Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2.o benzine of 1.9 td.

vragen over de T4
Plaats reactie
l.vos
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 feb 2007, 18:22
Locatie: grijpskerk

2.o benzine of 1.9 td.

Bericht door l.vos »

Wij willen een 9 persoons kombi t4 aanschaffen voor onze kinderopvang .Nu even de volgende vraag wat we moeten doen een1.9 td of een 2.o benzine.Waar we bang voor zijn is het verbruik en het onderhoud en levensduur van de benzine uitvoering Graag zou ik wat reactie's horen over deze bussen.Ik praat over auto's rond bouwjaar 97/98.Ook reacties over te verkopen auto's zijn welkom.wel nette bussen graag
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Re: 2.o benzine of 1.9 td.

Bericht door marcel 415 »

hoi big vos ik heb zelf een 19 td gehad was gunstig in onderhoud,maar mijn verbruik was 1op 11 1op 12 ongeveer.
we hebben nu een benzine die doet 1 op 10 ongeveer en op gas 1op 8.onderhoud weet ik nog niet viel nog wel mee.
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
l.vos
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 feb 2007, 18:22
Locatie: grijpskerk

Re: 2.o benzine of 1.9 td.

Bericht door l.vos »

big vos is mijn broer.ik ben het jongere broertje met zwarte t5
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: 2.o benzine of 1.9 td.

Bericht door matje86 »

rij je meer dan 20 000 per jaar dan diesel :T44EVER minder km,s benzine :werkaanT4
weet je metteen waarom ik diesel :bifun
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 2.o benzine of 1.9 td.

Bericht door Roger B. (11)61 »

met de huidige dieselprijzen kun je gas zeer zeker ook overwegen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:27
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Re: 2.o benzine of 1.9 td.

Bericht door Ramon »

Wegenbelasting 9 persoons diesel is bizar, want wordt gezien als gewone personenauto met een gewicht van rond 1600kg
reken maar uit wat dat kost (=/- 400 euro/ kwartaal, benzine : +/- 230 euro / kwartaal)),was voor ons absoluut het punt om een benzinebus te nemen, de dieselprijs kruipt ook steeds meer naar de benzineprijs dus dat heeft in mijn ogen ook geen meerwaarde.
Verder is dit mijn 3 benzine bus, waarvan de vorige ruim 240 dkm had gereden en die reed nog prima, onderhoud doet alles !
T4 2.0 dubbel cabine 1996 benzine, airco, airbags,Abs.
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het ook in de kroeg,
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: 2.o benzine of 1.9 td.

Bericht door repelsteeltje »

in dit geval, gezien de berg wegenbelasting die je betaald is het voordeeligste het volgende:

zoek een bus bij onze oosterburen, liefst een 2,5 5 cilinder benzine, automaten laten staan, is drama. dus alleen handgeschakeld.
km stand maakt niet veel uit, deze blokken kunnen met normaal gebruik en onderhoud een half miljoen aan. Waarom in duitsland?? meer aanbod, beter onderhouden, prijs is ook na import lager. (voor een 2000er moet je geschat zo'n 1200 euro bpm rekenen)

importeer hem, voordat je voor de RDW keuring gaat eerst een G3 gasinstallatie met onderbouwtank er op laten schroeven.
Plaats reactie