Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Centrale Deurvergrendeling met Afstandbediening

vragen over de T4
Plaats reactie
jasperh
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2009, 14:29

Centrale Deurvergrendeling met Afstandbediening

Bericht door jasperh »

Onze transporter uit 1997 heeft centrale deurvergrendeling, maar zonder afstandbediening. Via internet heb ik een kastje gekocht met afstandbediening die op elke centrale deurvergrendeling zou moeten passen. Na een middagje klussen ben ik er echter nog steeds niet uit.
De cv motor aan de bestuurderskant krijgt 4 draden, 2 zijn de plus en min en 2 zijn de "schakeldraden" welke 12 volt en 0 zijn, dit wisselt wanneer je de deur sluit. Het kastje van de afstandbediening geeft echter een signaal van 0.5 sec positief en wordt daarna weer 0, wanneer je dit parallel op het huidige systeem aansluit krijg je volgens mij kortsluiting.
Ik ben op zoek geweest naar een centraal kastje wat het signaal van 12 naar 0 volt nu aanstuurt en naar aanleiding van aanwijzingen op dit forum heb ik gezocht achter de tellerplaat en ook achter het handschoenenvakje. Ik heb alle draden gevolgd, maar ben geen centraal kastje tegen gekomen.
Weet iemand of er uberhaupt een centraal kastje is en of het mogelijk is om de afstandbediening op het huidige cv systeem aan te sluiten. Alvast bedankt voor de moeite.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Centrale Deurvergrendeling met Afstandbediening

Bericht door Roger B. (11)61 »

Mechanisch er op aansluiten kan altijd (stelmotor in het bestuurdersportier monteren en die met stangetje het slot laten bedienen, de originele CPV stelmotor stuurt de rest van de bus aan)

Zit er geen beschrijving met schema per merk en type auto bij het syteem dan?

De unit die je gekocht hebt stuurt waarschijnlijk een signaal op twee draden, open is de ene plus en de ander min, bij sluiten precies omgedraaid.

Nu moet je die draden dus goed om aansluiten op de stuurdraden van het systeem in je auto (anders werkt het net verkeerd om) Het kan alleen nodig zijn de stelmotor in de bestuurdersdeur te vervangen of er een bij te zetten (als die originele niet aan te sturen is van buitenaf want zo goed ken ik de T4 niet op dat punt)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
jasperh
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2009, 14:29

Re: Centrale Deurvergrendeling met Afstandbediening

Bericht door jasperh »

Bedankt voor je reactie. Met mechanisch aansluiten bedoel jij een extra stelmotor in de bestuurderskant zetten zodat deze de deur opent en de originele stelmotor de rest van de deuren opent? Dat lijkt mij iets omslachtig, het zou toch moeten kunnen aansluiten op elkaar (de afstandbediening op de originele deurvergrendeling)
De unit heeft inderdaad 2 steldraden en deze zou ik kunnen aansluiten op de originele motor hij geeft namelijk het juiste signaal, alleen geeft de unit een signaal van 0.5 of 3.5 seconde terwijl de motor een continu signaal geeft/krijgt. Ik neem aan dat ik kortsluiting krijg als ik deze op elkaar aansluit, of zou het wel moeten kunnen? Ik vind het lastig, omdat ik niet iets kapot wil maken door het onjuist aan te sluiten.
Bedankt voor de moeite

Groet,

Jasper
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Re: Centrale Deurvergrendeling met Afstandbediening

Bericht door Paulus »

Wat je nodig hebt is een cv kastje met een dubbel wissel contact.De meeste hebben dit,je zult alleen een paar draden door moeten verbinden van je cv kastje.Wat is het merk/type van je ab,dan kijk ik even voor een schema.

Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
jasperh
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2009, 14:29

Re: Centrale Deurvergrendeling met Afstandbediening

Bericht door jasperh »

Een dubbelwisselcontact klinkt mij onbekend in de oren, maar ik ben ook een leek. Ik heb een afstandbediening van het merk Spy gekocht via mbcarparts.com. Via deze linkhttp://home.casema.nl/tomarja/Tom/CV/CV ... ring-0.pdf zie je het aansturings schema en daar staat dat je het aan moet sluiten op de bestaande CV unit(dus ik neem aan niet op de motor?) maar ik weet niet waar deze zit.
Bedankt voor je hulp
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Re: Centrale Deurvergrendeling met Afstandbediening

Bericht door Paulus »

Duidelijk.Aansluiten volgens figuur 2,hierbij komt jou witte draad op de gele van je auto(sluiten),en jou zwart/witte aansluiten op de witte draad van de auto(open).
Je originele draden bevinden zich links onder dashboard en gaan naar de kabelboom van je linker deur.
Jou CV is positief + werkend.
VW:
wit=open
geel=dicht

Succes, : :driveT4

Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
jasperh
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2009, 14:29

Re: Centrale Deurvergrendeling met Afstandbediening

Bericht door jasperh »

Weet je zeker dat het kan, omdat de motor in de huidige situatie een contstant signaal op de gele draad bij sluiten en op de witte draad bij open geeft en de cv unit van de afstandsbediening slechts een signaal van 0.5 sec geeft. Of schakelt de motor dan automatisch om naar een continu signaal als je deze 0.5 seconde postitief maakt? Als dat zo is het top, had de hoop al bijna opgegeven.
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Re: Centrale Deurvergrendeling met Afstandbediening

Bericht door Paulus »

Klopt,mag geen probleem zijn moet zo functioneren zonder problemen.

Succes,

Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
Plaats reactie