Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Pas op met spatlappen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Dik
Berichten: 77
Lid geworden op: 31 jan 2007, 19:39
Locatie: Harlingen

Pas op met spatlappen

Bericht door Dik »

Ik zag ineens wat bobbeltjes vlak naast de spatlappen aan de voorkant verschijnen. Dus die dingen er maar even afgehaald. De lak erachter blijkt voor een deel verdwenen. Zie bijgaande foto. De andere kant is nog erger. Dus mocht je ook spatlappen aan de voorkant hebben, houd ze in de gaten.

Groeten,

Dik

Afbeelding
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Pas op met spatlappen

Bericht door René »

Is niet specifiek een spatlap probleem, maar meer een steen slag probleem. Dat spatlappen een negatief uitwerking hebben (behalve aan de zijkant van de bus) moet je er wel aandacht aan besteden, dus daar heb je gelijk in.
Heb niet zo lang terug ook de wielkasten over gespoten ivm roestblaasjes.

Rene
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Pas op met spatlappen

Bericht door matje86 »

ik heb nu een bus zonder spatlappe maar die heeft het ook, dus weer snel bijwerken en huppa spatlappe er op da scheelt heel wat poets werk
Bijlagen
t4 005.JPG
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: Pas op met spatlappen

Bericht door kurt&oxana »

vorig jaar roest weggewerkt aan de wielranden , en de spatlappen in mijn garage gesodemieterd , eerst en vooral vindt ik het mooier zonder , en veel verschil in verband met poetsen is er toch niet vindt ik , maar ja wordt zowiezo toch elke week gewassen , max. om de 2 weken
T4 Multivan 2.5 TDI
Gebruikersavatar
Dik
Berichten: 77
Lid geworden op: 31 jan 2007, 19:39
Locatie: Harlingen

Re: Pas op met spatlappen

Bericht door Dik »

Ze helpen wel om de auto iets schoner te houden. Het vervelende is dat je niet ziet wat zich achter het rubber afspeelt, dus ik weet nog niet of ik ze wel weer ga monteren.

Dik
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: Pas op met spatlappen

Bericht door kurt&oxana »

Dik schreef:Ze helpen wel om de auto iets schoner te houden. Het vervelende is dat je niet ziet wat zich achter het rubber afspeelt, dus ik weet nog niet of ik ze wel weer ga monteren.

Dik
volgens wat ik zie , zit er bitter weinig verschil op , met of zonder . wat ik nu wel gedaan heb , als ik de wielranden gerenoveerd heb , is een laagje anti steenslag opgezet alvorens opnieuw te lakken , dat valt bijna niet op , en het helpt
T4 Multivan 2.5 TDI
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Pas op met spatlappen

Bericht door Harry 341 »

ieder zijn mening,maar op de voorschermen zijn het ondingen.Gaat altijd vuil en bagger tussen zitten.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Pas op met spatlappen

Bericht door pluuke »

Ik heb aan beide zijden, op de platte rand van de wielkuip een strook dikke doorzichtige folie geplakt van ± 15 cm lang.
(Nadat ik alles had bijgewerkt en opnieuw heb gespoten).
De juiste vorm krijg je door er eerst tape over te plakken, hierop af te tekenen, plakband eraf, dit op de doorzichtige folie plakken, uitknippen, folie opplakken (zonder de tape haha) en klaar :toppie
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Pas op met spatlappen

Bericht door Ron---63--- »

Idd met harry eens, zijn rotdingen, moet ze ook niet meer erop hebben. Ieder zijn mening natuurlijk
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Ron Mokum 383
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Pas op met spatlappen

Bericht door Ron Mokum 383 »

Dit probleem is een aantal jaren geleden ook besproken op de site.
Het probleem zit in de uitsparing van de spatlap (tussen plaatwerk en spatlap) waar zand en modder enz.tussen komt, en gaat schuren op je lak! met alle gevolgen van ROEST.
Het volgende wat je kan doen, en wat ik gedaan hebt is,de spatlap demonteren en de holle ruimtes in je spatlap vol spuiten met siliconenkit (zwart) overvloedig zodat wanneer je de spatlap weer monteert (klemt) er kit tussen uit komt,dit met een natte vinger bijwerken (verwijderen)
Er komt nu geen vuil meer tussen!

Succes Ron
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.

Groet Ron Mokum 383
Gebruikersavatar
Dik
Berichten: 77
Lid geworden op: 31 jan 2007, 19:39
Locatie: Harlingen

Re: Pas op met spatlappen

Bericht door Dik »

Bedankt voor de tips, zoals ik er nu tegenaan kijk ga ik ze na het bijspuiten niet meer monteren.

Groeten,

Dik
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Pas op met spatlappen

Bericht door frank884 »

Ron Mokum 383 schreef:Dit probleem is een aantal jaren geleden ook besproken op de site.
Het probleem zit in de uitsparing van de spatlap (tussen plaatwerk en spatlap) waar zand en modder enz.tussen komt, en gaat schuren op je lak! met alle gevolgen van ROEST.
Het volgende wat je kan doen, en wat ik gedaan hebt is,de spatlap demonteren en de holle ruimtes in je spatlap vol spuiten met siliconenkit (zwart) overvloedig zodat wanneer je de spatlap weer monteert (klemt) er kit tussen uit komt,dit met een natte vinger bijwerken (verwijderen)
Er komt nu geen vuil meer tussen!

Succes Ron
zo heb ik dat ook gedaan, en ze er vorig jaar afgehaald om te controleren
of er niet toch ergens roest onder zou zitten
maar dat bleek overbodig °°°°geen roest!!!!°°°
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
De Graveur
Berichten: 217
Lid geworden op: 11 okt 2007, 19:14

Re: Pas op met spatlappen

Bericht door De Graveur »

Ik heb de spatlappen ook niet meer gemonteerd.
Ook vanwege de roest zeg maar.
Wie ze wil hebben?? ze zijn compleet met de zgn klemmen.
Kost alleen de verzendkosten.

Grt Willem :zwaai

Zijn opgehaald en rijden inmiddels in de regio Rotterdam met de nieuwe eigenaar mee rond :toppie
Laatst gewijzigd door De Graveur op 01 okt 2011, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
NielsS
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 apr 2011, 10:39
Locatie: Amsterdam-West

Re: Pas op met spatlappen

Bericht door NielsS »

Hallo,

Ik heb wel interesse in de spatlappen. Na een antiroestbehandeling (eerste laag, Rx-5 aangebracht) afgelopen vrijdag heb ik het restant van de spatlap linksvoor eraf gehaald. Ik zal de tips ter harte nemen en de boel eerst vullen met kit om roest te voorkomen.
ik stuur een PB.
VW T4 California Coach 1994
Benzine/LPG 2.5 ACU 81 Kw / 110 PK
Km-stand 250.000
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: Pas op met spatlappen

Bericht door kurt&oxana »

ik heb hier ook vier van die rubberen toestanden in mijn garage liggen , ik ben 1 ding zeker , mij mij komen ze er niet meer op :nuts
T4 Multivan 2.5 TDI
Plaats reactie