Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

vragen over de T5
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door raymondo »

na eerdere berichten over gebonk met optrekken en andere vreemde geluiden ben ik vanmorgen naar me eigen garage gegaan........ want bij VW is alles maar normaal. en alles wat niet normaal is komt door andere dingen als volkswagen...

me eigen garage doet voor ons onderhoud van 9 nieuwe dacia;s in overleg met Dacia dealer en ook onderhoud van onze Dodga Ram srt 10... in overleg me de Dodge dealer... Ook mogen hun garantie bepalingen overnemen... Dus dit om even duidelijk te maken dat het niet zo maar een garage is...

Wederom vinden hun toch dat de veerschotel lagers te veel speling hebben maar.....
Zij constanteerde ook omtrent gebonk met optrekken en omtrent mijn gevoel dat het blok iets kantelt als je file rijd en ierdere keer iets gas geeft.... Dat er zeer veel speling zit op de draagarm rubbers... waar de draag arm mee aan de carosserie bevestigt zit...

Dit is zichtbaar als je heeeel langzaam rijd en dan snel remt... dan zie aan beide kanten van de auto het wel een centimeter of 2 a 3 naar binnen klappen... als je dan rem los laat schiet het wiel weer terug naar het midden van de wielkast.. doe je dit als je achteruit rijdlangzaam dan gebeurt hetzelfde...

er was zo even geen andere T5 voor handen... maar is er iemand die dit voor mij is wil testen.. je kan het zelf doen met raam open..... hoofd naar buiten...heeeel langzaam rijden...en dan hard remmen...ik hoor graag wat reacties.... dat het alleemaal iets kan bewegen snaap ik daarom zit het in rubbers.. maar bij de garage vonden ze de speling te veel .. maandag gaan ze verder zoeken
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door EricP »

Bij mij zijn deze rubbers pas geleden vervangen wegen het rammelen van de "as". als ik over een slechte weg reed was het net of de ophanging er onderuit wou komen.
Heb niet gezien of er speling / beweging opzat maar volgens de garage was vervanging noodzakelijk.

Groet EricP
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door Pascal-141 »

raymondo schreef:Dit is zichtbaar als je heeeel langzaam rijd en dan snel remt... dan zie aan beide kanten van de auto het wel een centimeter of 2 a 3 naar binnen klappen... als je dan rem los laat schiet het wiel weer terug naar het midden van de wielkast.. doe je dit als je achteruit rijdlangzaam dan gebeurt hetzelfde...

er was zo even geen andere T5 voor handen... maar is er iemand die dit voor mij is wil testen.. je kan het zelf doen met raam open..... hoofd naar buiten...heeeel langzaam rijden...en dan hard remmen...ik hoor graag wat reacties.... dat het alleemaal iets kan bewegen snaap ik daarom zit het in rubbers.. maar bij de garage vonden ze de speling te veel .. maandag gaan ze verder zoeken
Bij de T5 zit er inderdaad wel vrij veel "speling" op , althans , zo lijkt het . Maar volgens mij zijn gewoon die rubbers zodanig "zacht" gemaakt om goeie rijeigenschappen te hebben , maar door die zachte rubbers gaat het wiel wel nogal heen en weer bij het remmen of optrekken . Volgens mij is dat gewoon bij alle T5 zo , want als je er op let op de baan (aan een kruispunt) zie je dat bij veel T5 het wiel heen en weer gaat (bij remmen/optrekken) , trouwens Golfjes hebben datzelfde verschijnsel hoor.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door Jeroen T5 204 »

Misschien al je problemen in 1 topic zetten, nu hebben we allemaal Raymondo problemen topics :lach
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door heemskerk »

raymondo schreef:na eerdere berichten over gebonk met optrekken en andere vreemde geluiden ben ik vanmorgen naar me eigen garage gegaan........ want bij VW is alles maar normaal. en alles wat niet normaal is komt door andere dingen als volkswagen...

me eigen garage doet voor ons onderhoud van 9 nieuwe dacia;s in overleg met Dacia dealer en ook onderhoud van onze Dodga Ram srt 10... in overleg me de Dodge dealer... Ook mogen hun garantie bepalingen overnemen... Dus dit om even duidelijk te maken dat het niet zo maar een garage is...

Wederom vinden hun toch dat de veerschotel lagers te veel speling hebben maar.....
Zij constanteerde ook omtrent gebonk met optrekken en omtrent mijn gevoel dat het blok iets kantelt als je file rijd en ierdere keer iets gas geeft.... Dat er zeer veel speling zit op de draagarm rubbers... waar de draag arm mee aan de carosserie bevestigt zit...

Dit is zichtbaar als je heeeel langzaam rijd en dan snel remt... dan zie aan beide kanten van de auto het wel een centimeter of 2 a 3 naar binnen klappen... als je dan rem los laat schiet het wiel weer terug naar het midden van de wielkast.. doe je dit als je achteruit rijdlangzaam dan gebeurt hetzelfde...

er was zo even geen andere T5 voor handen... maar is er iemand die dit voor mij is wil testen.. je kan het zelf doen met raam open..... hoofd naar buiten...heeeel langzaam rijden...en dan hard remmen...ik hoor graag wat reacties.... dat het alleemaal iets kan bewegen snaap ik daarom zit het in rubbers.. maar bij de garage vonden ze de speling te veel .. maandag gaan ze verder zoeken
Ik heb de draagarmrubbers recent laten vervangen (80.000km). Bij vervanging kan gekozen worden uit ik meen drie soorten; de rubbers van de pickup versie (3tons) hebben de 'hardste' rubbers waardoor de uitslag tot een minimum beperkt wordt. Qua comfort lever je dan iets in maar je krijgt er een enorm stuk stabiliteit en stijfheid voor terug; Goed merkbaar, een aanrader!
Laatst gewijzigd door heemskerk op 01 jan 2011, 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door raymondo »

@jeroen.. kan wel me eigen forum beginnen...... over het en waarom er een 180 pk dsg ellende bestaat..en waarom volkswagen zo'n bekropte service verleent..... ging van arnhem naar nijmegen in de hoop dat de door Pon aangewezen bedrijfsautodealer van het jaar beter zou zijn als me toenmalige dealer....

maar mijn vorige dealer wist in ieder geval nog alle problemen op te lossen en niet mij het gevoel te geven dat ik gewoon iemand was die zijn boterham binnen bracht....

dacht dat ik er beter van zou worden.maar..... ondanks alles alleen maar meer ellende en kosten...

ik hoop echt dat de rode TDI een 6 cilinder word..... of dat er een ander respectabel auto merk met een goed ogende en functionele bedrijfsbus komt....

Bmw X5 xxl of zo......
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door heemskerk »

Jeroen T5 204 schreef:Misschien al je problemen in 1 topic zetten, nu hebben we allemaal Raymondo problemen topics :lach
Qua zoeken is het juist makkelijker wanneer alle tic's en defecten apart worden gerubriceerd.... :lach
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door raymondo »

vandaag iets meer onderzoek laten doen.. omtrent de speling op de draagarm rubbers...

ik heb hier een fimpje van gemaakt.... met een banden ijzer hebben we de draagarm bewogen...

stell je voor dat me 180 pk bij 1500 toeren de kracht op deze draagarmen zet... volgens mij is dit niet normaal deze speling...
http://www.youtube.com/watch?v=RELmzNpLYt8
hier het draagarm rubber
http://www.youtube.com/watch?v=RICF0LzY8EE

ook hebben we de stalen velgen uitgebalanceerd voor de 3e maal.... op de originele banden heb ik maar 20 km gereden toen 20 inch.... nu 8000 km terug had ik dunlop winterbanden laten monteren maar de bus blijft trillen....

vandaag geconcludeerd dat alle stalen velgen inclusief het nooi gebruikte reserve wiel een hoogtslag hebben.... of wel krom aan de binnezijde....

de wielen zijn ook anders op het balanceer apperaat gegaan en conclusie bleef het zelfde...

balanceer apperaat is gecheckt met nieuwe stalen velgen van andere auto en deze hadden geen hoogte slag...
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door raymondo »

vandaag originele wielen speciaal laten controleren op hoogte slag... en in 4 van de 5 velgen was een hoogte slag... dit werd gemeten in Newton.. en de limiet ligt op 175.. en 2 wielen kwamen op 90 en 2 op 110... voor personen autos was 120 de limiet... dus.. velgen zijn gewoon niet echt zuiver....

als nog de wielen laten balanceren en rijd redelijk trillingsvrij nu..

is er niet iemand uit de regio arnhem die ook een 180 pk dsgheeft...

ik wil graag eens met een andere bus rijden.... via me dealer lukt dit niet..... wacht al 4 weken hier op en hij zegt dat er nergens een demo is..

dus misschien vind ik hier iemand.... wil nu na 6 maanden en 33000 km wel eens weten of ik nu de zeikerd ben of dat het gewoon een K** bus is....

dus als er iemand in deze regio woont eventueel almere.. want daar werk ik op de bouw komende maanden.. ik zou graag eens ervaringen uit wisselen..
Gebruikersavatar
yarudo
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2010, 15:51
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door yarudo »

Ik zou als ik jou was Raymondo zelf ff rond bellen en langs gaan bij div vw dealers... Daar je verhaal doen en dan weet je misschien wel meer door hier te vragen of men iemand kent. Je bent tenslotte zelf degene die bepaald of je het goed vind of niet...

Maar zo denk ik er over ;)
raymondo schreef:vandaag originele wielen speciaal laten controleren op hoogte slag... en in 4 van de 5 velgen was een hoogte slag... dit werd gemeten in Newton.. en de limiet ligt op 175.. en 2 wielen kwamen op 90 en 2 op 110... voor personen autos was 120 de limiet... dus.. velgen zijn gewoon niet echt zuiver....

als nog de wielen laten balanceren en rijd redelijk trillingsvrij nu..

is er niet iemand uit de regio arnhem die ook een 180 pk dsgheeft...

ik wil graag eens met een andere bus rijden.... via me dealer lukt dit niet..... wacht al 4 weken hier op en hij zegt dat er nergens een demo is..

dus misschien vind ik hier iemand.... wil nu na 6 maanden en 33000 km wel eens weten of ik nu de zeikerd ben of dat het gewoon een K** bus is....

dus als er iemand in deze regio woont eventueel almere.. want daar werk ik op de bouw komende maanden.. ik zou graag eens ervaringen uit wisselen.
T5 gp 140PK DSG
Gebruikersavatar
Babson
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 jun 2007, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door Babson »

@ Raymondo,
Mijn dealer heeft mij beloofd om deze mand nog mijn nieuwe T5GP 180 LW af te leveren.
Ik woon bij je in de buurt, stuur een PB om in contact te komen.

Gr. Babson
T5 GP DSG, 220 pk 490 Nm
mickel4motion
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jul 2010, 16:43

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door mickel4motion »

@raymondo ik kijk nu een tijdje op het forum en als ik lees wat jou overkomt met je bus dan zou ik ook vreselijk uit me plaat gaan. Heb zelf sinds kort een t5 128 kw en toen ie bij de dealer stond hebben ze al wat puntjes weg gewerkt en nu heb ik er weer een aantal!!! nu worden ze bij mijn garage ook vervelend en beginnen ze met de opmerking dat ik er gewoon eentje bij hun had moeten kopen nou toen had ik helemaal zitten wat makt het uit waar ik m koop heb v selectie en die moet overal gemaakt kunnen worden maar compliment :yes dat jij zo rustig blijft want ik ben al klaar met mijn auto laat staan hoe jij je voelt

gr mike
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door raymondo »

dank..... maar kan je vertellen hoe het werkt..

heb bijv gisteren voor 250 euro een 16 v antenne en nieuwe tv tuner antennes laten monteren en de subwoofer laten afsluiten en 3 weg onder bank over versterker van de sub..... prachitg geluid en super ontvangst op radio en tv.... ook is er een kenwood interface geplaatst. alles is nu piekfijn naar wens.. de bus was hiervoor 3 keer terug geweest naar de inbouwer vanme dealer..
die zit 40 km bij me vandaan en doen niet aanleen autos...

standaard velgen die bleven trillen af gelopen week zelf laten richten omdat er een slag in zat en niet boven de pon norm uit komen... auto rijd lekker nu.. kosste 150 euro...

lederen bekleding.. volgens dealer normaal.. 1 keer naar amsterdam om bij cabarra te laten zien... daarna na 6 weken weer er heen en 4 uur wachten om de slechte delen te vervangen... 2 dagen naar de Kl*****

dubble cabine mankementen.... eerst naar dealer kon niks doen.. door naar leusden naar Pon.. laten zien.. onderdelen besteld..

2 weken later 1,5 uur bij Pon wachten problemen op geloste..

aftimmering laadruimte.... eerst naar Veth in Duiven laten zien... week later auto 1 dag kwijt om het op te lossen..
nu alleen nog het rij gedrag met dsg..( hopen dat JD tuning van 900 euro de oplossing is..)
ben 6 maanden verder nu.. en dus bijna me bus klaar zo als ik hem had gewild toen ik hem bestelde...

weet niet of ik echt rustig nben... maar weet wel dat VW Nijmgen schijt heeft aan je...... en niks doen om alles goed op te lossen...

je mag de auto neer zetten en ophalen... en luisteren naar hun leugens.... ben er goed klaar mee daar ik kom er niet meer.

ik had een abt grill besteld daar.. en nog noiet op gehaald.. omdat ik druk was met alle andere dingen eerst op te lossen..

belde mijn verkoper dat die incasso bureuya gaat sturen voor dhet bedrag van een grill die ik niet opgehaald heb bij ze...

helaas heb ik die man alle slecht in deze werled toe gewenst... en hoop hem ooit eens naast een zebra pad te zien over steken...

denk je met een nieuwe auto geen extra kosten te bhebben.. zit nu met uren die ik niet kon werken denk ik bijna op 4000 euro...
mickel4motion
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jul 2010, 16:43

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door mickel4motion »

nou ray als je het aan mij vraagt nog wel meer 150 plus 900 zit je voor mij dik boven de 5000 miel en voor een bus van 46 ex vind ik dat toch een schofterige spelletje. en dan moet je ook naar jd weer voor een probleem die bij je dealer moet liggen om het op te lossen... Ik heb dan er dan een uit maart 2005 met 33500 op de teller . Bij een proefrit kwam wel wat naar boven maar niet alles en je hebt zelf ook nog een beetje euforisch gevoel want eindelijk de t5 die je aanstaat dus je merkt ook niet alles op... er waren kleine dingen: kachelklep in het dashbord stond niet helemaal open op de dus die vloot bij de stand op je voorraam....... licht lampje stuk instap dc .....slotje dashbord kastje stuk...... dc kraakt als de pest(nog niet opgelost zou mijn schuifladen zijn die tegen de dc staan maar daar zit glasband tussen) zou 4 nieuwe banden krijgen kreeg er maar 2 ...... linker achterlicht zat de verkeerde in die van een klep heb deurtjes lak was aan het barsten op mijn voorbumper was wel de grijze die in kjleur was gespoten maar dat zou ook opgelost worden ..maar ook niet dus ... meeste zijn nu opgelost heb bij het kraken van mijn dc ter plekken mijn schuiflades eruit gehaald en frame (makkelijk als je timmerman bent )en m op pad gestuurd maar nog steeds niet opgelost.. ook gevraagd naar dat gezuip en gerook van mijn t5 had gelezen hier over afstellen pomverstuivers moest me poot maar wat minder op de rechter kant drukken dan zou hij ook tevens minder roken...ik kan m ook wel ff duwen :muur maar ik zit gem op 1:9 deel stad deel snelweg ...kijk weet dat ik geen 1 liter blokje heb maar dat moet toch denk ik naar 1:10 a 11 komen.. begin steeds meer de balen te krijgen en per slot van rekening zit er een hoop centen in dat stuk ijzer dus mag er wel wat van verwachten vind ik



gr mike
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door raymondo »

ik zie veel van me oude t5 nu in die van jou.. ik had automaat..... en 1 op 9 haalde ik na genoeg nooit...dubbele cabine kraakte ook heel erg vooral als de bus koud was..als je effe had gereden werd het minder.....waarschijnlijk word alles dan elasticher..

maar effe.... bus van 5 jaar oud met 33.500 km....... met kappote lichtjes.. en kapotte kachel klep..... en ook nog eens een verkeerd achterlicht.. en lak van overgepstoten bumpers eraf...... krijg je dan zelf niet de twijfels of het allemaal wel klopt??

ik zeg eerlijk.. ik rijd vlot of snel of sportief... maar achter banden gaan ook bij mij langer mee als 33.500 km..... ook me 20 inch gaan langer mee meestal.....

en afstellen van pomp verstuivers.... deze problemen zijn volgens mij pas rond de 200.000 km aan de orde....

denk dat je de bus eens door een ander moet laten nazien.. of alles wel correct is... misschien zit je nu nog in de garantie.... en kun je hem terug brengen... want zou mooie tegen valler zijn voor je als je er achter komt dat die eigenlijk een stuk meer heeft gelopen dan er op staat......
Plaats reactie