Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achteruitrijcamera

vragen over de T5
Thei Luijten
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2007, 18:28
Locatie: Swalmen

Achteruitrijcamera

Bericht door Thei Luijten »

Transportersupporters,
Nog een vraag.
Ik ben van zins een achteruitrijcamera te installeren in de achternummerplaatholte van mijn nieuwe T5 met 2 deurtjes,
conform het voorbeeld in de "T5 tips en trucs". Hij staat dus niet in het midden, maar als ik hem naar mijn trekhaakkogel richt,
hoe is het bereik dan. Ik wil graag weten hoe breed het zicht is links en rechts naast de bus en hoe ver het zicht is naar achteren.
Bovendien wil ik een los schermpje voor in de bus plaatsen, maar heb een hekel aan een verrommeling op en rond mijn dashboard.
Wie heeft een nette oplossing?
Groet,
Thei Luijten
Bezint eer ge ontbint.
Joey
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:07

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door Joey »

hallo beste weetje ....


ik heb ook een achteruitrij camera en ben ook in het bezit van 2 deuren , ik heb rechts naast het sleutel gat maar dan aan de onder kant van mijn kenteken verlichting mijn camera geplaatst niet in het zicht voor vandalisme of last met het schoon spuiten (wassen ) hij is goed bedekt

ik heb mijn binnen bekleding van mijn deur gedemonteerd en zo via de binnen kant alles los gemaakt zo kon ik ook die zwarte kap van mijn slot en kenteken verlichting demonteren en heb ik met een slijptol de onderkant rechts naast mijn sleutel gat eraf geslepen en die camera op mijn deur geplakt en zo weer die kap en dergelijke weer gemonteerd

ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd veel succes
Gebruikersavatar
Tilt!
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 apr 2008, 22:38
Locatie: Lebbeke, België
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door Tilt! »

Langs waar loopt je kabel naar de stuurhut bij dergelijke camera's ?
Ben ook van plan dit te doen, vandaar ! :klappen

Kost dat eigenlijk zo'n camera ? Eentje van Kenwood moest 250 Euro's kosten en da's me toch wat teveel.
Joey
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:07

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door Joey »

hallo

een antwoord op de vraag waar de kabels nou dan lopen het lukte me jammer genoeg niet de bedrading door de deur rubber die geribbelde te krijgen dus maar met een tai ribjes er aan gemaakt en toen achter mijn binnen bekleding zo onder mijn dorpels naar voren en heb ook gelijk mijn aarde achter mijn binnen bekleding ( van mijn laadruimte bedoel ik eigenlijk ) vast gemaakt
Gebruikersavatar
jankees1963
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mei 2008, 21:24

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door jankees1963 »

Hallo,

VOOR IEDREEN DIE EEN ACHTERUITRIJCAMERA WILLEN INBOUWEN

Denk er wel om dat je spiegelbeeld camera neemt, heb zelf nu een CCD camera gemonteerd die deze functie niet heeft en dat is super irrie. Wat wat links is op mijn scherm is rechts buiten en andersom.

Dus als jullie er 1 kopen denk er om dat deze een spiegelbeeld funtie hebben.

zie snelkoppeling onderstaande site hier koop je al een camera voor 89 euro.

http://www.navishop.nl/product_info.php ... ts_id/2798

Of kijk op Ebay en geef de volgende zoek opdracht " RÜCKFAHRKAMERA " dan kan je al een camera koppen voor soms minder dan 10 Euro.

Veel plezier ermee.

grt

jankees :T54LIFE
Laatst gewijzigd door jankees1963 op 07 jul 2008, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tilt!
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 apr 2008, 22:38
Locatie: Lebbeke, België
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door Tilt! »

Thanks !
De mijne is besteld ! :adhd
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door painter »

Gewoon een camera die in je kentekenplaat is verwerkt bestellen.
Heb het sinds enkele weken, en het werkt perfect.

http://www.mijnalbum.nl/Album=ZFJTFIEF
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
richardavalanche
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2007, 22:45
Locatie: monster
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door richardavalanche »

Waar besteld? ben ook niet zo weg van gaatjes boren!!

Gr

Richard
Het leven gaat niet over Rozen.........
Gebruikersavatar
jankees1963
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mei 2008, 21:24

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door jankees1963 »

Hey Richard,

Camera kan je hier bestellen, deze is voor onder je kentenplaat en zit zelfs een schaalverdeelling in het beeld hoever je nog naar achter kan rijden.

Kosten excl. verzending ongeveer 25,00 euro :wjw


http://stores.ebay.nl/ElektroniksPro

of deze vul in bij ebay : NUMMERSCHILD CCD-SENSOR PROFI-Rückfahrkamera+NTSC+PAL en bestel deze kost EUR 32,90
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tilt!
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 apr 2008, 22:38
Locatie: Lebbeke, België
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door Tilt! »

Hey !
Weer een probleempje ...
Heb dus deze camera http://www.navishop.nl/product_info.php ... ts_id/2798 gekocht, netjes ingebouwd in de klep van de kentekenplaatverlichting (maar wel naar achter gericht, niet naar beneden) en nu geeft dat spul geen spiegelbeeld ! :bonk

Is er daar misschien een instelling aan die camera ? Ikzelf heb er in elk geval niets op gevonden.
Iemand ?? :muur
Gebruikersavatar
Mastodont
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
Locatie: Kennemerland/Haarlem
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door Mastodont »

Ik weet dat op sommige beeldscherm systemen je ook kan instellen "gewoon" of "gespiegeld".
Wellicht kan dat bij de jouwe ?????

Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Gebruikersavatar
Tilt!
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 apr 2008, 22:38
Locatie: Lebbeke, België
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door Tilt! »

Well, I'll be damned ! :)
Voor ik op verlof vertrok al wat zitten spelen met de instellingen van de Kenwood 8220, maar niets gevonden over de camera instellingen. Nu ga ik naar de bus, ga in de setup en vind daar zowaar een instelling voor gespiegeld of niet die dus blijkbaar af fabriek op gespiegeld staat.
Maw : de Kenwood 8220 heeft niet echt een gespiegelde camera nodig. :jump :jump

Bedankt Mastodont om me toch maar weer even naar de instellingen te gaan laten kijken. Ik had eigenlijk al zoiets verwacht daarom dat ik het eerst hier kwam vragen ipv de verkoper van de camera lastig te vallen.
Gebruikersavatar
Mastodont
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
Locatie: Kennemerland/Haarlem
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door Mastodont »

Toppie Man !!! :yes
Mijn Pioneer heeft het ook dus zodoende.... ! :wjw

Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
jeroen pluto
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 sep 2008, 20:31

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door jeroen pluto »

ikheb hier totaal geen ervaring mee, maar wat voor beeldscherm gebruik je voor zoiets?

en hoe zit het met de invloed van zonlicht. Hebben jullie ook nog achterruiten ?
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door Inbouwer »

Mijn T5 heeft deuren en ik heb na zitten denken over de plaats van de achteruitrijcamera. Eerst zat ik te denken om de camera in te bouwen in het embleem van VW. Heb dat vaker gedaan bij een Tourareq. Je neemt een inbouwcamera en boort in het zwarte gedeelte onder de "V" van VW een rond gat van 18mm en dat is best wel een fraai gezicht. Je ziet de camera bijna echt niet en het logo VW wordt niet aangetast. :T54LIFE
Het nadeel is aan deze montage dat je moet boren door het plaatwerk en alle camera's die je buiten het voertuig plaats zijn vuil gevoelig. De achterzijde van het voertuig onstaat altijd onderdruk met rijden en wordt snel vuil.
Een collega kwam met een briljant idee om de camera binnen te houden. De cam zit nu gemonteerd achter het glas van de rechter deur en zo dat de achterruitenwisser het gebied schoonmaakt als her raam vies is. :gekte

Als ik me cam nu wil gebruiken en het beeld is vies, even achteruitenwisser aan met sproeien en ik heb een helder beeld. Het voordeel is dat je de cam en kabel kan monteren zonder maar 1 gaatje in de deur te hoeven maken. :jumpklap

Het beeld dat ik heb is een mooi overzicht van de achterkant.

Ik zal foto's plaatsen als mensen daar intresse in hebben.
:wjw
Plaats reactie