Multivan Generation schreef:Wat is de bijterigheid en produceren ze veel remstof?
Ik heb sinds een tijdje staalflex remleidingen en dat levert ook veel op.
Goed te doseren en betere remweg..
Misschien een idee?
Staalflex is altijd een aanrader, het sponseffect verdwijnt in je rempendaal, wat je normaal wel hebt met een rubbere remslang, doordat ie uitzet met remmen.
Ik gebruik ze op mijn circuit motor.
Ferodo DS2500:
http://www.fineline-imports.nl/ferodo-remblokken-cq665/" onclick="window.open(this.href);return false; Hier staat het hele verhaaltje
Niet goedkoop vergeleken met OEM blokken,
![neutral :groteogen](./images/smilies/groteogen.gif)
Maar dan heb je ook wat.
Primare veiligheid (verkorte remweg & blokken die niet gaan faden als ze warm zijn) vind ik wel belangrijk en mag ook wat kosten.
Ik denk dat het erg goed werkt voor iedereen met een caravan of camper........en absoluut als je nogal eens in de bergen vertoeft.
DOT-5.1 ipv. DOT-4 remvloeistof is ook een verbetering voor je veiligheid. Bij DOT-5.1 is het kookpunt veel hoger, en voorkomt gedeeltelijk fading.
Transporter staat er niet bij in het lijstje, maar als ik de afbeeldingen vergelijk, heeft de Sharan hetzelfde remsysteem , als een T4 TDI
Men geeft ook het advies om bij auto's uit de VAG-Groep altijd de afbeeldingen te vergelijken met de afbeeldingen van de standaard OEM remblokken.
Remstof valt best wel mee.
Bijterigheid is ontzettend goed, eigenlijk te goed voor de achter-as. De achterkant wil (lege auto) nog wel eens blokkeren. (Ik heb geen ABS op m'n T4)
Denk dat ik er achter toch maar DS-Performance opzet, en voor DS2500. Is een betere rembalans, vermoed ik zo.
De combi Ferodo DS2500 en Zimmerman gesinterde remschijven werkt erg goed, ben ik achtergekomen.
@ kranteboer
Hoe had jij je setup gemaakt, op de voor- en achteras?