Sinds aantal maanden ben ik de trotse bezitter van een Westfalia uit 91. Heb beschermplaat aan onderzijde verwijderd om boel een beetje te ontroesten enzo , merk ik dat er als motor loopt er met regelmaat een druppel diesel lekt ; en dat doetie volgens mij al vrij lang , want het iso-materiaal van de beschermplaat is op de "lekplek"weggevreten. Kan vaststellen dat het onder bij de pomp lekt, ik denk zelf onder die veer waar de gaskabel gemonteerd is maar kan het niet exact vaststellen. Wie herkent dit ? De beugel waar de gaskabel op vastzit is ook aardig gecorrodeerd door de diesel denk ik. Ik lees hier en daar over giga kosten voor een nieuwe pomp. Is dat altijd zo ? vervangen dus ? of zijn er nog andere [ goedkopere ] opties. Nieuwe afsluitring ofzo. Idee ?
Bus is vlgs papieren altijd netjes en tijdig onderhouden door dealer en/of Bovag garage.
gr
Bob
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
diesel inspuitpomp lekkage 2.4 AAB
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: diesel inspuitpomp lekkage 2.4 AAB
Ik zou eens met je bus langsrijden bij een revisiebedrijf en hen er eens naar laten kijken,
misschien kan het wel lekvrij gemaakt worden,
zonder demontage van de pomp?
In Noord-Holland bood iemand (jordy de reus geloof ik),
aan om voor een 1,9 TD de pomp aan te pakken.
Ik zocht eens op zijn naam:
en vond dit topic:
viewtopic.php?f=2&t=31205&p=208833#p208833
Misschien wil hij je wel helpen?
Doe er je voordeel mee..
misschien kan het wel lekvrij gemaakt worden,
zonder demontage van de pomp?
In Noord-Holland bood iemand (jordy de reus geloof ik),
aan om voor een 1,9 TD de pomp aan te pakken.
Ik zocht eens op zijn naam:
en vond dit topic:
viewtopic.php?f=2&t=31205&p=208833#p208833
Misschien wil hij je wel helpen?

Doe er je voordeel mee..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...