Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Moet er ook aan geloven.....
Re: Moet er ook aan geloven.....
Papieren van de RDW zijn nu binnen.
De vermelding op het kenteken luidt : M1 SA/PERSONENAUTO.
(De term kampeerwagen wordt niet meer gebruikt).
Nu de MRB nog......
De vermelding op het kenteken luidt : M1 SA/PERSONENAUTO.
(De term kampeerwagen wordt niet meer gebruikt).
Nu de MRB nog......
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Multivan Generation
- Berichten: 33798
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Moet er ook aan geloven.....
SA is de nieuwe Europese aanduiding voor kampeerauto?
Mooi dat je het binnen hebt.
De belastingdienst kan wel even duren..
Maar als dat goed komt dan wordt dat met terugwerkende kracht verrekend.
Let hierbij wel op, dat ze het tergrekenen tot aan de keuringsdatum,
en niet tot aan de uitgifte datum van het kenteken (dat scheelt weer munten )
Mooi dat je het binnen hebt.
De belastingdienst kan wel even duren..
Maar als dat goed komt dan wordt dat met terugwerkende kracht verrekend.
Let hierbij wel op, dat ze het tergrekenen tot aan de keuringsdatum,
en niet tot aan de uitgifte datum van het kenteken (dat scheelt weer munten )
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 33798
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Moet er ook aan geloven.....
Dag Pluuke,
ik las dit topic weer eens door,
Hoe staat het er voor met bouwen?
En hoe zit je met de kostenindicatie?
Wat zijn je ervaringen tot nu toe?
ik las dit topic weer eens door,
Hoe staat het er voor met bouwen?
En hoe zit je met de kostenindicatie?
Wat zijn je ervaringen tot nu toe?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Moet er ook aan geloven.....
Heeee....leuk dat je ernaar vraagt.
Nou, ik heb 2 weken geleden toevallig bericht gehad van de MRB dat ik voorlopig in ieder geval niet hoef te betalen.
Dus nog steeds één stap verwijderd van het daadwerkelijk betalen van het lage tarief.
Maar ik heb er wel vertrouwen in dat dat goedkomt.....die brief geeft dat ook aan.
Als die formaliteit achter de rug is, wordt alles vanaf juli j.l. verrekend.
Bouwen (afwerken) ligt vanaf de keuringsdatum stil. Funktioneel gezien werkt alles, daar draait het nu even om.
De financieën waren voor mij prioriteit no. 1. Per jaar dik 2600 euro aftikken voor alleen al verzekering en wegenbelasting werd me echt te gek.
(da's dik 7 euro per dag !, en nog geen meter gereden)
Ik hou van mijn hobby, (en ik heb er nog een paar) maar het stond niet meer in verhouding. (heb een gezin met 2 kinderen).
Een overzicht: (Afschrijving / waardevermindering/vermeerdering / renteverlies buiten beschouwing gelaten)
Maar afijn, ben blij dat ik het gedaan heb. Heb een lastig traject gehad vanwege het ontbreken van de bedplanken. Achteraf is het allemaal simpel, maar als je eraan begint weet je van niets en dan kost het veel tijd en inspanning om het verhaal rond te krijgen.
Kan nu genieten (voor zolang als het duurt, maar ook dat loopt allemaal voorlopig wel los denk-ik) van het laagtarief, en alle voordelen van het hebben van het hefdak. Voors en tegen (voor mij) heb ik ook op een rijtje gezet:
Wat moet er nog gebeuren :
-voorste kunststof Westfaliahemel gaat er weer uit, dit vind ik een brasding. Piept en kraakt, pasvorm is matig (b.v. bij de zonnekleppen) en heb mijn kop al eens goed gestoten aan de bult waar de uitlezing inhoort. Heb deze er niet bij en ook niet nodig. Ik ga van mijn originele hemel een passende maken (heb de originele hemelstof om opnieuw te bekleden), en dit gaat doorlopen in de bekleding van de lange verstevigingsprofielen.
-raamlijsten binnen monteren. Allemaal reeds passend, behalve die bij de schuifdeur. Is een heel gejong, Multivan lijsten passen eigenlijk niet meer. Waar ooit de lijst in een clippie viel tegen de plaatwerk van het stalen dak, zit nu het verstevigingsprofiel. Alles is te monteren, maar het zit dan onder spanning.
Heb het gruwelijk druk gehad met o.a. werk en thuis met andere dingen (nog eigenlijk), sleutel tussendoor ook nog aan de Golf I cabrio en de Kever, maar maak dit karwei uiteraard netjes af. Er zitten gewoon niet genoeg uren in een dag !!!
Nou, ik heb 2 weken geleden toevallig bericht gehad van de MRB dat ik voorlopig in ieder geval niet hoef te betalen.
Dus nog steeds één stap verwijderd van het daadwerkelijk betalen van het lage tarief.
Maar ik heb er wel vertrouwen in dat dat goedkomt.....die brief geeft dat ook aan.
Als die formaliteit achter de rug is, wordt alles vanaf juli j.l. verrekend.
Bouwen (afwerken) ligt vanaf de keuringsdatum stil. Funktioneel gezien werkt alles, daar draait het nu even om.
De financieën waren voor mij prioriteit no. 1. Per jaar dik 2600 euro aftikken voor alleen al verzekering en wegenbelasting werd me echt te gek.
(da's dik 7 euro per dag !, en nog geen meter gereden)
Ik hou van mijn hobby, (en ik heb er nog een paar) maar het stond niet meer in verhouding. (heb een gezin met 2 kinderen).
Een overzicht: (Afschrijving / waardevermindering/vermeerdering / renteverlies buiten beschouwing gelaten)
Maar afijn, ben blij dat ik het gedaan heb. Heb een lastig traject gehad vanwege het ontbreken van de bedplanken. Achteraf is het allemaal simpel, maar als je eraan begint weet je van niets en dan kost het veel tijd en inspanning om het verhaal rond te krijgen.
Kan nu genieten (voor zolang als het duurt, maar ook dat loopt allemaal voorlopig wel los denk-ik) van het laagtarief, en alle voordelen van het hebben van het hefdak. Voors en tegen (voor mij) heb ik ook op een rijtje gezet:
Wat moet er nog gebeuren :
-voorste kunststof Westfaliahemel gaat er weer uit, dit vind ik een brasding. Piept en kraakt, pasvorm is matig (b.v. bij de zonnekleppen) en heb mijn kop al eens goed gestoten aan de bult waar de uitlezing inhoort. Heb deze er niet bij en ook niet nodig. Ik ga van mijn originele hemel een passende maken (heb de originele hemelstof om opnieuw te bekleden), en dit gaat doorlopen in de bekleding van de lange verstevigingsprofielen.
-raamlijsten binnen monteren. Allemaal reeds passend, behalve die bij de schuifdeur. Is een heel gejong, Multivan lijsten passen eigenlijk niet meer. Waar ooit de lijst in een clippie viel tegen de plaatwerk van het stalen dak, zit nu het verstevigingsprofiel. Alles is te monteren, maar het zit dan onder spanning.
Heb het gruwelijk druk gehad met o.a. werk en thuis met andere dingen (nog eigenlijk), sleutel tussendoor ook nog aan de Golf I cabrio en de Kever, maar maak dit karwei uiteraard netjes af. Er zitten gewoon niet genoeg uren in een dag !!!
Laatst gewijzigd door pluuke op 14 nov 2009, 01:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Moet er ook aan geloven.....
het ziet er wel gelikt uit kerel
heel veel plezier er mee, het kost wat maar dan heb je ook wat :D
heel veel plezier er mee, het kost wat maar dan heb je ook wat :D
Re: Moet er ook aan geloven.....
Jooooo Franciscooooo
Bedankt voor het compliment....
En inderdaad, kwaliteit duurt het langst
Bedankt voor het compliment....
En inderdaad, kwaliteit duurt het langst
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Moet er ook aan geloven.....
Het veraasd mij enorm, dat je na 1,5 jaar al winst gaat pakkken.
Goed gedaan hoor!
Egbert
Goed gedaan hoor!
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
- Multivan Generation
- Berichten: 33798
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Moet er ook aan geloven.....
Dag Patrick,
das was een mooie en goed afgewogen onderbouwing.
Ons kostenplaatje:
Dak inclusief halen, montage en lijsten, op kleur spuiten 2000 euro.
nieuwe tentstof 312 euro
gasdrukveren ombouwset 135 euro
Hemelstof 85 euro
spuitlijm ongeveer 75 euro
Würth Sabesto Klebt und Dicht 18 euro
Veiligheidsnet boven 75 euro
totaal: 2700 Euro
Westfalialijsten verkocht: - 125 euro
binnenverlichting verkocht: -10 euro
Totaal kwijt: 2565 euro.
Maar dan heb je wel een fatsoenlijk dak in nieuwstaat
Verder bevalt het ons ook prima,
je hebt het gevoel alsof je meer "vrijheid" hebt.
Verder is het gewichtsvoordeel ten op zichte van een California Coach rond de 300 kg, en dat merk je echt wel bij het rijden, en ook bij het verbruik.
De passing van de voorste hemel is als je multivan 2 lijsten hebt, in combinatie met een oude hemelafwerking van Westfalia, niet optimaal.
Wij hebben die hemel ook een paar keer overnieuw geplaatst.
De voorste bedplank ga ik nog wat anders mee doen
Dus wordt ook hier nog wel vervolgd.
En zoals je al schreef:
das was een mooie en goed afgewogen onderbouwing.
Ons kostenplaatje:
Dak inclusief halen, montage en lijsten, op kleur spuiten 2000 euro.
nieuwe tentstof 312 euro
gasdrukveren ombouwset 135 euro
Hemelstof 85 euro
spuitlijm ongeveer 75 euro
Würth Sabesto Klebt und Dicht 18 euro
Veiligheidsnet boven 75 euro
totaal: 2700 Euro
Westfalialijsten verkocht: - 125 euro
binnenverlichting verkocht: -10 euro
Totaal kwijt: 2565 euro.
Maar dan heb je wel een fatsoenlijk dak in nieuwstaat
Verder bevalt het ons ook prima,
je hebt het gevoel alsof je meer "vrijheid" hebt.
Verder is het gewichtsvoordeel ten op zichte van een California Coach rond de 300 kg, en dat merk je echt wel bij het rijden, en ook bij het verbruik.
De passing van de voorste hemel is als je multivan 2 lijsten hebt, in combinatie met een oude hemelafwerking van Westfalia, niet optimaal.
Wij hebben die hemel ook een paar keer overnieuw geplaatst.
De voorste bedplank ga ik nog wat anders mee doen
Dus wordt ook hier nog wel vervolgd.
En zoals je al schreef:
helemaal mee eens...En inderdaad, kwaliteit duurt het langst
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Moet er ook aan geloven.....
Hij is echt wel mooi, ik had een golf4 station ook in het zilver met wat zwarte delen, evenals mijn Espace 3.0 V6 het blijft in mijn ogen de mooiste kleur.
Peter wat ik mij afvroeg is waarom jij voor een opening aan de voorkant hebt gekozen in je tentstof ipv aan de zijkanten.
Je ventilatie/koeling kan je beter regelen als je ze opzij hebt.
Pluuke succes met je klussen en de drukte, tijd heb je nooit genoeg is maar goed ook anders had je waarschijnlijk weer te weinig energie
Peter wat ik mij afvroeg is waarom jij voor een opening aan de voorkant hebt gekozen in je tentstof ipv aan de zijkanten.
Je ventilatie/koeling kan je beter regelen als je ze opzij hebt.
Pluuke succes met je klussen en de drukte, tijd heb je nooit genoeg is maar goed ook anders had je waarschijnlijk weer te weinig energie
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: Moet er ook aan geloven.....
Da's een goeie !!!!sgsdebruijn schreef:tijd heb je nooit genoeg is maar goed ook anders had je waarschijnlijk weer te weinig energie
Als ik me niet vergis had Peter eerst ook de stof van een dak > '96, die heeft idd het raam aan de voorzijde.
Dit heeft hij vervangen door een nieuw doek, met de ramen aan de zijkant.
Ik heb het raam ook aan voorzijde. Op zich voor de insider meteen een punt van herkenning (Oooo....die is al van vóór '96...)
Dus ramen aan de zijkant oogt moderner, maar vind het raam aan de voorzijde toch wel prettig.
Als je in de bus staat heb je meteen vrij uitzicht naar voren, en ik sta altijd met mijn neus naar het pad op een camping.
Nouja, het heeft ook allemaal weer zijn voor- en nadelen.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Moet er ook aan geloven.....
Hoi Peter,
Nou...dan heb je ook een leuke cent uitgegeven.....
Ik denk ook wel eens, wat had ik nog meer met die centen kunnen doen zeg...
Maar, blijf dit bussie nog wel even rijden (ik moet wel ) dus het is wel een investering op termijn zeg maar.
Heb mijn meubels er wel permanent inzitten, maar deze zijn vele malen lichter.
Nou...dan heb je ook een leuke cent uitgegeven.....
Ik denk ook wel eens, wat had ik nog meer met die centen kunnen doen zeg...
Maar, blijf dit bussie nog wel even rijden (ik moet wel ) dus het is wel een investering op termijn zeg maar.
Die was ik nog vergeten, is idd zo.Multivan Generation schreef:Verder is het gewichtsvoordeel ten op zichte van een California Coach rond de 300 kg, en dat merk je echt wel bij het rijden, en ook bij het verbruik
Heb mijn meubels er wel permanent inzitten, maar deze zijn vele malen lichter.
Laatst gewijzigd door pluuke op 14 nov 2009, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Moet er ook aan geloven.....
Hoi Egbert,Egbert&Manon schreef:Het veraasd mij enorm, dat je na 1,5 jaar al winst gaat pakkken.
Ik had het voordeel dat de rest van de bus (inrichting) eigenlijk al zo goed als conform RDW / Belasting-eisen was.
(Wat kleine investering-kjes daargelaten).
Verder heb ik nog wel meer investering gedaan, doordat ik ben overgestapt naar het hefdak, zoals de toprail etc.
Maar die tel ik even niet mee, want die zijn niet nodig om te kunnen voldoen aan.
Die noemen we maar HOBBY
Laatst gewijzigd door pluuke op 14 nov 2009, 10:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Moet er ook aan geloven.....
km heffing komt eraan ergens in 2012, weet niet wat dat voor ons gaat betekenen?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: Moet er ook aan geloven.....
Tsja....daar kan nog niemand een helder antwoord op geven denk-ik.
Heb er gisterenavond nog wat over zitten te lezen.
Hele operatie, 8 miljoen "kastjes" inbouwen in het nederlandse wagenpark.
Dit gaat per 100.000 per keer gebeuren, wanneer je opgeroepen wordt door een "toevalsgenerator" bepaald.
Dat inbouwen gaat zowiezo 5 jaar duren, dus laat mij maar laatste zijn.
Lees ook heel veel redenen waarom het niet zou werken, een GPS-GSM zender, of dat het makkelijk te saboteren is.
Over het algemeen wordt gesteld dat per saldo alle kosten gelijk blijven.
Dat zal misschien zo zijn voor het grootste gedeelte van het wagenpark, de rest gaat er dus op voor of achteruit.
Heb een raar gevoel dat de camperrijders (die niet alleen met hun camper meteen de grens overgaan,
maar het er het hele jaar mee rijden, zoals ik bv 20000 km) er op achteruit gaan.
Betaal nu dan 524 euro houderschapsbelasting per jaar, deel dit door 20000, kom je op 2.62 cent per km.
Heb zo'n vermoeden dat dat zeker (veel) meer wordt.
En dat je flink gestraft gaat worden voor het hebben van een auto die oud is / diesel / "veel" CO2 uitstoot.
Dit kunnen ze er nu allemaal lekker bijpakken om je goed te nekken.
Allemaal factoren waarvan de hoogte door de overheid steeds (in ons nadeel) kan worden bijgesteld.
De term kampeerauto komt niet meer voor, personenauto, bestelwagen of touringcar.
Krijg de indruk dat de particulieren met het oude grijze kenteken gaan bloeden.
Daar zal het camper (gele) kenteken wellicht toch nog iets opleveren.
Als je reeël bent dan is het betalen per gereden km wel het eerlijkst.
En kan het nooit concurreren met kwarttarief en 20000km per jaar.
Kan alleen maar hopen dat het (en we weten hoe het in de politiek gaat) nog heeeeeeeel lang gaat duren voordat ze eruit zijn met de hele shit.
Heb er gisterenavond nog wat over zitten te lezen.
Hele operatie, 8 miljoen "kastjes" inbouwen in het nederlandse wagenpark.
Dit gaat per 100.000 per keer gebeuren, wanneer je opgeroepen wordt door een "toevalsgenerator" bepaald.
Dat inbouwen gaat zowiezo 5 jaar duren, dus laat mij maar laatste zijn.
Lees ook heel veel redenen waarom het niet zou werken, een GPS-GSM zender, of dat het makkelijk te saboteren is.
Over het algemeen wordt gesteld dat per saldo alle kosten gelijk blijven.
Dat zal misschien zo zijn voor het grootste gedeelte van het wagenpark, de rest gaat er dus op voor of achteruit.
Heb een raar gevoel dat de camperrijders (die niet alleen met hun camper meteen de grens overgaan,
maar het er het hele jaar mee rijden, zoals ik bv 20000 km) er op achteruit gaan.
Betaal nu dan 524 euro houderschapsbelasting per jaar, deel dit door 20000, kom je op 2.62 cent per km.
Heb zo'n vermoeden dat dat zeker (veel) meer wordt.
En dat je flink gestraft gaat worden voor het hebben van een auto die oud is / diesel / "veel" CO2 uitstoot.
Dit kunnen ze er nu allemaal lekker bijpakken om je goed te nekken.
Allemaal factoren waarvan de hoogte door de overheid steeds (in ons nadeel) kan worden bijgesteld.
De term kampeerauto komt niet meer voor, personenauto, bestelwagen of touringcar.
Krijg de indruk dat de particulieren met het oude grijze kenteken gaan bloeden.
Daar zal het camper (gele) kenteken wellicht toch nog iets opleveren.
Als je reeël bent dan is het betalen per gereden km wel het eerlijkst.
En kan het nooit concurreren met kwarttarief en 20000km per jaar.
Kan alleen maar hopen dat het (en we weten hoe het in de politiek gaat) nog heeeeeeeel lang gaat duren voordat ze eruit zijn met de hele shit.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Moet er ook aan geloven.....
Ik ben erg onder de indruk door de zelfbouwers die de zaag in hun dak zetten of al gezet hebben. Een Multivan met hefdak is erg praktisch, een vriend van mij heeft er zoeen uit Duitsland gaan halen.
Ok, het interieur stelt qua gewicht niet veel voor en een california heeft met een extra batterij, koelkast, watertanks en die zware achterbank wel iets meer bij, maar 300kg lijkt me toch te veel.
Als ik zowat rondkijk op het net zit een T4 california leeg aan 1840kg. Het leeggewicht van een T4 Multivan vind ik niet direct, maar bij een T5 zit je al over de 2ton.
Als ik ze niet nodig heb, laat ik m'n achterbank trouwens thuis.
Mijn 2.4 is dan misschien niet zo snel, maar ik hoor veel van mijn maten klagen dat ze meer verbruiken met hun 2.5.
Greetz
Ok, het interieur stelt qua gewicht niet veel voor en een california heeft met een extra batterij, koelkast, watertanks en die zware achterbank wel iets meer bij, maar 300kg lijkt me toch te veel.
Als ik zowat rondkijk op het net zit een T4 california leeg aan 1840kg. Het leeggewicht van een T4 Multivan vind ik niet direct, maar bij een T5 zit je al over de 2ton.
Als ik ze niet nodig heb, laat ik m'n achterbank trouwens thuis.
Mijn 2.4 is dan misschien niet zo snel, maar ik hoor veel van mijn maten klagen dat ze meer verbruiken met hun 2.5.
Greetz