Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

lange lading met dubbele cabine

vragen over de T4
Plaats reactie
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

lange lading met dubbele cabine

Bericht door Rogier663 »

Beste medeforummers,

Ik heb een vraag over het vervoeren van lange lading in een T4 korte wielbasis met dubbele cabine. Voor mijn achterbank heb ik een verhoogde polyester vloer (zo'n bak). Mag ik voor het vervoeren van lange platte lading in de achterwand van mijn dubbele cabine een gat zagen wat uitkomt ONDER de verhoogde vloer tot aan de opstaande metalen rand achter de voorstoelen??

De lading komt NIET in het passagiers gedeelte, de vloer verhoger is vastgekit aan de rest van de achterwand er is dus geen sprake van een deelbare of makkelijk te verwijdere vloer.

Zou dit zijn toegestaan of zou ik last krijgen bij een verkeerscontrole en heb ik een naheffing BPM aan mijn broek.

Alvast bedankt,

Rogier 663
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: lange lading met dubbele cabine

Bericht door Multivan Generation »

lijkt me wel,
maar voor de zekerheid zou ik het even navragen bij de RDW :knipoog
Gewoon even langsgaan rond een uur of 12 en laten bekijken.

Dan weet je het zeker.. :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: lange lading met dubbele cabine

Bericht door Harry 341 »

Moet kunnen,is dus hetzelfde als bij mijn "gewone"dubbele cabine.Ik kan er lange platen inschuiven die tot tegen de vóórstoelen komen.
De vloerverhoger onder de achterbank is hol en loopt door tot tegen de vóórvloer.Kun je alleen bijkomen via de laadruimte.
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: lange lading met dubbele cabine

Bericht door Rogier663 »

Harry,

Dus het is bij jouw bus standaard je dat lange delen voorbij je achterbank kunt steken dus helemaal onder de verhoogde vloer, je hebt dan bijna 2,50m laadruimte (laatste stuk nog geen 10cm hoog denk ik....) Hiermee dus nooit problemen gehad met RDW of douane?? Ik moet vaak een laddertje meenemen die ik terplaatse moet monteren en alleen voor zo'n laddertje moet ik nu mijn dakdragers monteren. Als dat laddertje op die manier in de auto zou passen zou het mij een hoop werk, ergenis en gefluit schelen!

Gr. Rogier
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: lange lading met dubbele cabine

Bericht door Harry 341 »

Rogier,is gewoon standaard af dealer.Nooit problemen mee.Is geen Omos,want die heeft dat niet.Daar zitten de poten van de achterbank in de weg.En inderdaad is het laatste stuk 10 cm hoog.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
rider
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 mar 2009, 18:13

Re: lange lading met dubbele cabine

Bericht door rider »

same here

ik heb een verlengde, en kan platen van 275 lang vervoeren.
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: lange lading met dubbele cabine

Bericht door Rogier663 »

Oke, bedankt!! Dan ga ik me er maar aan wagen... Ik dacht idd ook begrepen te hebben dat de lading niet in verbinding mocht staan met het passagiers gedeelte en dat kan idd niet op deze manier..

Gr. Rogier
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: lange lading met dubbele cabine

Bericht door Adrie 260 »

Ehm, er zijn toch tegenwoordig van die telescopische ladders te koop, ik heb ze zelf al een paar keer gebruikt en vond ze niet verkeerd, best stevig en stabiel, maar ik weet natuurlijk niet hoe lang de ladders zijn die jij gebruikt.
De groewten uut Sommersdiek
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: lange lading met dubbele cabine

Bericht door Rogier663 »

Beste Adri,

Ja ik weet van het bestaan van telescoopladders, maar ik moet laddertjes monteren in een liftschacht en dat zijn vaste laddertjes.

Gr. Rogier
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: lange lading met dubbele cabine

Bericht door Adrie 260 »

Aha, kooiladders zonder kooi dus, ja, die maken ze nog niet telescopisch :jump
De groewten uut Sommersdiek
Plaats reactie