Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Van grijs naar Camper?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Freekw
Berichten: 401
Lid geworden op: 01 feb 2010, 23:13

Van grijs naar Camper?

Bericht door Freekw »

Ik ben van plan om een T4 2.5 TDI 103 PK grijs kenteken om te bouwen naar camper kenteken.
(Heb nog niets aangeschaft)
Nu heb ik gehoord dat dat moelijk word na een bepaald bouwjaar klopt dat?

mvg Freek (PS weet iemand nog iets staan? T4 2.5 TDI 103 PK
Afbeelding
Mobilvetta miller camper Fiat 2.8 JTD
Volvo V70
Fiat 500
Moto Guzzi V7 special
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Van grijs naar Camper?

Bericht door Roger B. (11)61 »

:lach 103pk is EEEEERG dun gezaaid.... die vind je niet......

een 102 pk geef ik je meer kans :bifun

de problemen zijn volgens mij afhankelijk van het chassisnummer (w1 of w2), maar weet niet of dat niet altijd al in het chassisnummer gestaan heeft maar pas na een bepaalde datum voor problemen is gaan zorgen (regeltjes aangepast)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2036
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Van grijs naar Camper?

Bericht door chv »

Had dat niet te maken met de bijzonder verbruiksbelasting (BVB) die als naheffing kan komen als je van grijs naar geel kenteken gaat?
(En de hoogte daarvan hangt dan weer af van de leeftijd van het bussie.)

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Van grijs naar Camper?

Bericht door Roger B. (11)61 »

nou, dat zou je hebben, maar volgens mij kun je sinds een bepaalde datum een grijs kenteken niet meer geel maken tenzij het een van geel naar grijs omgebouwd grijs kenteken was
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Van grijs naar Camper?

Bericht door Roger B. (11)61 »

volgens mij krijg je tegenwoordig geen ander kenteken meer, ik meen dat er een omgebouwde camper-rijder hier nog met het originele (wel netjes omgekeurd en zo)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: Van grijs naar Camper?

Bericht door BenTDI »

Freekw schreef:Ik ben van plan om een T4 2.5 TDI 103 PK grijs kenteken om te bouwen naar camper kenteken.
(Heb nog niets aangeschaft)
Nu heb ik gehoord dat dat moelijk word na een bepaald bouwjaar klopt dat?

mvg Freek (PS weet iemand nog iets staan? T4 2.5 TDI 103 PK
Ik ben Bentdi en heb vorig jaar nog een T4 102 pk bouwjaar 2000 (103pk ben ik ook niet tegengekomen)camper gebouwd en keurig van grijs naar geel kenteken gegaan,als je er een bouwt en bij aanschaf maar op let dat ie rondom 4 rem SCHIJVEN hebt want op het remsysteem vallen ze nog al eens bij de RDW ,dan moet je een M1 verklaring bij de Importeur van VW hebben (dit is PON uit Leusden,en neem er een met bouwjaar 2000-2002 9jaar oud is 90% korting op BPM,dus het maximum ongeveer. (laat m in Hemelsnaam keuren in LELYSTAD en vragen naar de heer ARENDSE :yes ) want dan zit je goed met de bureaucratie van ambtenaren,dat is een goed keuringsstation .
Ook als je m aanbied met keuren (let wel dat je alles volgens de regels van westfalia ombouwd met constructie Sicaflex Kit en moerpopnagels voor een eventueel dak.en dat gordels orgineel gemonteerd zitten.
Groet Bentdi foto galerij nr 1143....
Kijk ook eens bij Rene en Berry die heeft ook een dak gemonteerd,als je een hefdak wil tenminste ,(kan ook met een klein recht omhooggaand dak) :werkaanT4 :driveT4
Denk eraan altijd 20x meten daar is de meeste tijd mee versleten.
Mailen mag hoor als je wat weten wil.
bkoolmees@hotmail.com
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: Van grijs naar Camper?

Bericht door BenTDI »

BenTDI schreef:
Freekw schreef:Ik ben van plan om een T4 2.5 TDI 103 PK grijs kenteken om te bouwen naar camper kenteken.
(Heb nog niets aangeschaft)
Nu heb ik gehoord dat dat moelijk word na een bepaald bouwjaar klopt dat?

mvg Freek (PS weet iemand nog iets staan? T4 2.5 TDI 103 PK
Ik ben Bentdi en heb vorig jaar nog een T4 102 pk bouwjaar 2000 (103pk ben ik ook niet tegengekomen)camper gebouwd en keurig van grijs naar geel kenteken gegaan,als je er een bouwt en bij aanschaf maar op let dat ie rondom 4 rem SCHIJVEN hebt want op het remsysteem vallen ze nog al eens bij de RDW ,dan moet je een M1 verklaring bij de Importeur van VW hebben (dit is PON uit Leusden,en neem er een met bouwjaar 2000-2002 9jaar oud is 90% korting op BPM,dus het maximum ongeveer. (laat m in Hemelsnaam keuren in LELYSTAD en vragen naar de heer ARENDSE :yes ) want dan zit je goed met de bureaucratie van ambtenaren,dat is een goed keuringsstation .
Ook als je m aanbied met keuren (let wel dat je alles volgens de regels van westfalia ombouwd met constructie Sicaflex Kit en moerpopnagels voor een eventueel dak.en dat gordels orgineel gemonteerd zitten.
Groet Bentdi foto galerij nr 1143....
Kijk ook eens bij Rene en Berry die heeft ook een dak gemonteerd,als je een hefdak wil tenminste ,(kan ook met een klein recht omhooggaand dak) :werkaanT4 :driveT4
Denk eraan altijd 20x meten daar is de meeste tijd mee versleten.
Mailen mag hoor als je wat weten wil.
bkoolmees@hotmail.com
Op Marktplaats staat nog een mooie inrichting met hefdak te koop...) in De Meern. :ikrij :werkaanT4
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2036
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Van grijs naar Camper?

Bericht door chv »

Ja, en voor de prijs van een complete kampeerbus :groteogen

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Freekw
Berichten: 401
Lid geworden op: 01 feb 2010, 23:13

Re: Van grijs naar Camper?

Bericht door Freekw »

Ik heb ondertussen een T4 gekocht met geel kenteken(camper)
Nu alleen nog opnieuw inrichten
Afbeelding
Mobilvetta miller camper Fiat 2.8 JTD
Volvo V70
Fiat 500
Moto Guzzi V7 special
Gebruikersavatar
iven
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 mei 2009, 20:48

Re: Van grijs naar Camper?

Bericht door iven »

Grijs of geel maakt niets uit, als particulier betaal je gewoon geel tarief ook als je kenteken grijs is.


Dus als je grijs ombouwd naar camper hoef je niet eens het kenteken aan te passen. Gewoon aan de campereisen voldoen en aanmelden bij de leuker kunnen we het niet maken jongens. En dan betaal je het kwart tarief, om problemen te voorkomen even wat foto's maken en meesturen bij de aanmelding.

Hoe ik dit allemaal weet, ik rijd in een :driveT4 T4 camper (reimo omgebouwd) deze heeft een grijs kenteken en toch gewoon 5 zitplaatsen (klapbank met riemen)en ik betaal kwart campertarief.

De eisen waaraan een camper dient te voldoen staan gewoon op de site van de zelfde leuker kunnen we het niet maken jongens :T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Van grijs naar Camper?

Bericht door Multivan Generation »

@ freekw:

kijk eens hier: viewtopic.php?f=2&t=25703

Als jullie met elkaar contact op zouden nemen,
dan zouden jullie van elkaars ervaringen gebruik kunnen maken :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Freekw
Berichten: 401
Lid geworden op: 01 feb 2010, 23:13

Re: Van grijs naar Camper?

Bericht door Freekw »

Multivan Generation schreef:@ freekw:

kijk eens hier: viewtopic.php?f=2&t=25703

Als jullie met elkaar contact op zouden nemen,
dan zouden jullie van elkaars ervaringen gebruik kunnen maken :zwaai

Ik heb een T4 aangeschaft met camper kenteken,dus hoef niet meer van grijs naar geel/camper.
Moet wel het campergedeelte opnieuw inrichten (heb reeds een interieur gevonden)
De vorige eigenaar had hem minimaal ingericht als camper(puur voor de wet)
Wij gaan er een volwaardige camper maken.
Afbeelding
Mobilvetta miller camper Fiat 2.8 JTD
Volvo V70
Fiat 500
Moto Guzzi V7 special
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Van grijs naar Camper?

Bericht door Roger B. (11)61 »

iven schreef:Grijs of geel maakt niets uit, als particulier betaal je gewoon geel tarief ook als je kenteken grijs is.


Dus als je grijs ombouwd naar camper hoef je niet eens het kenteken aan te passen. Gewoon aan de campereisen voldoen en aanmelden bij de leuker kunnen we het niet maken jongens. En dan betaal je het kwart tarief, om problemen te voorkomen even wat foto's maken en meesturen bij de aanmelding.

Hoe ik dit allemaal weet, ik rijd in een :driveT4 T4 camper (reimo omgebouwd) deze heeft een grijs kenteken en toch gewoon 5 zitplaatsen (klapbank met riemen)en ik betaal kwart campertarief.

De eisen waaraan een camper dient te voldoen staan gewoon op de site van de zelfde leuker kunnen we het niet maken jongens :T44EVER :driveT4
Let wel! er is verschil tussen de RDW en de douane/belastingdienst wat eisen betreft.
Voor je belasting hoef je alleen aan de inrichtingseisen van de douane/belasting dienst te voldoen.

Ik kan me zo voorstellen dat voor het vervoer van personen (en het verzekerd zijn daarvan) de belastingdienst niet verantwoordelijk is (en daar dus niet naar kijkt). Om je op dat gebied helemaal in te dekken zou je dus bij de RDW ook als camper op kenteken moeten staan en vermeld moeten zijn dat er een x-aantal personen zitplaats hebben.
Wat ik wel vreemd vind, is dat je blijkbaar nu ook geen BPM naheffing betaald hebt????
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
iven
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 mei 2009, 20:48

Re: Van grijs naar Camper?

Bericht door iven »

Roger B. (11)61 schreef:
iven schreef:Grijs of geel maakt niets uit, als particulier betaal je gewoon geel tarief ook als je kenteken grijs is.


Dus als je grijs ombouwd naar camper hoef je niet eens het kenteken aan te passen. Gewoon aan de campereisen voldoen en aanmelden bij de leuker kunnen we het niet maken jongens. En dan betaal je het kwart tarief, om problemen te voorkomen even wat foto's maken en meesturen bij de aanmelding.

Hoe ik dit allemaal weet, ik rijd in een :driveT4 T4 camper (reimo omgebouwd) deze heeft een grijs kenteken en toch gewoon 5 zitplaatsen (klapbank met riemen)en ik betaal kwart campertarief.

De eisen waaraan een camper dient te voldoen staan gewoon op de site van de zelfde leuker kunnen we het niet maken jongens :T44EVER :driveT4
Let wel! er is verschil tussen de RDW en de douane/belastingdienst wat eisen betreft.
Voor je belasting hoef je alleen aan de inrichtingseisen van de douane/belasting dienst te voldoen.

Ik kan me zo voorstellen dat voor het vervoer van personen (en het verzekerd zijn daarvan) de belastingdienst niet verantwoordelijk is (en daar dus niet naar kijkt). Om je op dat gebied helemaal in te dekken zou je dus bij de RDW ook als camper op kenteken moeten staan en vermeld moeten zijn dat er een x-aantal personen zitplaats hebben.
Wat ik wel vreemd vind, is dat je blijkbaar nu ook geen BPM naheffing betaald hebt????
Ik heb onze camper in 2008 ingevoerd uit Belgie, hij is RDW gekeurd, bij het invoeren hoef je alleen over het "grijze"deel BPM te betalen. Het luxe camperdeel valt buiten de BPM. ( de tijdens de keuring ingebouwde autoradio niet, deze telde wel mee voor de BPM) Er staat op het grijze kenteken wel vermeld dat het een camper is en ook het aantal zitplaatsen is daarop vermeld.
Gebruikersavatar
the sandman
Berichten: 914
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:27
Locatie: bij Zwolle

Re: Van grijs naar Camper?

Bericht door the sandman »

iven schreef:
Grijs of geel maakt niets uit, als particulier betaal je gewoon geel tarief ook als je kenteken grijs is.

dat klop niet iven
als je een grijs kenten bus hebt (en dus ook die inrichting)
dan betaal je geen provinciale opcenten ( ongeveer € 25,- a € 30,- ligt eraan wat voor een je hebt)
(dat is een klein gedeelte van de wegenbelasting)
(die is regio afhankelijk)

en als je een personen indeling hebt dan heb je een geel kenteken en dan betaal je wel de provinciale opcenten erbij.
dus er is wel verschil tussen grijs en geel kenteken als particulier

ik rij ook particulier en was voor mijn grijskenteken € 126,- p/m kwijt
als ik een geel kenteken had zat ik op ong € 150,- p/m
nu heb ik hem naar camper omgeboud en betaal nu € 40,- p/m

grt Theo
Vriendelijke, Groeten
" The Sandman 835 "
Plaats reactie