Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Welk dubbel din radio/navi-systeem?

vragen over de T5
Plaats reactie
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Welk dubbel din radio/navi-systeem?

Bericht door Kobus »

Ik wil een dubbel din radio/navigatiesysteem in mijn volgende koets, maar weet niet goed welk systeem. Het originele navi-systeem vind ik te duur en bovendien niet mooi. Ik heb proefgereden met een Pioneer Avic maar vond de afleesbaarheid erg slecht zodra er licht op/langs valt.
Ik wil er mee kunnen navigeren, radio luisteren, een CD afspelen, een blue tooth aansluiting voor de telefoon en eventueel mp3-aansluiting. Dvd's kijken of een achteruitrijcamera hoeft van mij niet want dat ga ik toch niet gebruiken. Het moet een beetje gemakkelijk te bedienen zijn; als ik iets moeilijks wil vraag ik wel iets aan mijn vrouw.... Iemand goede ervaringen met een bepaald systeem of een idee waar ik eens moet gaan kijken (omgeving Rotjeknor)? Alvast bedankt!
stop the rat race
Gebruikersavatar
sjhizzel
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2010, 10:24

Re: Welk dubbel din radio/navi-systeem?

Bericht door sjhizzel »

Misschien een andere optie ipv de Avic is de Pioneer AVH-5200(enkel din). Wat ik hiervan niet zeker weet, maar wel logisch klinkt is dat het uitklapscherm in de juiste stand te zetten is zodat je minder lichtinval hebt. Ikzelf heb uiteindelijk gekozen voor de AVH-3200BT..

Kheb nu dus wel een originele VW autoradio over (type moet ik ff nakijken)... 2din + navi (via cd-tje wat er perse in moet zitten) .. speelt geen mp3, geen wisselaar.. een limited edition dus ;)
T5 2.5 TDI
zwekkie
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 mei 2007, 14:15
Locatie: Julianadorp

Re: Welk dubbel din radio/navi-systeem?

Bericht door zwekkie »

Zelf heb ik er onlangs 1tje gekocht bij de shopperstop.nl(geen binding mee).
Voor 550 euro klaar en deze speelt alles, telefoon, tv en navigatie.
Miachien een optie.

Groet,

Zwekkie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33810
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Welk dubbel din radio/navi-systeem?

Bericht door Multivan Generation »

Misschien vind je hier iets leuks?

http://www.zenec.com/en/products/ego/
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Welk dubbel din radio/navi-systeem?

Bericht door Kobus »

Die van shopperstop ziet er netjes en overzichtelijk uit; kan helaas even geen merk vinden op de foto's. De specificaties lijken me ook niet verkeerd, al ben ik geen expert op dit vlak.
Ook bij Pioneer ga ik nog even kijken.
Een uitklappend scherm werd me overigens door een kennis afgeraden omdat dit "wel eens kon gaan dansen op slecht wegdek" waardoor er storingen op kunnen treden. Zou het?
stop the rat race
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: Welk dubbel din radio/navi-systeem?

Bericht door Rick »

Ik vind de modellen van Shopperstop een beetje duur en vind de foto's erg goedkoop ogen. Op een of andere tuning beurs heb ik een poosje met zo'n Zenec gespeeld. Die dingen hebben een erg fraaie interface en zijn volgens mij erg leuke apparaten.

Ik kreeg toen een leuke aanbieding van een Kenwood 9240BT maar blijf toch altijd wel benieuwd naar een toestel van Zenec!
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Welk dubbel din radio/navi-systeem?

Bericht door raymondo »

ik heb een kenwood 7260 bt laten monteren.. een zeeeeeer makkelijk te bedienen en overzichterlijke radio navigatie... ik heb een hekel aan boekjes bij alles wat ik doe wil maar dit werkt echt fantastisch..
Het beeld scherm kun stellen in verstellen op de zon inval dus ook overdag kan ik goed kijken op het scher. alleen met opendak open niet altijd.... het front is ook afneembaar.. alles is intestellen.. contact uit. dan draait het front zodat ik door een druk op de knop er af kan nemen.

1 mega nadeel vind ik..... de volume...... je moet bij iedere keer dat je iets harder wilt een druk geven op een softtouchknopje. je kunt hem niet in houden tot die voluit staat...

en hij kan van 0 tot 35.. dus van niks tot alles is 35 keer drukken.. en weer terug... dus dit is echt een groot nadeel. er zit een afstandbediending bij.. maaar van 3 keer snel drukken geheid dat die 1 keer niet pakt

scherm is mooi groot en alles is makkelijk in te stellen..

Moet eerlijk bekennen dat ik voor aanschaf geen vergelijk hb gedaan met andere toestellen.
maar weet wel dat deze goed bevalt.Ook met de kenwood Tv tuner doet die het fantastisch
borien
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:42

Re: Welk dubbel din radio/navi-systeem?

Bericht door borien »

Hallo Kobus,
Ik heb een Pioneer avic-x1r systeem, het scherm komt er uit als hij aangezet wordt.
Het systeem is van 2006 en tot nu toe al vier keer terug geweest naar de reparatie dienst.
Als hij werkt doet hij het prima, maar hij is erg storingsgevoelig.
Hij werkt op een DVD, de aflees"laser" vervuilt zeer snel, ieder half jaar schoonmaken, Het uitklapscherm is storingsgevoelig, de microswiches gaan stuk.
Kortom hij is zijn prijs volgens mij niet waard.
Zoek iets zonder bewegende onderdelen, zoals bv een vast geheugen en geen DVD.
Let ook op de mogelijkheid om nieuwe kaartgegevens te laden.
Bij Garmin is het tegenwoordig een abonement te nemen om ieder jaar de niewe kaartgegevens te krijgen.
Veel succes
Groetjes Rien.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Welk dubbel din radio/navi-systeem?

Bericht door raymondo »

kom even terug op me eerdere positieve referentie van kenwood....... heb inmiddels me 2e radio. die vandaag voor de zoveelste keer gereset moest worden. is al diverse malen geupdate.. en blijft storingen geven... camera staat aan als ik voorruit rijd, scherm staat op bellen terwijl gesprek allang is beeindigd...

zijn nu in overleg om een 9260 te plaatsen. hopen dat deze betere software heeft..

ook de tv tuner werkt niet... dacht in het begin van wel. maar ook deze word binnenkort vervangen door een nieuwer model...

ik had nooit een tv tuner in de auto dus wist toen niet wat ik kon verwachten.. maar na vergelijk met een andere auto.. blijkt dat de mijn zeker 50 % minder ontvangst heeft als die zou moeten kunnen hebben...
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: Welk dubbel din radio/navi-systeem?

Bericht door Rick »

Zoals hierboven vermeld heb ik de 9240bt en ben toch wel erg tevreden, maar wel klote dat de jouwe niet lekker wil werken!
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: Welk dubbel din radio/navi-systeem?

Bericht door Dimitri-Turbo »

IK neem aan dat je een T5 rijdt.... heb toevallig een kennis van het VW-passat forum die mooie systemen levert (ook inbouw) uit china voor weinig geld en goede kwaliteit ;) volgens zeggen.... zijn orginele look-a-like!

http://www.rnswinkel.nl (als dit mag van de moderator) en anders stuur even een PB dan geef ik je zijn website door.
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Plaats reactie