heb de tank bekeken (voor zover ik dat kan zien) maar daar merk ik niets.
Er is ook niets opnieuw gemaakt in de auto in de buurt van de tank.
Ik heb net vol getankt en er ging 44,39 liter in en ik heb daar 309,1 km mee gereden wat dus inhoud dat die 1:6,96 loopt
Mijn vraag is nu . is dat redelijk of goed of te duur ? Moet er bij zeggen dat het stadse ritten zijn geweest, dus korte ritten.
Houd nog steeds in dat hij nog ruikt naar benzinelucht en dat is niet prettig maar als het verbruik goed is dan zal die lucht niet van dien aard zijn dat dit het verbruik drastisch zal verlagen.
Ik ga weer verder zoeken naar de oorzaak en als ik het gevonden heb laat ik het weten.
Ik hoop wel dat er iemand is die mij iets kan bevestigen over het verbruik.

Groeten
Nol
Ik heb een T4 VR6 Automaat, en die verbruikt minder dan de 2,5 van jou, maar ik heb dan wel een rustig rijgedrag(op af entoe een tussensprintje na)
Afbeelding
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Benzinelucht

Bericht door Roger B. (11)61 »

en ik vond die 1 op 7 al meevallen...... dacht dat 1:6 normaal was voor een T4 2,5 benzine

Even voor iedereen met lekkage van benzine.... mij heeft zoiets al eens een Peugeot 205 gekost (was in 10 minuten van wit naar zwart, inclusief geblindeerde ramen gratis erbij)

Benzine is (ten overvloede) zeer brandbaar, een vonkje is voldoende om de boel in de hens te jagen......
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: Benzinelucht

Bericht door ZwedenTransporter »

Roger B. schreef:en ik vond die 1 op 7 al meevallen...... dacht dat 1:6 normaal was voor een T4 2,5 benzine
Dan valt het misschien wel mee maar zal de lucht wel opgespeurt moeten worden en ......

Even voor iedereen met lekkage van benzine.... mij heeft zoiets al eens een Peugeot 205 gekost (was in 10 minuten van wit naar zwart, inclusief geblindeerde ramen gratis erbij)
...... dit ik niet meemaken.
Zonde van mij :T44EVER


Benzine is (ten overvloede) zeer brandbaar, een vonkje is voldoende om de boel in de hens te jagen......
Afbeelding
Plaats reactie