Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

deur roest weg en meer punten!!

vragen over de T5
Gebruikersavatar
skylive
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 nov 2008, 12:42
Contacteer:

deur roest weg en meer punten!!

Bericht door skylive »

Hallo T5 rijders,

Een vriend van me zag dat er roest op de deur zat zowel buiten als de binnenkant ik dacht hij maakt een geintje , maar helaas inderdaad ROEST!!!! nu al dacht ik auto is pas van 12 sep 2008.Zelf bij de opstapje bestuurders kant laat het lak al los en roest en nog op div andere plaatsen ga morgen even de garage bellen neem aan dat dit onder de garantie valt.
Zijn er nog meer mensen die ook zo snel div roest plekken hebben.
Zie hier de foto's.

THX

stefan
Bijlagen
18042011019.jpg
18042011018.jpg
18042011013.jpg
den Ouden
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2007, 14:10
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door den Ouden »

Hoi,

MIjn wagen is van 2004, gewone witte lak maar eerlijk gezegd geen roest.

Behalve het opstapje aan de bestuurderskant wat je noemt, ik heb er nooit zo naar gekeken maar volgens mij is de roest daar afkomsting van het metaal uit het deurrubber wat iets beschadigd is en niet van het plaatwerk zelf.

groet Erik
Zonder Transport(er) staat alles stil....
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door BigRuud »

Ik durf er een maandsalaris om te verwedden dat de onderkant van de deur tegen de binnenkant dorpel aan komt. Dan gaat de lak er af en gaat hij roesten. Misschien je rubber versleten of je deur verkeerd afgesteld dat hij teveel naar binnen staat. Dat word weer lekker touwtrekken bij de dealer wie het gaat betalen. :toppie
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
nico 42
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:10

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door nico 42 »

inderdaad big ruud de deur loopt aan heb het zelfde mijn bus is van jan 2004 heeft aan twee kanten lak schade aan de onderkant van de deur en in dezeg maar sponning zoals op de laaste foto dus waar hetmetaal van de deur en de caressorie bij elkaar komt ik zag dit afgelopen weekend dus dacht ik ga de dealer maar eens vragen of dit nog een garantie schade is nee zei men de scharnieren van de auto zullen wel versleten zijn nou vraag ik me af of dit wel mag bij een auto met een kilometer stand van 85000 die alleen privee gebruikt wordt en waar zeer zuinig mee omgegaan wordt wat is nu verstandig contact op nemen met de importeur of niet want de dealer wil niks doen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door Multivan Generation »

nico 42 schreef:inderdaad big ruud de deur loopt aan heb het zelfde mijn bus is van jan 2004 heeft aan twee kanten lak schade aan de onderkant van de deur en in dezeg maar sponning zoals op de laaste foto dus waar hetmetaal van de deur en de caressorie bij elkaar komt ik zag dit afgelopen weekend dus dacht ik ga de dealer maar eens vragen of dit nog een garantie schade is nee zei men de scharnieren van de auto zullen wel versleten zijn nou vraag ik me af of dit wel mag bij een auto met een kilometer stand van 85000 die alleen privee gebruikt wordt en waar zeer zuinig mee omgegaan wordt wat is nu verstandig contact op nemen met de importeur of niet want de dealer wil niks doen
Je hebt een zakelijke overeenkomst met de dealer, dus daar zul je verhaal moeten halen.
De importeur heb jij niets mee van doen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door heemskerk »

BigRuud schreef:Ik durf er een maandsalaris om te verwedden dat de onderkant van de deur tegen de binnenkant dorpel aan komt. Dan gaat de lak er af en gaat hij roesten. Misschien je rubber versleten of je deur verkeerd afgesteld dat hij teveel naar binnen staat. Dat word weer lekker touwtrekken bij de dealer wie het gaat betalen. :toppie

Jammer Ruud: 't Was lakschade door een werkschoen... Mag ik ff € 24,- beuren? :lach :lach
IrvingD
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2007, 09:33

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door IrvingD »

Goedemorgen heren,

Alvorens naar de dealer te gaan met je klacht, controleer eerst of je bus, al dan niet per ongeluk, verkeerd is opgekrikt.
Ik heb dit ook gehad en bij nader onderzoek bleek dat de onderkant van de bus enigzins was ingedrukt (verkeerde plek omhoog krikken) waardoor de dorpel en deur in aanraking kwamen met elkaar.
Ga op je knieën, ter hoogte van de deur en je dorpel die roesten en kijk onder je auto.
Aangezien de schade al was geschied, heb ik eerst met een houten klosje en een hamer de dorpel enigzins ingedrukt en de bus naar een spuiter gebracht.

Irving
gerkool
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jun 2008, 12:23

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door gerkool »

Hallo,
Heb een bus van 2006. Deze gaat ook roestplekjes op de dorpel vertonen onder de achterste punten van de voorportieren. Met de klacht bij de dealer geweest, klacht afgewezen. Maar ik vraag mij af hoe een volledig verzinkte carrosserie zoals VW pretendeert te hebben zo snel kan roesten? De dealer heeft met een Mu-meter de dikte van de laklaag op de binnendorpels gemeten, ook ter hoogte van de roestvlekjes. De conclusie was dat er wel erg weinig lak op deze plaatsen was aangebracht.
Mijn bus heeft slechts 62000 Km gereden in en wordt uitsluitend privé gebruikt. misschien met z'n allen maar eens vuist maken naar Pon en de VW bedrijswagendealers?

Ger
kars
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2007, 22:39

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door kars »

Bij de schuifdeuren bij de deurkruk roesten ook veel T5
de kruk zakt weg in de lak bij het dicht trekken
zie het steeds meer op bij ander t5

grt
Kars
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik heb op de dorpel bij de bestuurderskant nu ook een probleem, er komen witte plekjes onder de blanke lak. Dit lijkt me niet helemaal in orde.

Precies op de plek als de 3de foto bovenaan in de topic. Deze week ga ik bij de dealer langs, ze gaan een foto maken en het proberen te claimen bij Pon.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door Egbert&Manon »

Ik zie ( en de dealer waarschijnlijk ook) het verband niet tussen kilometerstanden en slijtageplekken.
Korte of lange ritten............de deur gaat net zo vaak open en dicht.

Egbert.

Overigens heb ik geen plekjes bij mijn 2005 :T54LIFE
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door Jeroen T5 204 »

Mijn deur gebruik ik een stuk minder, ik ga er via de achterkant in met mijn rolstoel. Dus echte slijtplekken heb ik niet :bonk

Wel heb ik veel last van water bij de rubbers en de instapbak, het is er dus altijd nat. Ik ga hier maar eens weer over klagen, want daar is hij tijdens de garantie ook al voor terug geweest.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door harry t5 191 »

Jeroen T5 204 schreef:Mijn deur gebruik ik een stuk minder, ik ga er via de achterkant in met mijn rolstoel. Dus echte slijtplekken heb ik niet :bonk

Wel heb ik veel last van water bij de rubbers en de instapbak, het is er dus altijd nat. Ik ga hier maar eens weer over klagen, want daar is hij tijdens de garantie ook al voor terug geweest.
Jeroen,dat bij de instapbak heb ik ook.
Maar als ik een halve wasknijper als een wig aan de binnenkant van het raam ter hoogte van de spiegel tussen raam en binnenbekleding steek is het over.
Je drukt dan het raam naar buiten en dan dicht het raam beter af aan de buitenkant!
Ben benieuwd wat ze er bij jou aan doen.

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door Jeroen T5 204 »

Het loopt dan geloof ik via de de binnenkant van de deur. De kit afdichting schijnt dan het probleem te zijn die achter de deurplaat zit.

Als ik het goed bekijk komt het water aan de onderkant van de deurbak vandaan. Vlak naast de eerste torx schroef is het vaak nat.
Er zitten er 3 onderin uit mijn hoofd en bij de voorste schroef is het altijd druppelvorming.

Mijn bus staat meest met de achterkant op een helling, dan is het vaak nog erger.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Wiljan H
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2011, 21:50

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door Wiljan H »

Ben een jaar in het bezit van een T5 uit 2006.
Inderdaad bij de schuifdeur, bij het handvat, klapt de lak eraf.
Bij de achterdeuren, waar de ruitenwisser bevestigd zit, komt ook al roest.
Ben erg teleurgesteld in Volkswagen wat lak betreft.
Moet toch niet kunnen.
Plaats reactie