Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

toerenteller valt uit/aan, olielampje brand, 3 x piep !!!!!!

vragen over de T4
Plaats reactie
jeroen01
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2007, 23:10
Locatie: Nispen

toerenteller valt uit/aan, olielampje brand, 3 x piep !!!!!!

Bericht door jeroen01 »

Ik hoop dat iemand me een tip kan geven voor het volgende : ik heb een t4 van 2002 1.9 diesel (milieudiesel) en geeft telkens 3 piepjes waarbij ook het olielampje gaat branden. ze hebben me verteld dat dit een los contact zou zijn van de dynamo omdat ook de toerenteller steeds stopt en weer uitslaat. zodra de t.t. op 0 valt gaat het lampje branden (en de 3 piepjes). Is dit eenvoudig op te lossen??

gr jeroen :ie
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Ben je recentelijk nog aan het knutselen geweest met de radio o.i.d. kan ook een van de stekkers gaan die achterop je zekeringen kast zitten. Gaat om 2 blauwe stekkers die vanaf de tellerunit naar de zekeringenkast gaan. Bij slecht kontakt van een van de blauwe stekkers krijg je deze 3 storingen tegelijk.

Succes

René
jeroen01
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2007, 23:10
Locatie: Nispen

Bericht door jeroen01 »

Nee, Heb hier niets aan gedaan. Het begint bij slecht weer, dan valt de toerenteller steeds uit en dan na ca. 2 seconden peipt het 3 keer en gaat het olielampje knipperen. Ik heb het met het warme weer eigenlijk nauwelijks gehad.

gr jeroen
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Zou voor de zekerheid toch even die stekkers aandrukken, lijkt me namelijk sterk dat deze drie meldingen allemaal te maken hebben met de dynamo.

René
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Bericht door Oskar 725 »

Hoi Jeroen en René,
bij een 1.9TD komt het toerental signaal van de dynamo, krijgt de teller klok geen dynamo(motor toerental) signaal gaat het olie (druk)lampje aan en krijg je ook het piep signaal van oliedruk uitval.
Deze drie horen bij een 1.9TD bij elkaar, kijk eens naar de twee enkele stekkers op je dynamo je moet degene met het blauwe draadje hebben.
Dit zit weer in Stekker F achter op je zekering kast en is inwendig doorverbonden met stekker U2 en deze is van je kabel boom naar je teller klok.
succes,
Groet, Oskar.
Plaats reactie