Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Stuurvraag
Stuurvraag
hallo beste T4 rijders,
Ik heb een probleem die al bijna een jaar afspeelt. Het lijkt alsof ik speling heb in mijn stuur als ik op het snelweg zit. Boven de 130 is het moeilijk om de auto op de weg te houden. Nu is er bij stilstand niets te voelen. Ik heb al de stuurstangen en stuurstangkogels vervangen + balancering + uitlijnen. Als ik boven 130 km/h kom dan heb ik een zeer lichte stuur. Als ik de stuur recht houdt voel ik dat er steeds druk is naar links en dan weer naar rechts. De stuur is gewoon heel erg licht en blijft trekken. Al drie keer laten uitlijnen en 3 keer was get gewoon goed. Stuur blijft recht maar is zeer licht.
Waar kan dit aan liggen. Ik zit hier al een jaar mee te kl...n en wordt er onderhand ziek van. Handenvol met geld weg en probleem niet opgelost. Ik heb zelfs een tijdje overwogen om die hele bus te verkopen.
Gaat om een bj 2000 111 kw
Ik heb een probleem die al bijna een jaar afspeelt. Het lijkt alsof ik speling heb in mijn stuur als ik op het snelweg zit. Boven de 130 is het moeilijk om de auto op de weg te houden. Nu is er bij stilstand niets te voelen. Ik heb al de stuurstangen en stuurstangkogels vervangen + balancering + uitlijnen. Als ik boven 130 km/h kom dan heb ik een zeer lichte stuur. Als ik de stuur recht houdt voel ik dat er steeds druk is naar links en dan weer naar rechts. De stuur is gewoon heel erg licht en blijft trekken. Al drie keer laten uitlijnen en 3 keer was get gewoon goed. Stuur blijft recht maar is zeer licht.
Waar kan dit aan liggen. Ik zit hier al een jaar mee te kl...n en wordt er onderhand ziek van. Handenvol met geld weg en probleem niet opgelost. Ik heb zelfs een tijdje overwogen om die hele bus te verkopen.
Gaat om een bj 2000 111 kw
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
- Multivan Generation
- Berichten: 33830
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Banden, ja, dat kan het probleem zijn.
Een vriend van mij heeft een jaar of 5 terug binnen een maand twee klapbanden gehad, allebei voor, eerst de ene kant, toen de andere.
Beide gevallen zonder schade tot stilstand gekomen, ook omdat hij niet erg hard reed.
En dát lag hem dus aan het zweverige gedrag als hij harder reed als 120.
Door de klapbanden heeft hij er 4 nieuwe (en betere/duurdere) banden onder laten zetten, en toen ging dat ding in ene 160 zonder ook maar iets zweverigs te vertonen.
Ik weet het merk van die slechte banden niet meer, maar het was iets Chinees.
Dat verhaal van de stuurbekrachtiging zou trouwens ook goed kunnen.
Soms werkten die sensors niet meer.
Heb ik met m'n oude bus met de remdruk begrenzer gehad.
Met een lege bus blokkeerden de achterwielen, ofwel, de bus "dacht" dat hij vol beladen was.
Mvg,
Eric
Een vriend van mij heeft een jaar of 5 terug binnen een maand twee klapbanden gehad, allebei voor, eerst de ene kant, toen de andere.
Beide gevallen zonder schade tot stilstand gekomen, ook omdat hij niet erg hard reed.
En dát lag hem dus aan het zweverige gedrag als hij harder reed als 120.
Door de klapbanden heeft hij er 4 nieuwe (en betere/duurdere) banden onder laten zetten, en toen ging dat ding in ene 160 zonder ook maar iets zweverigs te vertonen.
Ik weet het merk van die slechte banden niet meer, maar het was iets Chinees.
Dat verhaal van de stuurbekrachtiging zou trouwens ook goed kunnen.
Soms werkten die sensors niet meer.
Heb ik met m'n oude bus met de remdruk begrenzer gehad.
Met een lege bus blokkeerden de achterwielen, ofwel, de bus "dacht" dat hij vol beladen was.
Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust Niet
Maar Roest Rust Niet
Mannen,
Bedankt voor alle reacties die ik heb gekregen. Ik heb hier echt wel wat aan.
Wat betreft banden denk ik dat ik goed zit. Er liggen 4X Dunlop SP SPORT 2000E banden onder. Rijd al jaren met deze banden en voorheen bij andere busjes geen problemen. kosten: €200,00 per stuk.
Ik denk toch dat het aan de stuurbekreachtigingspomp gaat. Het is inderdaad zo dat de stuur erg gevoelig is. Er zal ermee even langs de garage gaan.
Nogmaals reuze bedankt voor de reacties.
Ossie
Bedankt voor alle reacties die ik heb gekregen. Ik heb hier echt wel wat aan.
Wat betreft banden denk ik dat ik goed zit. Er liggen 4X Dunlop SP SPORT 2000E banden onder. Rijd al jaren met deze banden en voorheen bij andere busjes geen problemen. kosten: €200,00 per stuk.
Ik denk toch dat het aan de stuurbekreachtigingspomp gaat. Het is inderdaad zo dat de stuur erg gevoelig is. Er zal ermee even langs de garage gaan.
Nogmaals reuze bedankt voor de reacties.
Ossie
Hee Herman..Herman744 schreef:Hallo,
Ik heb enige tijd geleden mijn banden vervangen.
Voorheen ook zoekerig, zweverig bij 120 en hoger. Weet de naam van de oude banden niet meer. Na bandenwissel zonder problemen 140. Er liggen nu Vanco's onder. Bus is van 1992. 2.4 diesel.
groet,
Herman744
Rijd jou bus '92 140
De mijne 2.4 '92 (westfalia) komt net op de 130..als ik geluk heb.
Enig idee hoe dat kan?
Tinus
Ha Tinus,
Heb geen idee hoe dat komt.
Er liggen trouwens geen Vanco's onder, maar Continental Contrans. Vorig jaar overgenomen van Bas 297.
Vorige week naar Noord-Frankrijk geweest. Verbruik met Avia-diesel 1:13.25. Ook niet gek lijkt me. Bus zelf omgebouwd naar camper met Mac-Moldak.
Is dus ongeveer 10 cm hoger dan normale bus. Gewicht bij camperkeuring 1710 kg.
Groet,
Herman744
Heb geen idee hoe dat komt.
Er liggen trouwens geen Vanco's onder, maar Continental Contrans. Vorig jaar overgenomen van Bas 297.
Vorige week naar Noord-Frankrijk geweest. Verbruik met Avia-diesel 1:13.25. Ook niet gek lijkt me. Bus zelf omgebouwd naar camper met Mac-Moldak.
Is dus ongeveer 10 cm hoger dan normale bus. Gewicht bij camperkeuring 1710 kg.
Groet,
Herman744