temepratuurmeter

vragen over de T4
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

temepratuurmeter

Bericht door Leo45 »

Even gauw een vraagje vanuit mijn vakantieadres, ik heb helaas niet de tijd het forum uit te spitten dus even zo:

Mijn temperatuurmeter slingert tussen de nul en de juiste waarde, let op alleen mijn watertemperatuur alle andere meters blijven het goed doen dus is het niet de stabilisator.
Heeft iemand een klein fotootje waar de temperatuurvoeler op staat??
Ik heb zelf wel de schema's bij me dus in de verdeelkast kom ik aardig weg.
Het is overigens een 2.5TDI uit 2002.

Alvast bedankt vanuit Italie

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: temepratuurmeter

Bericht door koos 890 »

Leo , in ieder geval een hele goede vakantie toe gewenst . Dit is niet iets voor in de vakantie om te repareren !!!! Je moet namelijk solderen aan je teller-unit , daar maakt je temp. meter slecht contact.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: temepratuurmeter

Bericht door Leo45 »

OK, dan laat ik het lekker zitten bedankt voor het antwoord...
Het is geen ernstig probleem want als alles verder in orde is kan het gewoon niet te heet worden.

Na de vakantie verder

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
ossie38
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:38

Re: temepratuurmeter

Bericht door ossie38 »

hallo Leo,

Kan ook je temperatuur voeler zijn. Heb ik laatst gehad. oOk op de snelweg ging de temperatuur van 0 naar 90 en weer terug. Raar gezicht. Dit kan ook je brandstoftoevoer beinvloeden.
Gebruikersavatar
Keely 798
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55

Re: temepratuurmeter

Bericht door Keely 798 »

Hallo Leo,

Misschien heb je hier wat aan.

http://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G2_%28 ... anzeige%29

Succes George Haga
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: temepratuurmeter

Bericht door Leo45 »

Ik ben inmiddels wat verder...
Het is waarschijnlijk de voeler zelf, als ik heuvel op ga en dus de motor warmer wordt dan geeft tie de temperatuur goed aan.
Ga ik heuvel/berg af dan zakt de motortemperatuur waarschijnlijk een klein beetje op dat moment valt de meter ook na enige tijd helemaal terug naar nul.

Voor wat betreft de brandstoftoevoer dat zal er inderdaad voor een deel mee samenhangen want als ik de motor start als tie warm is lijkt het wel alsof er iemand kort gas geeft, de motor springt aan en het toerental schiet heel even omhoog om daarna snel weer terug te zakken. Uiteraard geeft dit natuurlijk wel gelijk een roetwolk achter de auto.

Afijn we rijden nog en ik vrees dat als het zo blijft we dat de komende 3 weken nog wel blijven doen in Oostenrijk en Italie.

Groeten


Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: temepratuurmeter

Bericht door Leo45 »

Nog even wat feedback op mijn probleempje.
Het was inderdaad de defecte temperatuurvoeler deze is vandaag vervangen en gelijk even een APK-aatje en ik kan weer vooruit voorlopig.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2030
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: temepratuurmeter

Bericht door chv »

Kijk, dat vind ik nou eens netjes. Altijd nog effe laten weten hoe het nou uiteindelijk is afgelopen.
Was het overigens een duur grapje die sensor laten vervangen?

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: temepratuurmeter

Bericht door Leo45 »

Nee, hoor.. sensor was 35,-- en het erin zetten 37,-- excl BTW dus dat valt wel mee.
Enige is dat het koelwater er voor een groot deel uit moet en weer in.
Het is uiteraard geld maar voor dat geld kan je eigenlijk niet zelf op straat gaan staan tobben.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2030
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: temepratuurmeter

Bericht door chv »

Toch weer 2 a 3 flessen Loch Lomond ;-0
Maar je hebt gelijk, belangrijkste is dat ie weer probleemloos verder kan rijden.
(een ongewisse toekomst tegemoet, want je overwoog toch om te gaan switchen?)

Met vriendelijk groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: temepratuurmeter

Bericht door Leo45 »

chv schreef:Toch weer 2 a 3 flessen Loch Lomond ;-0
Maar je hebt gelijk, belangrijkste is dat ie weer probleemloos verder kan rijden.
(een ongewisse toekomst tegemoet, want je overwoog toch om te gaan switchen?)

Met vriendelijk groet,

Charles Vos

Ik drink geen whisky :bifun :bifun
Ja dat klopt maar dat gaat volgend jaar gebeuren. intern overleg hier heeft als oplossing gebracht dat we nog 1x met de camper op vakantie gaan en dan 'm gaan inruilen voor een T5.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2030
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: temepratuurmeter

Bericht door chv »

Dan nemen jullie hem mee voor zijn laatste ritje (het lijkt wel een gangstermovie)
Wel blij dat jullie het houden bij een Volksiebus.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: temepratuurmeter

Bericht door Leo45 »

chv schreef:Dan nemen jullie hem mee voor zijn laatste ritje (het lijkt wel een gangstermovie)
Wel blij dat jullie het houden bij een Volksiebus.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Had je daar aan getwijfeld dan??
Op dit moment heeft mijn baas 6 van die dingen met automaat en als het even lukken wil ga ik voor zo iets.

Als volgend jaar de nieuwe modellen uitkomen zal er vast nog wel een oud model ergens staan nieuw maar dan voor minder :wjw

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2030
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: temepratuurmeter

Bericht door chv »

(Dit dreigt een beetje een eigen topic te worden, maar so what? het is je eigen topic)
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je naar iets groters wilde overstappen en toen vreesde ik vreemdgang.
Maar je gaat de stoute zelfombouwschoenen aantrekken? Of heeft je baas allemaal kampeerbussen? ;-)

Met vriendelijke groet,

Charles
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: temepratuurmeter

Bericht door Leo45 »

Nee, het verhaal zit anders.
Mijn vrouw rijdt hier in de buurt in een scootmobiel en als we binnen Nederland ergens heen gaan dan nemen we dat ding mee op een aanhanger.
Dat is lastiger als je ver weg gaat, vooral omdat je met een aanhanger gebonden bent aan de maximum snelheid en als je ergens op een camping ofzo staat kan je zoiets ook niet altijd ergens binnen zetten als het langdurig regent.

Dus willen we eigenlijk op vakantie en de scoot meenemen. Voeg daarbij dat er nu nog voordeel valt te halen omdat als je dat goed regelt je een vrijstelling hebt voor het betalen van BPM en dat je nog op een grijs kenteken mag blijven rijden.
Ik denk dat die regeling gaat vervallen als de BPM wordt afgeschaft maar daarvoor komt natuurlijk wat terug zonder die vrijstelling.
Ook willen we in 2011 naar een ver land op vakantie en dus gaan we dan niet in de camper weg dat jaar.

Kortom als die dingen bijelkaar maken dat we besloten hebben de camper weg te doen en een gewone bus te kopen.
Nu hebben we nog onderling de discussie of we een dubbelcabine gaan kopen of gewoon een enkele want we nemen eigenlijk nooit mensen mee in de auto en dan is zo'n bankje ook erg duur daarvoor kan je weer andere leuke dingen extra kopen.

Het leven is niet zo eenvoudig als het lijkt.... :nuts :nuts

Lang verhaal maar je vroeg er zelf om.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Plaats reactie