Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

inrij periode t5 GP 25000 KM?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

inrij periode t5 GP 25000 KM?

Bericht door raymondo »

na eerder negatieve berichten omtrent snelheid en verbruik van mijn 180 pk dsg.... Merk ik sinds een week ongeveer dat die beter en zuiniger loopt.. ook heb ik het idee dat de topsnelheid hoger ligt nu...

eerder was ik blij met 1 op 8.. en een top van 180 op 20 inch en 172 op de winterbanden... nu ben ik afgelopen week naar Roemenie vertrokken en net voor ik Nederland uitreed passeerde de km teller de 25000 km..... Nu moest ik de keer tanken vlakbij oostenrijk en merkte dat ik 1 op 9,5 had gereden....

later deze week reed ik op een stille lange autobaan in roemenie.. en kreeg ik de teller zelfs af en toe op 210 km per uur.. niet geheel vlakke weg.. maar deze snelheden had ik nog niet eerder bereikt....

Sinds ik vertrokken ben zit ik nu op 3600 km en een gemiddeld verbruik van 1 op 10... hier ben ik zeer tevreden over....
De zelfde route met me oude 174 pk en met me 180 pk van de zomer al vaker gereden maar kwam nooit boven een gemiddeld van 1 op 8 uit...meestal zelfs 1 op 7.. en vaak reed ik ook met een lege auto.. hooguit 2 personen..

Olieverbruik was eerder iedere 7000 km een liter bijvullen.. dan ging me oranje lampje branden. en volgens dealer moet je dan 1 liter bij vullen... ben nu op 8500 km en er brand nog steeds niks...

alleen het vervelende langzame accelereren van de dsg is niet verdwenen nog.....

ben met me 700 kilo en 4 personen vertrokken vorige week..... en via duitsland oostenrijk hongarije 1000 km in roemenie. via hongarije en slovenie nu in venetie beland... zondag gaan we via zwitserland en frankrijk en luxumburg belgie weer terug naar huis... dat word wederom bijna 1400 km in 1 dag rijden..

auto doet het verder perfekt in deze koude dagen...

alleen het gemis van een ruitensproeier lampje blijft.... ondanks dat er in me gebruiksaanwijzing van maart 2010 wel staat dat er een geel lampje moet zijn voor als deze leeg is..

hooort het er volgens de dealer niet in . want het boekje is ook voor mulitvan en die heeft wel een lampje...
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: inrij periode t5 GP 25000 KM?

Bericht door rinus »

Dan horen we toch nog goede berichten over de 180 dsg :yes
Ben er zelf ook mee tevreden en rij wel harder dan 180 km/u en nog geen 20000 op teller dat belooft dus nog wat :ikrij
Nu hopen dat de kleine dingetjes ook nog opgelost worden.
Ik moet er ook weer mee terug naar huiskes en kokkeler ze hebben een trekhaak eronder gezet en vergeten de achterbumper weer vast te schroeven :bonk vier bouten eruit bij de wielkast.
Instap bak bestuurders kant eruit getrokken en niet de verlichting weer aangesloten gewoon kapot getrokken de hele unit :ie .
Geen nederlandse boekjes erbij gekregen.
dus al met al slecht afgeleverd maar ook dat komt wel goed. :yes

mvg rinus
And on the 7th day created god the VW
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: inrij periode t5 GP 25000 KM?

Bericht door raymondo »

ik kreeg hem met de winterbanden... een bult af toch nog over 215 km... helaas moet ik wel eerlijk bekennen dat die misschien wel harder zou willen..... helaas stond er een :T4politie ... en was me rit afgelopen..... rijbewijs in roemeni werd in eerste instantie voor 3 maanden in beslag genomen evenals de auto....

na 2 minuten onderhandelen door me vriendin kostte het me 100 euro.. en moest valse naam en adres op geven zodat ze een bon konden sturen...

lang leve corruptie.... :T4politie :yes

ik mazzel en hun een mooie kerstavond....
Gebruikersavatar
laurens
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 feb 2007, 16:21
Locatie: Wijster

Re: inrij periode t5 GP 25000 KM?

Bericht door laurens »

een bult af toch nog over 215 km
en dan zitten zeuren over je verbruik?
Laurens Geleynse T4-Westfalia, bouwjaar 2002, 102 pk (zilveren) Tdi
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: inrij periode t5 GP 25000 KM?

Bericht door raymondo »

ik complimenteer juist het verbruik me bus sinds ongeveer een week.... eerder vond ik het verbruik met dagelijks woon werkverkeer erg hoog...
toen me bus ongeveer een week oud was ,ben ik naar en door Roemenie gegaan.. een rit van toen 4000 km ongeveer met een gemiddeld verbruik van 1 op 7,5 op 20 inch zomerbanden..

Nu met extra gewicht en op 17 inch winterbanden.... toch een gemiddeld verbruik van 1 op 10...... het valt gewoon in eens erg op dat die zuiniger word.......

en ook een hogere top behaalt... eerder op dezelfde autoweg als waar ik nu 215 haalde... kwam ik niet over de 190 bult af....
snelheden lees ik af op me navigatie... niet op me teller.. want me teller gaf nog meer aan... met 17 inch..is er een redelijke afwijking. en op 20 inch is verschil tussen teller en navigatie nul..
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: inrij periode t5 GP 25000 KM?

Bericht door Jay »

raymondo schreef:alleen het gemis van een ruitensproeier lampje blijft.... ondanks dat er in me gebruiksaanwijzing van maart 2010 wel staat dat er een geel lampje moet zijn voor als deze leeg is..
Het instructieboekje is vrij uitvoerig geschreven, er staat waarschijnlijk wel meer informatie in beschreven die je waarschijnlijk niet op of in je auto hebt zitten. Ik noem bijvoorbeeld de werking van een stand (hete lucht) kachel of een electr. schuifdak. Ondanks dat er in je gebruiksaanwijzing van maart 2010 eea wel staat, zal niet alles in je auto zitten.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: inrij periode t5 GP 25000 KM?

Bericht door raymondo »

ook dat snap ik maar als je dan toch verwarmbare ruitenspoeiers heb.. standaard boor computer en het uitgebreide boordecomputer plus pakket... waar je de maximale snelheid kan instellen... en je olie tempratuur kan checken..... dan mag je toch verwachten als je lampje en een pingletje heb voor je brandstof waar je dan 100km mee kan rijden dat ze effe aan kunnen geven dat je ruitensproeier leeg is..

het is ech lastig als na bij gevuld t ehebben .. . 4 dagen later door slovenie over een auto baan rijd achter een strooiwagen en dat ding is leeg.. en de eerste tig kilometers er niet af kan.....

ik vind dit echt een schande voor een luxe transporten van 45000 ex dat er geen lampje zit....
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: inrij periode t5 GP 25000 KM?

Bericht door heemskerk »

[quote="raymondo"]ik complimenteer juist het verbruik me bus sinds ongeveer een week.... eerder vond ik het verbruik met dagelijks.......

Zegt 'ie ook wat terug? :bonk





215km/u is wel hard, echt mazzel met die :T4politie ! Dat zou hier echt niet kunnen..... Al bied je het tienvoudige!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: inrij periode t5 GP 25000 KM?

Bericht door Multivan Generation »

goh,
eindelijk wat positievere geluiden van Raymondo over zijn bus,
na alle negatieve ervaringen die veelvuldig op het forum geponeerd werden :toppie

Maarre dat "akkefietje" met de politie daar ---> eigenlijk was het gewoon over een uit geweest,
misschien is het een les voor je?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: inrij periode t5 GP 25000 KM?

Bericht door emil »

hoi
bij jd doen ze ook aan dsg tuning misschien kun je een keer contact met hun opnemen
en kunnen ze de bak wat meer op jouw smaak\rijstijl aanpassen
als iemand het kan dan is het (volgens mijn) jd-engineering.nl
kost wel wat ,denk ik
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: inrij periode t5 GP 25000 KM?

Bericht door Danny »

Voet plat op de vloer, busje aan 100%, jankend blok... kan nooit prettig rijden.
Ik begreep ook nooit waarom je met zo'n ding zo snel wil rijden één en twee als je dingen tot het uiterste duwt dan mag je problemen krijgen/verwachten.

belasten is ok maar alles wat erin zit daar bouwen ze 't niet voor al kan 't heel wat hebben... toch leuk om weten dat ie maar 1 op 10 verbruikt aan die snelheden :klappen

toch maar voorzichtig zou ik zeggen... :ikrij
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: inrij periode t5 GP 25000 KM?

Bericht door raymondo »

JD heb ik al contact mee gehad... 895 ex.... maar wil eerst alle andere dingen voor elkaar hebben .... ben nu bijna klaar met me dealer....
de door hun ingebouwde audio apperatuur word verwijderd en dan word elders nieuw materiaal ingebouwd.. me lederen bekleding is perfect hersteld... kopsteunen armleuningen en rugleuningen van voorstoelen zijn vervangen. zit nu alleen nog effe met gerammel en gebonk in het voor terrein. en dan ga ik verder met rijgedrag...

en over die boete....je schrikt en je tranen schieten in de ogen als ze je rijbewijs en sleutels af nemen.... want het genot dat je heb van de lekkere hoge snelheid... dat keert zich in eens tegen je.....
de volgende dag moest ik naar Venetie en heb ik me de hele rit fijn aan de maximum snelheden gehouden.. maar toch was ook dat af en toe ook nog 130 kmper uur door de bergen.. heerlijk op de cruisecontrol ..

maar ik rijd natuurlijk niet altijd vol uit.. maar wat ze ook bouwen... ik ga er vanuit dat er ook voluit gebruik van gemaakt moet kunnen worden.... wat heb het anders voor zin.... als je niet volgas mag of kan.....
om dezelfde reden word me audio verwijderd.... heb 4800 euro aan uitgeven.. maar op het voluit te mogen en kunnen gebruiken had ik maar meer moeten uitgeven volgens de dealer en hun inbouw station.....Mijn intresseert het niet wat ze inbouwen.... maar moet wel volledig gebruikt kunnen worden.... zit nu al 2e kenwood 7260 bt in.. kenwood tv tuner is vervangen voor hirschmann... laffe plakantenne bijgezet... en me versterker staat op half vermogen op genoeg geluid te geven zodat de subwoofer niet alles over stemt...

bus is nu 3 keer terug geweest... en het word al maar slechter...7260bt blijft storingen geven.. radio ontvangst is minder als ooit tevoren.. tv ontvanger werkt nog steeds niet..... En.. ondanks dat de radio 2 weken geleden is geupdate door inbouwstation.. kent deze wegen die al meer als een jaar bestaan niet... Onder andere nieuwe stuk ring rond Budapest.. (stuurt je nog steeds door centrum ) is al 2 jaar open.. autostrade Cluj naar Turda is al open vanaf 1_11_2009 en ook in Solvenie kent hij de rondeweg rond Maribor niet... daar stuurt die je ook in het centrum en toch is dit al dik 1,5 jaar open. ook in venetiue zijn er veel wegen die de nav wel bij naam kent maar de rijrichtingen totaal mis heeft..




zit alleen met 1 klein ding nu...... als ik s morgens in de kou start... laat ik hem eerst effe paar seconden op contact maar hij draait toch 4 a 5 seconden rond alvorens deze aanslaat...

kan me niet voorstellen dat het iets betekent.. want als die eenmaal gelopen heeft blijft het goed de rest van de dag.. alleen de volgende octhend start die weer wat moeilijker...

zijn er meerdere met dit euveltje ???
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: inrij periode t5 GP 25000 KM?

Bericht door Jeroen T5 204 »

Welke versie van die kaart heb jij dan in je Kenwood? Garmin heeft normaal de updates wel goed voor elkaar.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: inrij periode t5 GP 25000 KM?

Bericht door mettesboy »

Ai 25000km

dan moet ik nog lang inrijden.

heb er nu 2500km mee gereden (wel handgeschakeld)
verbruik zit rond de 1/11 nu (maar met dit rotweer kan je ook niet snel rijden)

Tot nu toe nog steeds super, vooral op lage snelheden.
Wat ik wel merk is dat ik vroeger (met m'n 130pk 2,5tdi) lekker 120 kon rijden in 6e, gas geven en hup, weg was ie.
Bij deze heb ik de indruk dat hij minder snel accelereert op die snelheden??
even van 120 naar 150 in 6e 'leek' mij sneller te gaan bij m'n vorige t5 130pk
Maar die was wel goed ingereden.

Ik hoop wel dat het verbruik nog zakt want eens je hem de sporen geeft dan zuipt ie echt vind ik.
M'n vorige verbruikte precies altijd hetzelfde.

Da's misschien ook een opmerking, mijn vorige verbruikte meer op de binnenwegen dan op de snelweg.
Ik heb de indruk dat het bij deze net andersom is...

Maar ja het is nog heeeeeeel vroeg om er iets over te zeggen.
En het weer is nu ook niet ideaal voor het verbruik natuurlijk.


Wat ik wel irritant vind is een zwaar gerammel in de bekleding van het plafond, bij bepaalde toerentallen of 'kasseikes' resoneert dat geweldig, lijkt wel of het hier en daar los hangt.

En de bijverwarmer die geeft in het begin vaak een stoombootgeluid 'pfieooooooeoeeeeee'
voor een minuutje of zo.
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: inrij periode t5 GP 25000 KM?

Bericht door johnny van de voorde »

Bentley kopen ; rijdt 300 km per uur en je kan de radio op 10 zetten zonder vervorming ! :knipoog
Plaats reactie