Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

voortent caravan aan een t4?

vragen over de T4
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door arjantdi »

boel mooie tenten, maar ik koop er pas 1 als ik er 1 nodig heb, of er geschikt tegen aan loop.. er zijn er veel voor rond de 200, en dat vindt ik een leuk prijsje. 500+ denk ik niet over. maar goed dat jullie links/ tips hebben! voorkeur gaat uit naar een vierkante tent en niet zo'n half ronde.
Gebruikersavatar
joop 830
Berichten: 151
Lid geworden op: 28 feb 2007, 22:27
Locatie: Lieshout

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door joop 830 »

Arjan heb je al op de site gekeken van marvella.
gr Joop.
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door arjantdi »

jazeker, ik heb alle links bekeken! elke tip waardeer ik! ik vond die site een beetje zo van: bel of mail ons en dan wordt het eind vd streep alsnog duur.. die indruk geeft het me.. zoals ik eerder al zei: 500 geef ik dus nooit uit voor een tent. 200 kun je ook kiezen, dus tja keus snel gemaakt. plus hoe lang hou ik de transporter nog?
ik neig heel erg naar een verlengde iveco, maar wil eerst dit jaar eens met een voortent proberen of ik dat nog even kan rekken/ voorkomen.
deze bus is toch enigsinds waardeloos (als in verkoopwaarde) dus ja.. hoe langer ik hem rijd hoe goedkoper.. wil er zo min mogelijk geld in stoppen, omdat ie toch niets opbrengt.(maar rijd altijd beter dan zo'n super groot hok) maargoed, rond juni barst de ellende los en dan moet ik een tent hebben. dus ik heb nog even :yes
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door kroonhome »

Beste Arjan,

Ik zou als ik jouw was gaan zoeken op marktplaats, omdat veel mensen die er een hebben gekocht deze niet meer gebruiken. Als ik naar mij zelf kijk gebruik ik de bustent (DWT) alleen nog maar op meetings waar je voor meerdere dagen staat. Wanneer je gaat trekken met een camper is het niet alleen veel werk om deze op te bouwen en vervolgens weer af te breken maar zit je met slecht weer ook nog eens met een natte tent in je camper die veel ruimte in neemt. :nuts

De moraal van het verhaal is dat wij hem thuis laten en voor enige beschutting een luifel gebruiken met eventueel een zijscherm. Op deze manier zijn we veel mobieler. :gekte

Groetjes,
Arjan
:ikrij
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door arjantdi »

dat is een goeie! ik koop zelf alles op ebay, maar in dit geval is mp een betere! er staan er zat op voor weinig geld! zal eens ff kijken wat de beste deal is!
en ik snap als je een camper hebt dat je niet staat te springen om steeds zo'n tent op te zetten, maar in mijn geval is het gewoon net ff wat beter als een party tent. het gaat mij er maar om dat de motoren er onder kunnen staan als ik zelf in de bus slaap.
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door arjantdi »

met die fietsen moet ik de kost verdienen.. een tent is al een noodoplossing, in de toekomst zal er zowiezo een grotere bus moeten komen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door Multivan Generation »

En die hebben vaak een vaste luifel die vanaf ruim 2,3 meter hoogte naar beneden komt,
dus dan ook veel droge sleutel ruimte..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door arjantdi »

eerst maar eens flink centjes sparen dan.. deze bus heb ik.. en rijd super! ik hoef btw geen oude ex motorsport camper van marktplaats. als ik wat neem koop ik een jonge iveco langste uitvoering. ik woon in duitsland, en daar kennen ze gelukkig nog wel een soort van ''grijs kenteken'' LKW. en je betaald naar mate van uitstoot.
mijn transporter t4 acv tdi kost me ik meende 140 of 160 per jaar in de belasting. zou ik nu een oude iveco nemen (kennis van me heeft dat) dan ben je ineens 2500 per jaar kwijt. dus nieuwer kopen is goedkoper op den duur. maar zoveel centen heb ik (nog) niet en lenen doe ik niet, dus ja.. grote kans dat ik hier nog wel ff met mn transporter zit :yes
Gebruikersavatar
Blue Thunder 505
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:16
Locatie: Almere

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door Blue Thunder 505 »

Hoi, toen ik nog een T4 had heb ik twee dakdragers gemonteerd. Hier aan vast, over de lengte van de auto, heb ik een vierkante buis gemaakt met een aluminium (?) strip er op. Zo eentje die ook op je caravan zit. Ik had een luifel die je hier doorheen schoof waardoor ik ruim 2 meter ruimte had. Deze luifel (Lafuma?) Kun je ook afsluiten met stukken voor de voor- en zijkanten. De buis zat met twee boutjes stevig vast aan de dakdragers. Heel eenvoudig maar werkte wel.

Fred :klappen
http://www.automake-up.nl

TALENT CONTROLS POWER
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door heartbeat »

Ik gebruik een party tent die simplel op te zetten is en niet alleem makelijk daarvoor maar ook thuis voor weekendjes

kijk op http://www.khyam.nl" onclick="window.open(this.href);return false; wie weet heb je er wat aan en anders even marktplaat af zoeken
Rob & Lize
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door pluuke »

Misschien is dit nog iets.....
de "Event shelter" van Coleman, 169 euri's.
Met als optie nog losse inritsbare zijwanden leverbaar.

Hier 149 euro, dezelfde maar dan iets kleiner :
http://tuin-terras.marktplaats.nl/paras ... &df=1&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijlagen
coleman-event-shelter (1).jpg
coleman-event-shelter (1).jpg (18.47 KiB) 1088 keer bekeken
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door arjantdi »

ding ziet er wat laag uit.. party tent heb ik er een stuk of 3 van. werkt prima, maar ik wil een stapje beter.
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door pluuke »

Stahoogte in het midden 223cm, laagste punt van de boog 190cm (bij die van 4,5 bij 4,5 mtr.)
Vind het zelf best een aardig ding, maar vrouwlief vind het niks :ie
Bijlagen
Event.jpg
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door Multivan Generation »

arjantdi schreef:ding ziet er wat laag uit.. party tent heb ik er een stuk of 3 van. werkt prima, maar ik wil een stapje beter.
Een vierde partytent erbij? :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie