Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Cyclone, stilstaande luchtinlaat generator

vragen over de T5
Plaats reactie
robin
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:59
Locatie: Den Haag

Cyclone, stilstaande luchtinlaat generator

Bericht door robin »

Hallo,

Is iemand bekend met dit product? Ziet er volgens de website http://www.akings.nl/customers/default.aspx veelbelovend uit:
- betere verbranding
- betere prestaties
- brandstofbesparing tussen de 8 en 10%

En dat allemaal door een betere vermening van de brandstof en inlaatlucht.

Graag ervaringen......
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

weer een unieke uitvinding

Bericht door vaniac »

Theoretisch gezien zal het wel werken. In de praktijk ziet het er volgens mij heel anders uit. De kwaliteit van de verbranding wordt door heel veel verschillende factoren bepaald, die allemaal op elkaar afgestemd moeten zijn.
Het monteren van een universeel onderdeel, waarvan je ook nog niet de exacte bevestigingsplaats weet, zal het rendement nauwelijks merkbaar verbeteren. Je zou er proefondervindelijk achter moeten komen wat bij de T5 de meest geschikte plaats is. Hiervoor zou je beschikking moeten hebben over een vermogensbank.
Voor de kostprijs van dit ding kun je ook diesel tankenvoor zo'n 1200 tot 1400 km!!!
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

Werkt prima in combinatie met mijn leidingmagneet en vonkverbreders en ioniserende luchtfilter
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Denk dat ik er twee opzet :bonk :bonk :bonk

:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Bericht door olle griese »

Denk er wel aan dat PON het ziet als een modificatie en je garantie vervalt.
Ik heb hem om die reden weer af gehaald.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

:pinnoc :bifun :bifun :pinnoc
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Zulke dingen werken eerder negatief !
Ze geven een extra weerstand en zullen waarschijnlijk op een vermogenstestbank een verlies aan vermogen te zien geven...
Er is ook een uitvoering op de markt waarbij het middelste gedeelte als een propellertje met electromotortje is uitgevoerd.

Tenslotte is het niet ondenkbaar dat er onderdelen van los komen die de motor mee worden ingezogen.... :gif :alarm :ie :bonk :klappen

Succes !!!
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

de turbo slingert de lucht al genoeg in de rondte
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Bij dit soort dingen, vraag ik me altijd weer af: alsof VW geen goede motoren bouwt.
Gewoon lekker standaard laten die hap, en niks aan veranderen, ok dat EGR gedoe zal ze nut wel hebben.
Maar voor de rest lekker laten zitten.

Painter, the Basic man !!!!!!!!!! :jump :jump :jump
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Inderdaad.... : basic hersens !!!! :jumpklap :bonk :gekte :bifun

En de groeten van Guus :love :toppie
Plaats reactie