Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

het stinkt

vragen over de T4
Plaats reactie
pa2jbv
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 feb 2007, 19:04

het stinkt

Bericht door pa2jbv »

Hallo allemaal,

Een poos terug melde ik mij met de klacht een naar koelstof ruikende geur in de cabine. Inmiddels is dit probleem
opgelost door een nieuwe kachelradiateur te plaatsen. Achteraf niet zo moeilijk. De radiateur was voorzien van een
afdichtingsstrip langs de omtrek van de radiateur zodat de lucht niet tussen het huis en de kachelradiateur door kan.
Afijn alles keurig in elkaar gezet motor gestart geen stank, toen motor op bedrijfs temperatuur kwam kwam er een
chemies luchje vrij eerst gewoon een paar honderd km gereden maar lucht gaat niet weg. kachel opnieuw eruit gehaald
afdichtstrip verwijderd opnieuw kachel gemonteerd en weer die k$t geur.Hoe kan dat nou het ding is van aluminium
met boven en onder een kunstof kapje. Toen ik de kachelradiateur eruit had en aan het ding ruikte, rook ik dezelfde
geur. Ik heb de kachelradiateur nieuw gekocht is afgeleverd in doos. Er zit toch geen bescherm laagje gespoten op de
radiateur die je eerst moet verwijderen. De garage die de radiateur heeft geleverd snapt er ook niks van.
Wie heeft een tip, over 14 dgn heel ik de radiateur er weer uit intussen een klusje van niks geworden.
met vr gr jan
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: het stinkt

Bericht door René »

Zit de kachelkbak soms vol met (koel)vloeistof?

René
pa2jbv
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 feb 2007, 19:04

Re: het stinkt

Bericht door pa2jbv »

Helaas rene,

Bak is schoon en droog aan de onderkant zit een slangetje kan geen vloeistof in blijven zitten.
Trouwens bak ook schoon geblazen met lucht
Ongeveer dezelfde geur heb je ook als je na 3/4 jaar de verwarming aan zet beter kan ik het niet omschrijven.
ventilator motor of voorschakel weerstand is het niet. Geur komt zodra de kachelradiateur een bepaalde temperatuur krijgt.
Het moet ofwel de radiateur zelf zijn, of dat de radiateur de bak zelf raakt en zo die geur produceert. Het gekke is als ik mijn neus in de bak stop ruik ik het niet, duw ik mijn neus tegen de radiateur ruik ik het meteen. Als ik hem opnieuw demonteer stop ik het ding in bezine en daarna in de vaatwas machine.Wat een ellende zeg.

rene dank voor je reaktie groet jan
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: het stinkt

Bericht door repelsteeltje »

interieurluchtfilter al eens vervangen????

Dat ding kan namelijk ook aardig naar dood konijn gaan stinken.
Plaats reactie